Αλλάζει το Taxisnet ριζικά. Δείτε πώς θα είναι το νέο και τι υπηρεσίες θα έχει.
Το νέο Taxisnet, που σχεδιάζει η ΑΑΔΕ σε συνεργασία με την ανάδοχο εταιρεία, θα φέρει επανάσταση στη φορολογική διοίκηση, επιτρέποντας πλήρη παρακολούθηση των φορολογουμένων, έξυπνες διασταυρώσεις στοιχείων και συνδυαστικούς φορολογικούς ελέγχους. Το έργο αυτό σηματοδοτεί την εκ βάθρων ανασυγκρότηση του συστήματος Taxis, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2026. Πρόκειται για το νέο Ενοποιημένο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας (TAXIS – TAXISNET – ELENXIS), με το οποίο η ΑΑΔΕ προχωρά στη «Φορολογική Διοίκηση 3.0», ακολουθώντας τις σύγχρονες διεθνείς τάσεις.
Πρόκειται για το νέο Ενοποιημένο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας (TAXIS – TAXISNET – ELENXIS), έργο με το οποίο η ΑΑΔΕ θέτει τις βάσεις για τη «Φορολογική Διοίκηση 3.0», ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες διεθνείς τάσεις.
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, το νέο σύστημα, αξιοποιεί τεχνολογικές καινοτομίες, απλοποιεί διαδικασίες και ενισχύει την επιχειρηματικότητα, προσφέροντας ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό και φιλικό φορολογικό περιβάλλον για πολίτες και επιχειρήσεις. Ειδικότερα το νέο TAXIS:
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 86.181.528,66 ευρώ καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, έχει διάρκεια 5 ετών και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2029. Ταυτόχρονα προβλέπεται συντήρηση διάρκειας 4 ετών πρόσθετου προϋπολογισμού 33.460.160,00€.
Παράλληλα, η ΑΑΔΕ έχει θέσει ως στόχο την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση συγκεκριμένων λειτουργιών, με τα πρώτα επιμέρους υποσυστήματα να τίθενται σε λειτουργία από το τέλος του 2026.
Παράλληλα το νέο Taxisnet, θα υποστηρίζει τις ακόλουθες δυνατότητες:
Κι όμως πλέον τα πράγματα γίνονται ακόμη αυστηρότερα με το δίπλωμα οδήγησης. Δείτε τι ανακοινώθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργικού Συμβουλίου της ΕΕ, οι υπουργοί Μεταφορών συμφώνησαν σε νέο κανονισμό που προβλέπει την εφαρμογή της ανάκλησης αδειών οδήγησης σε όλα τα κράτη μέλη. Ο κανονισμός, που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στο εγγύς μέλλον, έχει στόχο να ενισχύσει την οδική ασφάλεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο και να τιμωρεί πιο αποτελεσματικά τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.
Μέχρι σήμερα, η απαγόρευση οδήγησης ή η ανάκληση άδειας ίσχυε μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση. Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing δήλωσε χαρακτηριστικά: «Όποιος χάνει την άδεια οδήγησης σε ένα κράτος μέλος της ΕΕ λόγω σοβαρών παραβάσεων δεν θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να οδηγεί σε κανένα άλλο κράτος μέλος».
Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αφορά σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά μεγάλο βαθμό και οι παραβάσεις που οδηγούν σε θανατηφόρα ατυχήματα. Πριν τεθούν οι νέοι κανονισμοί σε εφαρμογή, θα χρειαστεί η οριστική έγκριση από το Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο ήδη από τον Φεβρουάριο του 2024 είχε εκφράσει τη στήριξή του στις προτάσεις της Επιτροπής.
Ο νέος κανονισμός στοχεύει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καθώς κάθε χρόνο στην ΕΕ περίπου 20.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα.
Προσοχή! Στο τέλος δεν θα περνάει κανείς από τα διόδια. Δείτε τι νέο αποφασίστηκε πάλι.
Από τις αρχές του νέου έτους, τα τέλη διοδίων θα αυξηθούν κατά 4,9%, καθώς ενσωματώνουν τόσο την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του 2024 όσο και μέρος της προσαύξησης του 2023, που δεν εισπράχθηκε και έχει συμφωνηθεί να απορροφηθεί σταδιακά έως το 2026.
Διαβάστε επίσης: Ελεύθερη είσοδος, χωρίς διόδια για πάντα στην Αττική Οδό – Ανακοινώθηκε
Το 2024 οι οδηγοί πλήρωσαν αύξηση 7,6%, ενώ για το 2025 η αύξηση θα είναι μικρότερη, στο 4,9%. Οι αυξήσεις καθορίζονται κάθε χρόνο βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ωστόσο, λόγω των διαδοχικών εκλογών το προηγούμενο διάστημα, η κυβέρνηση απέφυγε να εφαρμόσει τις προβλεπόμενες αναπροσαρμογές, προκαλώντας διαφωνίες με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Μετά από διαπραγματεύσεις, αποφασίστηκε η αύξηση του 2023 (12%) να κατανεμηθεί σε τρεις δόσεις μέχρι το 2026, για να μην επιβαρυνθούν οι οδηγοί υπερβολικά σε μία χρονιά. Για το 2024, το 50% της αύξησης του 2023 (6%) ενσωματώθηκε στα διόδια, ενώ το υπόλοιπο 2% απορροφήθηκε από τις εταιρείες.
Το 2025, τα διόδια θα περιλαμβάνουν την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του Σεπτεμβρίου 2024 (2,9%) και μέρος της υπολειπόμενης αύξησης (2%), ενώ το τελευταίο 2% θα προστεθεί το 2026. Έτσι, το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα ξεπεράσει τα 35 ευρώ (από 33,7), και το Αθήνα-Καλαμάτα θα φτάσει τα 15,7 ευρώ (από 15).
Η αναπροσαρμογή αφορά όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, όπως η Ολυμπία Οδός, η Νέα Οδός, η Κεντρική Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο Μορέας και η Γέφυρα.
αλλά όχι την Αττική Οδό. Εκεί, η νέα σύμβαση προβλέπει τιμαριθμική αναπροσαρμογή μετά από πέντε χρόνια, με τη χρέωση να παραμένει σταθερή στα 2,50 ευρώ μέχρι τότε.
Παράλληλα, σημαντικές ανακατατάξεις παρατηρούνται στον τομέα των οδικών παραχωρήσεων. Οι διεθνείς εταιρείες, με εξαίρεση τη Vinci και τη Hochtief, αποχωρούν από την Ελλάδα, αφήνοντας το πεδίο σε ελληνικούς ομίλους όπως η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που ενισχύουν τη συμμετοχή τους σε διάφορες παραχωρήσεις.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…