ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ LIVE

Αντιολισθητικές αλυσίδες: Ντροπή! Δείτε τι κάνουν τα μαγαζιά για να πλουτίσουν

Αντιολισθητικές αλυσίδες: Την ευκαιρία να πλουτίσουν από την κακοκαιρία Μπάρμπαρα βρήκαν οι επιτήδειοι, πουλώντας σχεδόν σε διπλάσια τιμή χιονοκουβέρτες και αλυσίδες!

Πολλές καταγγελίες έχουν φτάσει στην Γραμματεία Εμπορίου για αισχροκέρδεια στην πώληση χιοναλυσίδων, τις ημέρες του χιονιά.

«Η έννοια του πλαφόν στην τιμή είναι κάτι το οποίο είναι πολύ επικίνδυνο σε μία ελεύθερη οικονομία. Αν, για παράδειγμα, βάζαμε πλαφόν στις αλυσίδες, επειδή υπήρχε πάρα πολύ μεγάλη ζήτηση, το πιο πιθανό ήταν ότι πολλές από αυτές τις αλυσίδες θα κατέληγαν στη μαύρη αγορά για να πωληθούν στις τιμές που θα ήθελε πραγματικά ο επιχειρηματίας. Θα προφασιζόταν ότι δεν έχει άλλες αλυσίδες με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξυπηρετήσει το κοινό» δήλωσε στις «Συνδέσεις» ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Σύμφωνα με τον γ.γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή «όποιοι έχουν πουλήσει αλυσίδες πολύ ακριβά σε σχέση με όσο τις αγόραζαν και τις πουλούσαν στο παρελθόν, δηλαδή έχουν ξεπεράσει το περιθώριο κέρδους τους […] προφανώς θα τιμωρηθούν». Και όπως τόνισε, οι αρμόδιες υπηρεσίες μπορούν να το ελέγξουν αναζητώντας τα ηλεκτρονικά ίχνη αυτών των πωλήσεων».

Και όπως σημείωσε, όταν υπάρχει αυξημένη ζήτηση λίγων ημερών εμφανίζονται κρούσματα κερδοσκοπίας. «Ακόμα και χωρίς καταγγελίες το γνωρίζουμε ότι υπάρχουν τέτοια φαινόμενα και γι’ αυτό το λόγο ελέγχονται».

Από την πλευρά του ο κ. Ραυτόπουλος δήλωσε ότι «αυτό το οποίο διαπιστώνουμε όλοι είναι ότι “ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται” Κάθε φορά που έχουμε κάποια έκτακτη ανάγκη, το προϊόν αυτό πωλείται πάντα με καπέλο». Και όπως είπε στην Αθήνα υπάρχουν καταγγελίες για αλυσίδες, τις οποίες τις αγόραζαν 40 με 45 ευρώ και σήμερα τις αγόρασαν 70 ευρώ. Μας έχουν στείλει και αποδείξεις, τις οποίες και εμείς, με τη σειρά μας, θα στείλουμε στο Υπουργείο προκειμένου να τις ελέγξει ξανά».

Μιλώντας στο θέμα της ακρίβειας και των συνεχών ανατιμήσεων σε βασικά είδη ο κ. Ραπτόπουλος τόνισε ότι αυτό το οποίο διαπιστώνει είναι η μεγάλη διαφορά στις τιμές από το χωράφι στο ράφι.

«Την επιτραπέζια ελιά την πήρανε οι έμποροι, φέτος, από τους παραγωγούς στα 90 λεπτά έως 1 ευρώ. Εμείς, την ακατέργαστη, τη βρήκαμε στο κεντρικό οπωροπωλείο της Κεντρικής Λαχαναγοράς στα 3,5 ευρώ».

Και όπως είπε μέσα στα σούπερ μάρκετ η τιμή, μετά την επεξεργασία, πωλείται από 5 έως 8 ευρώ. Επίσης, όπως είπε, «παράγουμε το 35- 40% του γάλακτος που χρειάζονται οι καταναλωτές της χώρας μας. Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη το 2011 το ζωικό τους κεφάλαιο ήταν 1.239.080 αιγοπρόβατα.

