Ανατροπή: Τι αλλάζει για απουσίες και βαθμολογίες σε Γυμνάσια και Λύκεια

Άνοιγμα σχολείων 2021: Ετοιμάζονται οι μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου να επιστρέψουν στα θρανία την 1η Φεβρουαρίου για μαθήματα με φυσική παρουσία, με μια σειρά νέων μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του κορονοϊού.

Η νέα εγκύκλιος για τα σχολεία, που υπογράφεται από την υφυπουργό Ζέττα Μακρή, έρχεται μετά τις διαμαρτυρίες καθηγητών οτι οι μαθητές έχουν πολλές απουσίες λόγω τεχνικών προβλημάτων και ως εκ τούτου δεν μπορούν να τους βαθμολογήσουν σωστά.
Συγκεκριμένα, πολλοί ήταν οι μαθητές που είχαν δυσκολίες στη σύνδεσή τους με το διαδίκτυο ή μηδενική πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση και συνεπώς έχασαν πολλές ώρες διδασκαλίας χωρίς δική τους ευθύνη.

Γι’ αυτόν και μόνο τον λόγο επιτρέπεται ένας μαθητής να μη λάβει βαθμολογία και συγκεκριμένα βαθμολόγηση δεν θα γίνει, εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Ανάλογη απόφαση αναμένεται και για τις απουσίες των μαθητών, κάτι το οποίο θα εξεταστεί όταν ολοκληρωθεί το Β ́ Τετράμηνο.

Η εγκύκλιος αναφέρει τα εξής:

Κατόπιν ερωτημάτων που αφορούν στη φοίτηση μαθητών/τριών και στην κατάθεση βαθμολογίας Α΄ Τετραμήνου στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. ΕΠΑ.Λ., Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια, Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια), σας ενημερώνουμε για τα εξής:

Η καταχώριση των απουσιών γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών/τριών θα εξετασθεί κατά το τέλος του Β΄ Τετραμήνου.

Για μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δύναται να μην κατατεθεί βαθμολογία εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Σε συνέντευξη της στο Mega η Υπουργός Παιδείας αναφερόμενη στο ζήτημα των απουσιών, τόνισε ότι «στο τέλος του τετραμήνου θα αποφασίζεται ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των παιδιών. Το αν δηλαδή είναι επαρκής ή όχι η φοίτηση θα κρίνεται στο τέλος του τετραμήνου».

Σε ό,τι αφορά τις βαθμολογίες των μαθητών, η ίδια επισήμανε πως «το υπουργείο Παιδείας με ευαισθησία και με γνώση των δεδομένων εξετάζει όλα τα στοιχεία προκειμένου να μην αδικηθεί κανένας μαθητής».

Κατά τα λοιπά, επανέλαβε την απόφαση της κυβέρνηση για το άνοιγμα των γυμνασίων και λυκείων από την ερχόμενη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου.

Από τη διαδικασία εξαιρούνται οι σχολικές μονάδες που βρίσκονται στις «κόκκινες» περιοχές, οι οποίες θα συνεχίσουν να λειτουργούν με τηλεκπαίδευση, ενώ αυστηροί κανόνες θα ισχύουν για τα σχολεία που θα ανοίξουν.

Αναφερόμενη στις δηλώσεις που έκανε και προκάλεσαν αντιδράσεις, η κυρία Μακρή τόνισε ότι «δεν υπάρχει ειδικό πρόστιμο για μαθητές που αργούν να γυρίσουν από το σχολείο στο σπίτι. Ωστόσο τα μέτρα για την καταπολέμηση της πανδημίας «θα πρέπει να τηρούνται από όλους».

Άνοιγμα σχολείων 2021: Τι ισχύει με μηχανογραφικό και βάσεις εισαγωγής

Αλλάζουν όλα με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την είσοδο στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις φετινές Πανελλήνιες. Δείτε στο xristika.gr όλες τις αλλαγές σε βάσεις και μηχανογραφικό.

Οι φετινοί μαθητές της Γ’ Λυκείου θα είναι οι πρώτοι που θα εγκαινιάσουν τις πρώτες αλλαγές, ενώ τα παιδιά που φέτος βρίσκονται στη Β’ Λυκείου θα εξεταστούν υπό το νέο καθεστώς με το σύνολο των αλλαγών, όπως ορίζει το νομοσχέδιο που αναρτήθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση κι αναμένεται να ψηφιστεί εντός των επόμενων εβδομάδων.

Αναλυτικά:

1. Από πότε θα ισχύσει το νέο σύστημα εισαγωγής;

Από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις (καλοκαίρι 2021) θεσπίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ως ποσοστό επί του μέσου όρου επιδόσεων συνυποψηφίων, ανά επιστημονικό πεδίο το οποίο θα οδηγήσει περίπου 20.000 υποψηφίους εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. ΤΟ ΥΠΑΙΘ θα δίνει το εύρος το εύρος της διακύμανσης της βάσης, από 80% έως 120% και το κάθε πανεπιστημιακό Τμήμα θα μπορεί να προσδιορίζει ποιο ποσοστό επιθυμεί.

