NETFLIX: Το ένα μετά το άλλο καταρρίπτει τα ρεκόρ η τηλεοπτική πλατφόρμα σειρών και ταινιών. Πώς το NETFLIX έχει καταφέρει να κερδίσει τους τηλεθεατές σε όλο τον πλανήτη, εκτινάσσοντας παράλληλα τα κέρδη του. Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί.
Στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών διαπραγματεύεται η μετοχή του Netflix στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, καθώς εκτινάσσεται στο +15%. Η εξέλιξη αυτή συνιστά απόρροια των θετικών οικονομικών μεγεθών του δ’ τριμήνου, τα οποία επιβεβαίωσαν την υπέρβαση του ορίου των 200 εκατομμυρίων συνδρομητών.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία του πρακτορείου CNBC, η ανοδική κίνηση είναι η μεγαλύτερη από τον Οκτώβριο του 2016, όταν η μετοχή της πλατφόρμας βίντεο είχε κλείσει στο +19%.
Δεν είναι τυχαίο μάλιστα, ότι σήμερα η Wells Fargo αναθεώρησε την τιμή – στόχο της μετοχής στα 700 δολάρια (από 510 δολάρια). Είχαν προηγηθεί ακόμη 15 επενδυτικές εταιρείες, οι οποίες αναβάθμισαν την τιμή – στόχο της εισημένης.
Στο θετικό κλίμα προστίθεται και η προσδοκία της διοίκησης ότι εντός του 2021 το Netflix θα εμφανίσει -για πρώτη φορά- θετικές ροές κεφαλαίων, χωρίς τη συνδρομή τραπεζικής βοήθειας, κάτι το οποίο αναμένεται να ενισχύσει τον ρυθμό παραγωγής πρωτότυπων σειρών, ταινιών και ντοκιμαντέρ.
«Παραμένουν οι “ταύροι” για τη μετοχή του Netflix, καθώς προσφέρει στους καταναλωτές μια μοναδική εμπειρία ψυχαγωγίας με σχετικά χαμηλό κόστος» σημειώνει χαρακτηριστικά η Pivotal Resarch Group, σε σημερινό σημείωμα προς τους επενδυτές.
Η αμερικανική εταιρεία, όπως και πολλές άλλες εταιρείες live streaming, έλαβαν ισχυρή ώθηση από την πανδημία του κορωνοϊού, καθώς τα περιοριστικά μέτρα «ανάγκασαν» εκατομμύρια ανθρώπους σ’ όλο τον κόσμο να αναζητήσουν κατ’ οίκον υπηρεσίες ψυχαγωγίας.
Έτσι, από τους 100 εκατ. συνδρομητές το 2017, το Netflix κατάφερε να φθάσει τους 200 εκατ. συνδρομητές μέσα σε λιγότερα από τρία χρόνια, έως δηλαδή τα τέλη του 2020.
Πάντως, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται μια εκρηκτική άνοδο του ανταγωνισμού στον κλάδο, καθώς ολοένα και περισσότερες εταιρείες επιλέγουν να δραστηριοποιηθούν στις υπηρεσίες streaming.
«Πιστεύουμε ότι κάποιες εταιρείες θα επιτύχουν, κάποιες άλλες όχι. Αλλά η μεγάλη εικόνα είναι ότι θα υπάρξουν πολλοί νικητές και η Netlfix θα είναι στην κορυφή αυτής της αλυσίδας» εκτιμά, από την πλευρά της, η Jefferies.
Η αναγκαστική παραμονή μεγάλου μέρους της ανθρωπότητας στο σπίτι της λόγω της πανδημίας ωφέλησε το Netflix, το οποίο ξεκίνησε το 2021 έχοντας φθάσει τους 203,7 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως, αυξάνοντας τον αριθμό τους το 2020 περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά από το 2007 που το ίδιο εγκαινίασε το νέο πεδίο του streaming.
Και αυτή η εντυπωσιακή αύξηση συνέβη πέρυσι παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό (Disney+. Apple, HBO κ.α.) και την άνοδο των συνδρομητικών τιμών του. Το 83% των νέων συνδρομητών του 2020 προήλθε από χώρες εκτός ΗΠΑ και Καναδά, με το 41% από την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική.
Μόνο στο τελευταίο τρίμηνο πέρυσι (Οκτώβριος-Δεκέμβριος) η βάση των πελατών του αυξήθηκε κατά 8,5 εκατομμύρια άτομα, έναντι προβλέψεων των αναλυτών της Γουόλ Στριτ για αύξηση κατά 6,1 εκατομμύρια, χάρη και στις νέες δημοφιλείς σειρές του (Γκαμπί της Βασίλισας, Μπρίτζερτον και Στέμμα νέα σεζόν) ή τη νέα ταινία του Τζορτζ Κλούνεϊ «Ο Ήλιος του Μεσονυκτίου». Για το πρώτο τρίμηνο του 2021 το Netflix ευελπιστεί να αυξήσει τους πελάτες του κατά έξι εκατομμύρια.
Τα έσοδα τετάρτου τριμήνου 2020 έφθασαν τα 6,64 δισ. δολάρια, έναντι 5,47 δισ. δολάρια στο τελευταίο τρίμηνο του 2019. Το ολοένα πιο δημοφιλές -και στην Ελλάδα- αμερικανικό συνδρομητικό κανάλι προέβλεψε ότι δεν θα χρειαστεί πια να δανείζεται δισεκατομμύρια δολάρια για να χρηματοδοτεί τις παραγωγές του σε ταινίες και σειρές σε διάφορες γλώσσες και χώρες του κόσμου. Η είδηση έδωσε μεγάλη ώθηση κατά περίπου 13% στις μετοχές του στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία το Netflix είχε αντλήσει δάνεια περίπου 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να «κοντράρει» τα στούντιο του Χόλιγουντ, πράγμα που -με τη βοήθεια και του κορονοϊού- το έχει πλέον καταφέρει. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αναμένει πως εντός του 2021 θα εξισορροπήσει τις ταμειακές ροές της και δεν θα εξαρτάται πια από το δανεισμό για την καθημερινή λειτουργία της.
Το Netflix ενημέρωσε τους μετόχους του ότι θα εξετάσει ακόμη και την επιστροφή σε αυτούς ενός μέρους των έξτρα μετρητών του, ενώ προτίθεται να διατηρήσει το επίπεδο του τραπεζικού χρέους του στα 10 έως 15 δισ. δολάρια, σε αντίθεση με τη Disney και άλλους ανταγωνιστές του που θα πρέπει να χρεωθούν γερά τα επόμενα χρόνια για να καθιερωθούν στη διεθνή αγορά του streaming.
Η Disney ανακοίνωσε, από την πλευρά της, ότι το Δεκέμβριο του 2020 είχε ήδη εγγράψει -μέσα σε ένα λιγότερο από ένα χρόνο- 86,8 εκατομμύρια συνδρομητές για την υπηρεσία της Disney+. Ο συν-διευθύνων σύμβουλος του Netflix Ριντ Χέιστινγκς αναγνώρισε, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, ότι «αυτό που έκανε η Disney, είναι σούπερ-εντυπωσιακό και μας ενεργοποιεί να αυξήσουμε τους συνδρομητές μας, αυξάνοντας και άλλο τον προϋπολογισμό μας για παραγωγή περιεχομένου».
Ένα άλυτο πρόβλημα συνεχίζει να βασανίζει εδώ και χρόνια τις εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης και φυσικά αυτό δεν είναι άλλο από τους… πειρατές!
Πρόβλημα στο οποίο δεν έχει δοθεί λύση, παραμένει η παράνομη θέαση συνδρομητικών προγραμμάτων.
Αν και τo 2020 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το έτος κατά τη διάρκεια του οποίου διενεργήθηκαν αρκετές επιθέσεις και αστυνομικές επιχειρήσεις κατά παράνομων IPTV δικτύων και ενάντια στην οπτικοακουστική πειρατεία γενικότερα, εντούτοις εκ του αποτελέσματος, αυτό δεν αποδεικνύεται αρκετό.