Το 2022, όταν καταμετρήθηκαν, είχαν 797.030 αιγοπρόβατα, δηλαδή 434.050 αιγοπρόβατα λιγότερο μέσα σε μία περίπου δεκαετία. Αυτό σημαίνει μία μείωση του ζωικού κεφαλαίου 35,26%».

«Με την κρίση η διαφορά μεταξύ χωραφιού και ραφιού που πάντοτε υπήρχε, απλώς έχει επιδεινωθεί τον τελευταίο καιρό» προσέθεσε ο κ. Αναγνωστόπουλος εξηγώντας ότι έχει επιδεινωθεί λόγο και της ενεργειακής κρίσης.

Όσον αφορά το Market Pass και το πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα τόνισε ότι «όποτε και να ανοίξει πλατφόρμα, κανείς δεν θα πρόκειται να χάσει τη δυνατότητα να συμμετέχει σε αυτό. Θα δοθεί άπλετος χρόνος και τα χρήματα αυτά θα μπορεί να τα χρησιμοποιήσει (ο κάθε δικαιούχος) μέχρι το τέλος Αυγούστου ανεμπόδιστα».

Σύμφωνα με τον γ.γ. Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή «δε θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Όλοι θα εξυπηρετηθούν.

Στις επόμενες περίπου 10 με 15 ημέρες η πλατφόρμα αυτή θα είναι διαθέσιμη στο καταναλωτικό κοινό και θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί αλλά και να λάβει την απαραίτητη αυτή ενίσχυση λόγω των υψηλών πληθωριστικών πιέσεων που δυστυχώς υπάρχουν ακόμα στη χώρα».

Μιλώντας για τη νέα πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την ενίσχυση των νοικοκυριών, το λεγόμενο «καλάθι της Σαρακοστής» διευκρίνισε ότι θα ανακοινωθεί την επόμενη βδομάδα προκειμένου να εφαρμοστεί την Τετάρτη πριν από την Καθαρά Δευτέρα.

Αντιολισθητικές αλυσίδες: Είναι καλύτερες από τις χιονοκουβέρτες;

Έστω και λίγες ώρες πριν την έλευση του χιονιά σπεύστε να εφοδιαστείτε με αλυσίδες χιονιού ή χιονοκουβέρτες. Για όσους δεν έχουν εφοδιαστεί με αντιολισθητικά μέσα προβλέπεται πρόστιμο 80 ευρώ. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Απαραίτητος και υποχρεωτικός είναι ο εφοδιασμός των οχημάτων με αντιολισθητικά μέσα καθώς η κακοκαιρία Μπάρμπαρα είναι προ των πυλών.

Σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προβλέψεις, θα υπάρχει παγετός ενώ μπορεί να δούμε χιόνια και στην Αττική. Επίσης, τα βόρεια προάστια (Διόνυσος, Άγιος Στέφανος, Κρυονέρι και άλλες περιοχές) ενδέχεται να αντιμετωπίσουν προβλήματα στις μετακινήσεις.

Για όσους δεν έχουν εφοδιαστεί με αλυσίδες ή άλλα αντιολισθητικά μέσα προβλέπεται πρόστιμο 80 ευρώ.

Οι αντιολισθητικές αλυσίδες είναι τριών διαφορετικών ειδών και καθορίζονται από την διαδικασία τοποθέτησής τους, το κόστος τους και τα αυτοκίνητα στα οποία προορίζονται να τοποθετηθούν.