Παράδειγμα:

Αν είναι η ΕΒΕ είναι για ένα πεδίο 12 (μέσος όρος των βαθμών όλων των εξετασθέντων του πεδίου) και το Τμήμα επιλέξει να βάλει 90% τότε η βάση για το συγκεκριμένο Τμήμα διαμορφώνεται σε 10,8. Αν η ΕΒΕ είναι 11/20 τότε με το 90% κατεβαίνει στο 9,9 για το ίδιο Τμήμα.

Επίσης κάθε τμήμα θα μπορεί (αλλά από το επόμενο έτος, δηλαδή από τις εξετάσεις του 2022) να ορίζει και συντελεστές βαρύτητας σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Οι υποψήφιοι θα γνωρίζουν ΠΡΟΤΟΥ συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τις βάσεις ανά πεδίο και ανά Τμήμα.

2. Μηχανογραφικά: Ποιες αλλαγές θα ισχύσουν από φέτος;

Για τελευταία φορά φέτος οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν το μηχανογραφικό σε μια φάση, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα. Επίσης, από το καλοκαίρι του 2021 οι υποψήφιοι θα μπορούν να συμπληρώσουν ένα δεύτερο προαιρετικό μηχανογραφικό από το οποίο θα μπορούν να επιλέξουν να εισαχθούν σε δημόσια ΙΕΚ.

Δηλαδή, χωρίς να αλλάξει η σημερινή διαδικασία επιλογής, δίνεται δυνατότητα συμπλήρωσης, πέρα από το μηχανογραφικό για τα ΑΕΙ, βάσει πανελληνίων, και παράλληλο μηχανογραφικό για εισαγωγή σε δημόσια ΙΕΚ βάσει απολυτηρίου.

3. Μηχανογραφικά: Ποιες αλλαγές θα ισχύσουν από του χρόνου;

Από το καλοκαίρι του 2022, οι υποψήφιοι θα συμπληρώνουν το μηχανογραφικό σε δύο φάσεις. Στην Α΄ φάση, οι υποψήφιοι θα καλούνται να συμπληρώσουν ένα μηχανογραφικό με περιορισμένο αριθμό επιλογών, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 10% των Τμημάτων πεδίου για τα ΓΕΛ και 20% για τα ΕΠΑΛ.

Δηλαδή περίπου 15 έως 18 πρώτες επιλογές, ανάλογα με το είδος του Λυκείου.

Θα ακολουθεί η δεύτερη φάση χωρίς περιορισμό επιλογών, αλλά τα μηχανογραφικά αυτά θα συμπληρώνονται ΜΟΝΟ από όσους υποψηφίους δεν εισήχθησαν στην Α’ Φάση και θα περιέχουν ΜΟΝΟ τις θέσεις που απομένουν κενές και τα Τμήματα που δεν έχουν συμπληρώσει όλες τις θέσεις τους.

Επομένως από του χρόνου, θα συμπληρώνονται τρία μηχανογραφικά.

Τα αποτελέσματα του Α΄ Μηχανογραφικού θα γίνονται γνωστά γύρω στις 15 Αυγούστου και θα ακολουθεί η δεύτερη φάση κατά την οποία οι υποψήφιοι θα κληθούν να δηλώσουν τις κενές θέσεις που έχουν προκύψει στο Β’ Μηχανογραφικό και το οποίο θα συμπληρώνεται εντός δέκα ημερών. Τα αποτελέσματα του Β’ Μηχανογραφικού θα ανακοινώνονται στο τέλος Αυγούστου.

4. Πώς θα υπολογίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής;

Κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα θα θέτει ως ΕΒΕ ποσοστό Χ% του μέσου όρου (ΜΟ) των μέσων επιδόσεων (ΜΕ) όλων των υποψηφίων στο σύνολο των τεσσάρων μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4), του επιστημονικού πεδίου του υποψηφίου

[ΜΟ=(ΜΕΜ1+ΜΕΜ2+ΜΕΜ3+ΜΕΜ4)/4]

Το Υπουργείο θα καθορίζει το εύρος για το ποσοστό Χ% (π.χ. 80% έως 120% του ΜΟ).

Για παράδειγμα: Μέσος Όρος των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων ενός επιστημονικού πεδίου: 12/20.

ΕΒΕ που ορίζεται από Παν/κό τμήμα: 90% του Μέσου Όρου, δηλ. 10,8.

Μέσος Όρος των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων ενός επιστημονικού πεδίου: 11/20.

ΕΒΕ που ορίζεται από Παν/κό τμήμα: 90% του Μέσου Όρου, δηλ. 9,9.

5. Τι αλλάζει ως προς τους συντελεστές βαρύτητας στη διαμόρφωση των μορίων των υποψηφίων;

Από το 2022, τα τμήματα θα έχουν δικαίωμα να ορίζουν συντελεστές βαρύτητας και ανά μάθημα, δηλαδή λχ το Μαθηματικό τμήμα να “επιδοτεί” τα Μαθηματικά, εκτός από τη βάση που θα ορίζει, βάζοντας υψηλό συντελεστή ειδικά σε αυτό το μάθημα των πανελλαδικών.

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα, σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπάρχουν δύο συγκεκριμένα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, οι συντελεστές βαρύτητας των οποίων καθορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας με οριζόντιο τρόπο για όλες τις Σχολές / Τμήματα στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι από του χρόνου η κάθε Πανεπιστημιακή Σχολή / Τμήμα θα μπορεί να ορίζει το ποσοστό (συντελεστή βαρύτητας) με το οποίο κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα θα συμβάλλει στη διαμόρφωση των μορίων του υποψηφίου,

Παράδειγμα: το Φυσικό θα μπορεί να ορίζει α) ότι η Φυσική είναι το μάθημα με τη μεγαλύτερη βαρύτητα, και β) τον συντελεστή της βαρύτητας αυτής, ο οποίος θα επιδρά στη διαμόρφωση των μορίων των υποψηφίων του.

Σε περίπτωση που, για οποιονδήποτε λόγο, κάποιο ίδρυμα εισαγωγής δεν καθορίζει τον ανωτέρω συντελεστή, ο καθορισμός του γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.

6. Τι προβλέπεται για τα Επαγγελματικά Λύκεια;

Στα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑ.Λ. η Ε.Β.Ε. διαμορφώνεται ενιαία από τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων όλων των υποψηφίων ανά ειδικότητα στα δύο μαθήματα γενικής παιδείας και στα δύο μαθήματα ειδικότητας, ο οποίος πολλαπλασιάζεται με συντελεστή, που αποφασίζεται από τα ιδρύματα εισαγωγής.

Για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. ισχύουν ειδικότερα τα εξής:

  • Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, που εντάσσονται σε περισσότερους του ενός τομείς για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των μέσων όρων των μαθημάτων των τομέων στους οποίους εντάσσονται οι συγκεκριμένες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις.
  • Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, που εντάσσονται στην κοινή ομάδα όλων των τομέων, για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των μέσων όρων όλων των τομέων.
  • Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις του ίδιου τομέα για τον οποίο οι υποψήφιοι εξετάζονται σε διαφορετικά μαθήματα ειδικότητας, για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των μέσων όρων των μαθημάτων ειδικότητας του τομέα.

Οι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες, καθώς και τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων των ικανοτήτων, συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο.

Σε αυτό επιλέγουν καθορισμένο αριθμό σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων από τους τομείς και την κοινή ομάδα, όπου έχουν πρόσβαση. Ο αριθμός των δυνατών επιλογών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του συνόλου των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, όπου έχουν πρόσβαση, συνυπολογιζομένου και του αριθμού των σχολών, τμημάτων ή κατευθύνσεων της κοινής ομάδας.

Ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι ενιαίος για την εισαγωγή υποψηφίων από ημερήσια ή εσπερινά Γ.Ε.Λ. ή ΕΠΑ.Λ..

7. Τι θα ισχύει για την πρόσβαση παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Οι κάτοχοι απολυτηρίου οποιουδήποτε τύπου λυκείου ή ισότιμου απολυτηρίου άλλου σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που παρέχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μπορούν:

α) είτε, εφόσον έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕ.Λ. ή ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., να μετέχουν για την εισαγωγή τους σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) των θέσεων εισακτέων κάθε τμήματος, σχολής ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, χωρίς νέα εξέταση, με την υποβολή μηχανογραφικού δελτίου, με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, και την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση που διαμορφώθηκαν κατά το σχολικό έτος συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς και την οικεία συνολική βαθμολογία τους για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σημειώνεται ότι το δικαίωμα αυτό:

αα) δεν αφορά τους υποψηφίους που συμμετείχαν σε πανελλαδικές εξετάσεις, διεκδικώντας θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων και
ββ) μπορεί να ασκηθεί το επόμενο και το μεθεπόμενο έτος του έτους τελευταίας εξέτασης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο ποσοστό του δέκα τοις εκατό (10%) του αριθμού εισακτέων κατανέμονται σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) για όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις το αμέσως προηγούμενο έτος και σε ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) για όσους συμμετείχαν στις ανωτέρω εξετάσεις δύο (2) έτη πριν από το έτος υποβολής μηχανογραφικού δελτίου χωρίς νέα εξέταση.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα ειδικότερα ποσοστά επί του αριθμού των εισακτέων ανά κατηγορία ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Θέσεις του παραπάνω ποσοστού που δεν καλύπτονται μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της παρ. 2 του άρθρου 4Γ μεταφέρονται στις θέσεις των υποψηφίων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕ.Λ..

β) είτε να συμμετέχουν, όποιο έτος επιθυμούν, στις πανελλαδικές εξετάσεις με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν για τους αποφοίτους του ημερήσιου ΓΕ.Λ..

γ) είτε, για τους αποφοίτους ΕΠΑ.Λ., καθώς και τους κατόχους ισότιμου τίτλου ΕΠΑ.Λ. και για τους αποφοίτους εσπερινών ΓΕ.Λ., να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ειδικό ποσοστό, με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν για την κατηγορία τους.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr