Απεργία ταξί: Σε νέες κινητοποιήσεις θα προχωρήσουν οι ιδιοκτήτες και οδηγοί των ταξί.
Σε διήμερη προειδοποιητική απεργία προχωρούν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί στην Αττική, την Τρίτη 9 και την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου, διαμηνύοντας την αντίθεσή τους σε πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση που, όπως υποστηρίζουν, υπονομεύει τον κλάδο τους.
Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος, μιλώντας στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών 90,1, χαρακτήρισε τις κινητοποιήσεις «προειδοποιητική απεργία», τονίζοντας ότι μετά το πέρας των δύο ημερών θα πραγματοποιηθεί συνέλευση για να καθοριστούν τα επόμενα βήματα. «Αν η ΚΥΑ δεν ανακληθεί, τότε ο κλάδος θα προχωρήσει σε απεργία διαρκείας», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι η επιβίωση των ταξί τίθεται υπό σοβαρό κίνδυνο.
Η ΚΥΑ που έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση των οδηγών, σύμφωνα με τον κ. Λυμπερόπουλο, επιτρέπει σε εταιρείες van να αναλαμβάνουν συγκοινωνιακό έργο, υποκαθιστώντας ουσιαστικά μέρος της δραστηριότητας των ταξί. «Η κυβέρνηση προσπαθεί να διαλύσει τα ταξί», υποστήριξε, σημειώνοντας ότι ήδη από το 2018, στελέχη της ΝΔ και ο πρωθυπουργός είχαν εκφράσει την πρόθεση τους να περιορίσουν δραστικά τον κλάδο.
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ έκανε λόγο και για παραβιάσεις του Συντάγματος, κατηγορώντας το υπουργείο ότι δεν έχει δημιουργήσει μητρώο και δεν έχει ορίσει σαφώς τον αριθμό των van που μπορούν να δραστηριοποιούνται. Παράλληλα, τόνισε ότι η εφαρμογή που θα έπρεπε να καταγράφει τις μεταφορές δεν λειτουργεί σωστά, με αποτέλεσμα μόνο το 10% των δρομολογίων να δηλώνεται.
Επιπλέον, ο κ. Λυμπερόπουλος αναφέρθηκε σε ελλιπείς φορολογικούς ελέγχους και στην πρακτική εταιρειών να «σβήνουν» δρομολόγια ή να μην ελέγχονται καθόλου. Όπως εξήγησε, ιδιαίτερα μέσω του τουρισμού, εξελίσσεται μια κατάσταση που οδηγεί σε «πλιάτσικο» για τα ταξί, με μεγάλες οικονομικές απώλειες, εκτιμώμενες σε δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Η απεργία αναμένεται να προκαλέσει σημαντικές δυσκολίες στις μετακινήσεις των πολιτών στην Αττική, ενώ η έκβαση των διαπραγματεύσεων μετά το διήμερο θα κρίνει τα επόμενα βήματα του κλάδου.
Αυτοκίνητο: Νέα πινακίδα στους δρόμους της Ευρώπης – Τι είναι ο πράσινος κύκλος
Μία νέα προσέγγιση στην οδική ασφάλεια κάνει την εμφάνισή της στους δρόμους της Γαλλίας, με την εισαγωγή των «πράσινων ορίων ταχύτητας».
Πρόκειται για πινακίδες που δεν επιβάλλουν υποχρεωτικά όρια, αλλά τα προτείνουν συμβουλευτικά στους οδηγούς.
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές πινακίδες με κόκκινο περίγραμμα, που δηλώνουν δεσμευτικά όρια ταχύτητας, οι πράσινες πινακίδες λειτουργούν καθαρά ως οδηγός. Η επιλογή του χρώματος είναι συμβολική: ενθαρρύνει τους οδηγούς να κινούνται με ταχύτητες που ενισχύουν την ασφάλεια, χωρίς να επισύρουν πρόστιμα ή ποινές σε περίπτωση μη τήρησης.
Η νέα σήμανση έχει στόχο την ευαισθητοποίηση των οδηγών, προτείνοντας ασφαλή ταχύτητα ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου, και όχι την επιβολή. Η φιλοσοφία της βασίζεται περισσότερο στην εκπαίδευση και τη συνείδηση παρά στην καταστολή.
Η Γαλλία είναι η πρώτη χώρα που εφαρμόζει τη συγκεκριμένη πιλοτική πρωτοβουλία, ωστόσο εκτιμάται ότι η πρακτική μπορεί να εξαπλωθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ισπανία, στο πλαίσιο μιας γενικότερης αναθεώρησης της σχέσης των οδηγών με την οδική σήμανση.
Η πιλοτική αυτή αλλαγή μπορεί να σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής στην κυκλοφοριακή αγωγή: λιγότερη πίεση από τους κανόνες και περισσότερη καλλιέργεια οδικής συνείδησης.