  1. Συμβατικές
    Οι συμβατικές αλυσίδες με το συρματόσχοινο είναι από τις πιο αξιόπιστες (αν τοποθετηθούν σωστά), είναι κατάλληλες για όλους τους τύπους αυτοκινήτων και σπάνια θα «προδώσουν» τον οδηγό. Οι αλυσίδες αυτές καθορίζονται από το πάχος των κρίκων τους και έτσι έχουμε δύο κατηγορίες: τις αλυσίδες των 16 χλστ. και εκείνες των 9 χλστ., με τις δεύτερες να χρησιμοποιούνται για αυτοκίνητα που διαθέτουν ελαστικό χαμηλού προφίλ ή βελτιωμένη ανάρτηση.
  2. «Aράχνη»
    Οι πιο ακριβές αλλά συνάμα και οι πιο καλές αλυσίδες που μπορεί να βρει κανείς, είναι οι αλυσίδες τύπου αράχνης. Αυτές διαθέτουν ένα σταθερό τμήμα, που τοποθετείται στα μπουλόνια του κάθε τροχού (τα οποία πρέπει να αφαιρεθούν για την τοποθέτησή του) και πάνω σε εκείνο εφαρμόζει το υπόλοιπο σύστημα. Οι αράχνες μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα τα αυτοκίνητα.
  3. Aλυσίδες με καρφιά
    Οι αλυσίδες με καρφιά ενδείκνυνται για υπερβολικά δύσκολες συνθήκες και προσφέρουν καλή πρόσφυση πάνω σε πάγο. Έρχονται σε απόλυτη επαφή με τον τροχό, συνδυάζοντας καουτσούκ και ατσαλένιες τάπες, ενώ ταυτόχρονα το σχήμα πενταγώνου που διαθέτουν, ισχυροποιεί το κράτημα προς κάθε κατεύθυνση.

Τα πλεονέκτημά τους:

  • είναι πιο ανθεκτικές στον χρόνο και στη χρήση τους και επιτρέπουν στο όχημα να κινηθεί σε δρόμο όπου το χιόνι έχει μεγαλύτερο ύψος.
  • προσφέρουν καλό επίπεδο πρόσφυσης.
  • είναι σχετικά φτηνές στην αγορά τους.
  • διατίθενται σε μεγάλο εύρος διαστάσεων για ελαστικά.
  • η πρόσφυση που παρέχουν επιτρέπει στον οδηγό να έχει καλύτερη αίσθηση και έλεγχο του αυτοκινήτου και στο φρενάρισμα και να ακινητοποιείται αυτό σε μικρότερη απόσταση.
  • ταιριάζουν σε όλους τους τύπους αυτοκινήτων, τόσο στα επιβατικά και στα επαγγελματικά όσο και στα βαριά φορτηγά και οχήματα ειδικών χρήσεων.

Τα μειονεκτήματά τους:

  • εάν δεν έχουν αποθηκευτεί σωστά στη θήκη τους μπλέκονται μεταξύ τους.
  • η τοποθέτησή τους είναι πιο δύσκολη και απαιτείται περισσότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί.
  • εάν δεν τοποθετηθούν σωστά και δεν είναι κατάλληλα τεντωμένες πιθανόν να προκαλέσουν ζημιά στους θόλους των τροχών ή και στην πλήμνη.
  • εάν σπάσουν κατά την κίνηση του οχήματος, υπάρχει η περίπτωση να προκληθεί ζημιά στο αυτοκίνητο η οποία μπορεί να έχει αποτέλεσμα την ακινητοποίησή του, στη χειρότερη περίπτωση.
  • εάν δεν τις αφαιρέσουμε όταν το χιόνι είναι λίγο ή όταν βρεθούμε πάλι σε καθαρή άσφαλτο -επειδή βιαζόμαστε ή βαριόμαστε-, οι κραδασμοί που δημιουργούνται κατά την περιστροφή τους προκαλούν φθορά, τόσο σε αυτές και στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου μας όσο και στο κατάστρωμα.

Αντιολισθητικές αλυσίδες: Πώς μπαίνουν οι χιονοκουβέρτες

Οι αλυσίδες «κουβέρτα» είναι κατασκευασμένες από ένα ύφασμα ειδικής σχεδίασης, το οποίο αυξάνει την τριβή στον πάγο και στο χιόνι.