Σημαντικές επιτυχίες κατά των παράνομων δικτύων κατεγράφησαν το 2020 όπου η συνεργασία τοπικών αστυνομικών αρχών με τη Europol και τη Eurojust κατάφεραν σημαντικά πλήγματα σε χονδρέμπορους, μεταπωλητές και servers, θέτοντάς τους εκτός λειτουργίας.
Ωστόσο, όπως έχει παρατηρηθεί, μετά την εξάρθρωση ενός παράνομου δικτύου στη θέση του λίγο καιρό μετά ξεπετάγεται ένα άλλο. Χρησιμοποιώντας ιδιαίτερα εξελιγμένες τεχνολογικές μεθόδους και τεχνάσματα, οι υπεύθυνοι για τα πειρατικά IPTV δίκτυα κατορθώνουν να μένουν για μικρό διάστημα «κάτω» επαναφέροντας τους servers τους σύντομα σε λειτουργία.
Στη χώρα μας το πρόβλημα της πειρατείας είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Παρά την εντονότερη αντιμετώπιση από τους ευρωπαϊκούς φορείς, εκτιμήσεις θέλουν τον αριθμό των ανθρώπων που παρακολουθούν μέσω παράνομων δικτύων streaming να αυξάνεται, υπολογίζοντας τον σε πάνω από 200.000!
Περισσότερο πληττόμενοι είναι COSMOTE TV και Nova, οι δύο μεγαλύτερες συνδρομητικές πλατφόρμες της χώρας μας που διαθέτουν τα περισσότερα και πιο δημοφιλή τηλεοπτικά προϊόντα.
Έχοντας επενδύσει σημαντικότατα ποσά για την απόκτηση τηλεοπτικών δικαιωμάτων, προσδοκούν το 2021 και τα επόμενα χρόνια, τη διεύρυνση της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης προκειμένου να αναπτύξουν την πελατειακή τους βάση και να επιτύχουν τους εταιρικούς τους στόχους.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται όμως στασιμότητα σε νέους συνδρομητές, με τη διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης να παραμένει πεισματικά, σε επίπεδα αρκετά πιο χαμηλά του μέσου όρου άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν πως η πειρατεία αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες συτής της υστέρησης.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, εάν δεν υπάρξει σημαντική αντιμετώπιση της παράνομης θέασης περιεχομένου, με αυστηρότερα μέτρα για τους παραβάτες και ειδικά στοχευμένες νομοθετικές ρυθμίσεις, η ανάπτυξη των παρόχων, καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη ενώ παράλληλα μειώνεται και η δυνατότητα επένδυσής τους σε παραγωγές, τηλεοπτικά δικαιώματα και νέες τεχνολογίες.
Από την πειρατεία όμως δε γλυτώνουν και οι streaming πλατφόρμες όπως Netflix, Vodafone TV και Wind Vision αφού περιεχόμενο τους (σειρές, ταινίες, κανάλια) βρίσκονται και αυτά στο στόχαστρο των πειρατών.
Μια ελάχιστη “ανάσα” για τους παρόχους τηλεοπτικού περιεχομένου αποτελεί η απόφαση της κυβέρνησης να παγώσει για έναν χρόνο το ειδικό τέλος 10% που επιβάλλεται επί των λογαριασμών συνδρομητικής τηλεόρασης, σε ένα περιβάλλον που ο ανταγωνισμός αυξάνεται διαρκώς.
Οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου έχουν να αντιμετωπίσουν εκτός από τον μεταξύ τους ανταγωνισμό και τις μεγάλες διεθνείς πλατφόρμες streaming σειρών και ταινιών όπως τα Netflix, Amazon Prime Video και Apple TV.
Μάλιστα όλοι οι εγχώριοι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι ζητούν την κατάργηση του ειδικού τέλους, που επιβλήθηκε από το 2016 για δημοσιονομικούς λόγους και δεν επιβάλλεται στις παραπάνω πλατφόρμες, κάτι που δημιουργεί, σύμφωνα με φορείς της αγοράς, συνθήκες άνισου ανταγωνισμού.
Η ταχεία εξάπλωση του Netflix και όλων των υπόλοιπων πλατφορμών οδήγησε μάλιστα και τις εγχώριες εταιρείες τηλεπικοινωνιών να δημιουργήσουν και τις δικές τους υπηρεσίες με αντίστοιχα μοντέλα Over The Top (OTT), δηλαδή μέσω Διαδικτύου, χωρίς αποκωδικοποιητές, άνευ συμβολαίου και ανεξαρτήτως παρόχου.
Η Cosmote ξεκίνησε τη δική της πλατφόρμα streaming τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ επικεντρώνεται σε δικές της παραγωγές, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο που προσφέρει με νέες σειρές μυθοπλασίας και ιστορικά ντοκιμαντέρ, σε μια προσπάθεια να αυξήσει περαιτέρω τη συνδρομητική της βάση. Σε αυτό το πλαίσιο παρουσίασε πρόσφατα το πρώτο της ντοκιμαντέρ σε συμπαραγωγή με το National Geographic, ενώ το προηγούμενο διάστημα ολοκλήρωσε την πρώτη της διεθνή συμπαραγωγή, στον τομέα της μυθοπλασίας. Το πολιτικό θρίλερ Tehran από το δημιουργικό team του Fauda, γυρίστηκε κατά κύριο λόγο στην Αθήνα, με συμπαραγωγό την COSMOTE TV και τα δικαιώματα του εξαγόρασε η Apple. Η σειρά ξεκίνησε να προβάλλεται στο Apple TV την προηγούμενη εβδομάδα. Παράλληλα ετοιμάζονται και έξι νέες παραγωγές που αφορούν το Cosmote History HD, που θα προβληθούν από τη νέα χρονιά με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821.
Η Vodafone ξεκίνησε τη διάθεση της Vodafone TV ως υπηρεσία ΟΤΤ τον Αύγουστο επεκτείνοντας τη συνεργασία που είχε ξεκινήσει με το HBO, προσφέροντας στους συνδρομητές πρόσβαση σε 45 διεθνή κανάλια και περισσότερες από 2.500 ώρες ταινιών, σειρών, ντοκιμαντέρ και εκπομπών του αμερικανικού δικτύου. Η πρόσβαση στην τηλεοπτική πλατφόρμα της Vodafone TV γίνεται αποκλειστικά μέσω των εφαρμογών της υπηρεσίας για Android και iOS smartphones και tablets. Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να είναι δυνατή η πρόσβαση μέσα από τα μενού έξυπνων τηλεοράσεων της Samsung και της LG αλλά και μέσω browser για σταθερούς και φορητούς υπολογιστές.
Τη δική της OTT πλατφόρμα έχει λανσάρει ήδη από την άνοιξη του 2018 και η Wind. O λόγος για τη Wind Vision, που δίνει πρόσβαση σε περισσότερα από 60 συνδρομητικά κανάλια, όπως και στα κανάλια της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, καθώς και στο Netflix με επιπλέον χρέωση. Στο full Pack προσφέρει και πρόσβαση στα έξι κανάλια Novasports.
Τέλος, η Forthnet έχει ξεκινήσει την πλατφόρμα Novaflix η οποία παρέχει πρόσβαση σε εκατοντάδες ταινίες, σειρές και στα τέσσερα κανάλια Novacinema και Novalife, καθώς και στα Fox και Fox Life. Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα η ενίσχυση του τηλεοπτικού περιεχομένου της Nova βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα των νέων επενδυτών της Forthnet. Πηγές της αγοράς σημειώνουν πως η εταιρεία θα επιστρέψει και στις τοπικές παραγωγές ή συμπαραγωγές ψυχαγωγικού περιεχομένου, έναν τομέα στον οποίο είχε χρόνια εμπειρίας συμμετέχοντας στην παραγωγή μεγάλων εμπορικών επιτυχιών, όπως το “Safe Sex” αλλά και βραβευμένων ταινιών όπως ο “Κυνόδοντας” του Λάνθιμου.
Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…