Αυτοκίνητο: Αλλάζουν οι άδειες οδήγησης – Τι ισχύει με τη διάρκεια
Η διάρκεια ισχύος των αδειών οδήγησης διαφέρει ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος και την ηλικία του κατόχου.
Πόσο διαρκεί η άδεια οδήγησης ανά κατηγορία Κατηγορίες AM, A1, A2, A, B1, B, BE Ισχύει για 15 χρόνια
Η ισχύς μετρά από την ημερομηνία επιτυχούς εξέτασης ή ανανέωσης και όχι πέραν της συμπλήρωσης της ηλικίας των εξήντα πέντε 65 ετών. Κατηγορίες C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE (επαγγελματικές) Ισχύει για 5 χρόνια
Η ισχύς μετρά από την ημερομηνία επιτυχούς εξέτασης ή ανανέωσης και όχι πέραν της συμπλήρωσης της ηλικίας των εξήντα πέντε 65 ετών Από τα 65 έως τα 80 έτη, οι άδειες οποιασδήποτε κατηγορίας: Στα 65 έτη η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται ανά 3 έτη
Μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των 80 ετών, η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται ανά 2 χρόνια με ειδικές ιατρικές εξετάσεις. Η λήξη δεν μπορεί να ξεπερνά το 82ο έτος ηλικίας Άδειες οδήγησης από άλλες χώρες της Ε.Ε. Αν ο κάτοχος διαθέτει άδεια οδήγησης από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αυτή παραμένει ισχυρή στην Ελλάδα εφόσον πληροί τους όρους της αντίστοιχης ελληνικής κατηγορίας.
Αυτοκίνητο: Η συσκευή που απαγορεύεται να έχεις και φέρνει πρόστιμο 2.000 ευρώ
Οι οδηγοί οφείλουν να τηρούν τα όρια ταχύτητας, δεδομένου ότι η οδήγηση με το πεντάλ του γκαζιού κολλημένο στο πάτωμα μπορεί να οδηγήσει στην πρόκληση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.
Για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί συμμορφώνονται με τα όρια ταχύτητας στους δρόμους, οι αστυνομικές Αρχές χρησιμοποιούν ραντάρ, από τα οποία δύσκολα ξεφεύγει κανείς. Υπάρχουν, ωστόσο, και κάποιοι οδηγοί που προσπαθούν να τα ξεγελάσουν, επιστρατεύοντας τα λεγόμενα «αντιραντάρ».
Οι εν λόγω συσκευές είναι διαθέσιμες στο ελεύθερο εμπόριο και μπορούν να αποκτηθούν σε προσιτές τιμές ακόμη και μέσω Διαδικτύου.
Σε γενικές γραμμές τα αντιραντάρ χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Στις συσκευές που προειδοποιούν τον οδηγό ότι μπροστά του υπάρχει κάποια συσκευή ραντάρ που λειτουργεί και σε αυτές που παρεμποδίζουν τη μέτρηση ταχύτητας, στέλνοντας διαφορετικά σήμα πίσω στο πιστόλι-ραντάρ.
Οι συγκεκριμένες συσκευές είναι διαθέσιμες σε μια ευρεία γκάμα τιμών, για κάθε πορτοφόλι, και έρχονται σε σχήματα και μορφές που δεν θυμίζουν αντιραντάρ με στόχο να μην γίνουν αντιληπτές από τα όργανα της τάξης σε περίπτωση που «στηθεί» κάποιο μπλόκο.
Η χρήση του ωστόσο είναι παράνομη και οι ποινές που επιβάλλονται είναι, αν μη τι άλλο, βαριές.
Ο μοναδικός τρόπος για να χρησιμοποιήσει κανείς ένα αντιραντάρ είναι η κατοχή ειδικής άδειας από το κράτος.
Ειδικότερα, όπως ορίζεται στο Άρθρο 20 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και συγκεκριμένα στην παράγραφο 14, «αυτός που οδηγεί μηχανοκίνητο όχημα με εξοπλισμό εντοπισμού συσκευών μέτρησης ταχύτητας χωρίς να διαθέτει για τον εξοπλισμό αυτόν την κατά νόμο άδεια, καθώς και όποιος οδηγεί μηχανοκίνητο όχημα με εξοπλισμό παρεμπόδισης συσκευών μέτρησης ταχύτητας, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 2.000 ευρώ, με αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για 30 ημέρες και επιτόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για 60 ημέρες».
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι μία από τις βασικές αιτίες πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕ, η μη τήρηση των ορίων ταχύτητας είναι υπεύθυνη για το 30% των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Αυτοκίνητο: Τα 3 αντικείμενα που πρέπει να έχετε πάντα μαζί σας αλλιώς… πρόστιμο!
Όποιος ταξιδεύει με αυτοκίνητο χρειάζεται ένα καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο για ένα ομαλό ταξίδι – και ιδίως σε περίπτωση ατυχήματος.
Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους σχεδόν καθημερινά, αλλά δεν είναι πάντα σωστά εξοπλισμένα.
Και μάλιστα οι κανονισμοί οδικής κυκλοφορίας καθορίζουν έναν αριθμό αντικειμένων που πρέπει να έχουν οι οδηγοί στη διάθεσή τους. Εάν αυτό δεν συμβαίνει, κινδυνεύουν να τους επιβληθεί πρόστιμο.
Υπάρχουν τρία αντικείμενα που πρέπει να έχουν οι οδηγοί στο αυτοκίνητό τους και τα οποία απαιτούνται από τον νόμο:
- προειδοποιητικό τρίγωνο
- γιλέκο ασφαλείας
- κουτί πρώτων βοηθειών
Εάν αυτά τα στοιχεία δεν βρεθούν στο αυτοκίνητο, υπάρχει κίνδυνος να πληρώσουν οι οδηγοί. Αν και δεν πρόκειται για πρόστιμο, προβλέπεται προειδοποιητικό πρόστιμο 5 έως 15 ευρώ.
Το προειδοποιητικό τρίγωνο προορίζεται για την πρόληψη των συγκρούσεων με το πίσω μέρος και πρέπει να υπάρχει στο όχημα σε εγκεκριμένη μορφή, εξηγεί η ADAC. Αυτό ισχύει και για τα τετράτροχα.
Για τις μοτοσικλέτες, τα σκούτερ ή τα μοτοποδήλατα, δεν απαιτείται προειδοποιητικό τρίγωνο.
«Το τριγωνικό προειδοποιητικό σήμα πρέπει να είναι αντανακλαστικό, φορητό, σταθερό και σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ορατό από επαρκή απόσταση όταν χρησιμοποιείται. Σε περίπτωση βλάβης, πρέπει να τοποθετείται σε ευδιάκριτο σημείο αμέσως μετά την ενεργοποίηση των φώτων κινδύνου», αναφέρει ο ΚΟΚ.
Οι οδηγοί που δεν έχουν προειδοποιητικό τρίγωνο στο αυτοκίνητό τους μπορούν να περιμένουν πρόστιμο 15 ευρώ.
Αυτοκίνητο: Έρχεται το λευκό χρώμα στα φανάρια – Τι θα κάνουμε όταν το βλέπουμε
Ο τριπλός χρωματικός συνδυασμός που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα φανάρια έχει εισέλθει σε μια περίοδο αλλαγών με την ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων οχημάτων.
Στο μέλλον, θα χρησιμοποιηθεί άλλο χρώμα εκτός από το κόκκινο, το κίτρινο και το πράσινο χρώμα που συναντάμε στα φανάρια. Αυτή η καινοτομία ήρθε στο προσκήνιο με την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων.
Τι σημαίνει λοιπόν το χρώμα που προστέθηκε πρόσφατα και αργά ή γρήγορα θα το δούμε και στη χώρα μας;
Αναλυτικότερα, αν και τα φανάρια λειτουργούν με τα ίδια χρώματα εδώ και χρόνια, νέα έρευνα προτείνει τη συμπερίληψη του λευκού φωτός σε αυτό το σύστημα.
Αυτό το πρόσθετο χρώμα θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα των αυτόνομων οχημάτων στην κυκλοφορία και θα προσθέσει μια νέα διάσταση στη διαχείριση της κυκλοφορίας.
Το λευκό φανάρι θα ενισχύσει την επικοινωνία μεταξύ αυτόνομων οχημάτων και άλλων οδηγών και θα διασφαλίσει ότι αυτή η σειρά θα υιοθετηθεί και η ροή της κυκλοφορίας θα γίνει πιο αποτελεσματική.
Μια μελέτη που διεξήχθη από το North Carolina State University αποκάλυψε ότι η χρήση λευκού φωτός στα φανάρια θα ρυθμίσει τη ροή της κυκλοφορίας πιο αποτελεσματικά.
Ενώ το λευκό φως τονίζει τον ρόλο των αυτόνομων οχημάτων στην κυκλοφορία, θα διευκολύνει τους οδηγούς να προσαρμοστούν σε αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων.
Το λευκό φως θα συμβολίζει την κεντρική λειτουργία των αυτόνομων οχημάτων στην κυκλοφορία.
Τα αυτόνομα οχήματα θα βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία μεταξύ τους και με το κεντρικό σύστημα κυκλοφορίας, κατευθύνοντας έτσι τη ροή της κυκλοφορίας με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Το λευκό φως θα επιτρέψει σε αυτά τα οχήματα να κινούνται αναλύοντας τις συνθήκες κυκλοφορίας και άλλοι οδηγοί θα προσαρμοστούν επίσης σε αυτό το σύστημα. Ως αποτέλεσμα, η κυκλοφορία θα γίνει πιο εύρυθμη και ρευστή.
Για να δουν πώς θα λειτουργούσε αυτό το σύστημα στον πραγματικό κόσμο, οι ερευνητές σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν πιλοτικές εφαρμογές.
Αυτές οι δοκιμές θα αποκαλύψουν με μεγαλύτερη σαφήνεια τις πιθανές επιπτώσεις του λευκού φωτός στην κυκλοφορία.