Ωστόσο, πρέπει να πατούν μόνο πάνω σε χιόνι, καθώς όπως έχει αποδειχθεί, φθείρονται ή σκίζονται εύκολα όταν κινούνται σε καθαρό οδόστρωμα.

Αυτές οι αλυσίδες είναι πιο εύκολες στην τοποθέτηση, ενώ αποτελούν την μοναδική λύση για σπορ αυτοκίνητα.

Τα πλεονέκτημά τους:

  • είναι πιο ελαφριές και καταλαμβάνουν μικρότερο χώρο στο πορτμπαγκάζ.
  • είναι σχετικά φθηνές (ή ακόμα και φτηνότερες συγκριτικά με τις χιονοαλυσίδες) στην αγορά τους.
  • είναι πιο εύχρηστες και πιο εύκολο να τοποθετηθούν στους τροχούς, γεγονός που σημαίνει ότι απαιτείται λιγότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Σε συνθήκες παγωνιάς αυτό είναι καίριας σημασίας.
  • δεν προκαλούν ζημιά στο αυτοκίνητο σε περίπτωση που κοπούν κατά την κίνηση, καθώς αποτελούνται από μαλακό και εύκαμπτο πολυεστερικό υλικό.
  • το μικρό ύψος τους τις κάνει πιο κατάλληλες για αυτοκίνητα που έχουν ελαστικά χαμηλού προφίλ ή/και το ύψος τού θόλου είναι μικρό.
  • καλύπτουν το πέλμα τού ελαστικού στο σύνολό του κάτι που προσφέρει καλό επίπεδο πρόσφυσης στο χιονισμένο έδαφος. Όπως έχει αποδειχτεί, το σύστημα ABS λειτουργεί αποτελεσματικότερα σε τέτοιες συνθήκες απ’ ό,τι με χιονοαλυσίδες.
  • οι περισσότεροι κατασκευαστές χιονοκουβερτών προτείνουν να πλένονται αυτές μετά τη χρήση τους, πάντα με τον συνιστώμενο τρόπο. Έτσι, παραμένουν καθαρές και αυξάνεται το χρονικό διάστημα αποτελεσματικής χρήσης τους.

Τα μειονεκτήματά τους:

  • γενικά, προσφέρουν μικρότερη πρόσφυση σε χιονισμένη επιφάνεια από τις χιονοαλυσίδες, σε μια ολοκληρωμένη σύγκριση μεταξύ τους.
  • επειδή είναι κατασκευασμένες από ελαστικό υλικό, η διάρκεια «ζωής» τους είναι μικρότερη συγκριτικά με ό,τι ισχύει για τις αλυσίδες χιονιού.
  • η συνιστώμενη ταχύτητα κίνησης του οχήματος είναι μικρότερη, συγκριτικά, αφενός για να είναι πιο αποτελεσματικές και αφετέρου για να μην φθείρονται πιο γρήγορα.
  • έχουν ελάχιστη χρησιμότητα εάν συναντήσουμε πάγο στον δρόμο. Σε μια τέτοια κατάσταση η χιονοαλυσίδες αποδεικνύονται καλύτερες.
  • δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικές στα μεγάλα, άρα και πιο βαριά αυτοκίνητα, όπως ένα SUV ή ένα pickup.
Σωτήρης Παπαδόπουλος

Ο Σωτήρης Παπαδόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, με ειδίκευση σε θέματα οικονομίας, κοινωνίας και επιχειρηματικότητας. Έχει πολυετή εμπειρία στη δημοσιογραφία και επικεντρώνεται στην ανάλυση οικονομικών τάσεων και ειδήσεων, βοηθώντας τους αναγνώστες να κατανοούν τις εξελίξεις και να παίρνουν ενημερωμένες αποφάσεις. Με την ακρίβεια και την αμεσότητα που χαρακτηρίζουν τα άρθρα του, ο Σωτήρης Παπαδόπουλος έχει καταξιωθεί ως αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης στο χώρο της ελληνικής ψηφιακής δημοσιογραφίας.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago