Η ανακοίνωση για τα τέλη κυκλοφορίας 2025 δύο ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας για την πληρωμή τους. Διαβάστε περισσότερα στο xristika.gr.
Τελικά οι ιδιοκτήτες ΙΧ… φοβέρα θέλουν για να πληρώσουν στην ώρα τους τα τέλη κυκλοφορίας. Κάπως έτσι έγινε φέτος, καθώς μετά από πολλά χρόνια δεν δόθηκε παράταση πέρα τις 31 Δεκεμβρίου.
Εμπρόθεσμα καταβλήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας για το 88% των οχημάτων, όπως προκύπτει από σχετική ανακοίνωση της ΑΑΔΕ.
Όπως αναφέρεται «έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024 η προθεσμία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας ΙΧ οχημάτων για το 2025 και από το σύνολο των 6,7 εκατομμυρίων οχημάτων, εμπρόθεσμα πληρώθηκαν τέλη κυκλοφορίας για 5,9 εκατομμύρια. Δηλαδή, ποσοστό 88%».
Το ποσοστό αυτό είναι στα ίδια επίπεδα με τα τέλη του 2024, με το 90% να πληρώνει εμπρόθεσμα, αλλά με την καταληκτική προθεσμία πέρυσι να έχει παραταθεί έως τις 4 Μαρτίου.
Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή
- Έως 31 Ιανουαρίου 2025: Προσαύξηση 25% στο ποσό των τελών κυκλοφορίας.
- Έως 28 Φεβρουαρίου 2025: Προσαύξηση 50% στο ποσό των τελών.
- Από 1η Μαρτίου 2025: Το ποσό των τελών κυκλοφορίας διπλασιάζεται.
Για παράδειγμα, αν τα τέλη ενός οχήματος ήταν 150€, τότε:
- Με προσαύξηση 25% το ποσό ανέρχεται σε 187,50€.
- Με προσαύξηση 50% το ποσό ανεβαίνει στα 225€.
- Από τον Μάρτιο, η υποχρέωση θα είναι 300€.
Βόμβα με ελληνικο σούπερ μάρκετ: Κανόνι και λουκέτο από το 2025
Εξελίξεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ αναμένεται μέσα στο 2025, σύμφωνα με γνώστες του κλάδου.
Οι προκλήσεις παραμένουν έντονες το 2025 για τους επιχειρηματίες του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς καλούνται να διαχειριστούν δύο κρίσιμα ζητήματα: τον ολοένα και πιο έντονο ανταγωνισμό και τη μειωμένη κατανάλωση, που επηρεάζεται αρνητικά από το αυξανόμενο κόστος ζωής, το οποίο δεν συμβαδίζει με τα εισοδήματα.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι εξαγορές και συγχωνεύσεις αποτελούν αναγκαία στρατηγική για την επιβίωση και ανάπτυξη στον κλάδο.
Οι μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς βρίσκονται σε ετοιμότητα για συμφωνίες, καθώς ο συνδυασμός έντονου ανταγωνισμού και υψηλών λειτουργικών εξόδων ασκεί πίεση στις μικρότερες αλυσίδες.
Παράλληλα, οι μεγαλύτερες εταιρείες αναζητούν ευκαιρίες για διεύρυνση του μεγέθους και της διαπραγματευτικής τους ισχύος, με στόχο τη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους τους, τα οποία, σύμφωνα με επιχειρηματίες του κλάδου, έχουν συρρικνωθεί στο 1%-1,5% εξαιτίας και των κυβερνητικών μέτρων κατά του πληθωρισμού.
Όπως σημειώνει ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), η συγκέντρωση στον κλάδο μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας.
Σημειώνεται ότι τα μεγάλα σούπερ μάρκετ καταλαμβάνουν περίπου το 58% του συνολικού τζίρου της αγοράς λιανεμπορίου τροφίμων, ποσοστό που παραμένει από τα χαμηλότερα στην ΕΕ, ενώ στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται αναλογικά περισσότερα σήματα σε σχέση με τον πληθυσμό της χώρας. Η αγορά έχει αλλάξει δραματικά την τελευταία δεκαετία, με κομβικό σημείο την κατάρρευση της Μαρινόπουλος και την ενσωμάτωσή της από τη Σκλαβενίτης, η οποία έκτοτε κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο.
Πιέσεις στις μικρότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ
Οι πρόσφατες κρίσεις και οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες αυξάνουν την πίεση στις μικρότερες αλυσίδες, οι οποίες δυσκολεύονται να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές, χάνοντας μερίδια αγοράς υπέρ των μεγαλύτερων παικτών, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν αυξανόμενα κόστη και υποχρεώσεις.
Οι μεγάλες αλυσίδες αξιοποιούν στρατηγικά τις επενδυτικές ευκαιρίες, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο όμιλος Σκλαβενίτης, ο οποίος, μέσω της κυπριακής θυγατρικής του, εξαγόρασε πρόσφατα τις Υπεραγορές Παπαντωνίου στην Κύπρο. Επιπλέον, στην Ελλάδα ενίσχυσε το δίκτυό του με την απόκτηση δύο καταστημάτων Φλεβάρης στη Ρόδο, καθώς και με τις εξαγορές των AS Αγορά, Γέγος και SEP Markets Παπαδόπουλος.
Παρόμοιες κινήσεις πραγματοποιεί και η ΑΒ Βασιλόπουλος, με την εξαγορά των καταστημάτων Τερζής, ενώ η Μασούτης εξετάζει νέα επενδυτικά βήματα, έχοντας ήδη αποκτήσει τη συνεταιριστική αλυσίδα ΣΥΝΚΑ.
Η Κρητικός, από την πλευρά της, μετά τη λύση της συνεργασίας της με τον ΕΛΟΜΑΣ το 2021, έχει προχωρήσει σε σημαντικές εξαγορές, όπως αυτή του ομίλου «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε.», των σούπερ μάρκετ Μαθιουδάκης και του Katerina’s Market, καθώς και της CRM Αριάδνη.
Ακόμη, μικρότεροι παίκτες, όπως η Market In, η ΟΚ Anytime Markets και η Retail & More, επεκτείνονται δυναμικά. Η τελευταία, με την υποστήριξη του βασικού μετόχου της (συμφερόντων Νίκου Βαρδινογιάννη), αναπτύσσει με ταχύτητα το σήμα Carrefour τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, εκμεταλλευόμενη τις ευκαιρίες για εξαγορές.
Σάλος με τα Lidl: Δείτε τι έκαναν και ξεπούλησαν – Δεν γίνονται αυτά…
Τα Lidl έκαναν κίνηση – ματ και πραγματικά ξεπούλησαν. Τα άλλα σούπερ μάρκετ προσπαθούν να τους πιάσουν…
Είναι αδύνατον να μην προσέξει ο πελάτης τη διαφήμιση: «Έκπτωση 10% για την επόμενη αγορά σας». Με αυτή την υπόσχεση, ή με μία παρόμοια, μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Γερμανία όπως η Lidl, η Rewe και η Penny επιχειρούν να προσδέσουν όλο και περισσότερους καταναλωτές σε Apps δικής τους εμπνεύσεως και σε νέα προγράμματα επιστροφών (cashback) που επιβραβεύουν τους «πιστούς» πελάτες.
«Όλο και περισσότερες προσφορές απευθύνονται αποκλειστικά σε πελάτες που είναι διατεθειμένοι να κατεβάσουν εφαρμογές των σούπερ μάρκετ και να παραχωρήσουν τα στοιχεία τους» εξηγεί ο καθηγητής Οικονομικών Κάρστεν Κόρτουμ. «Όσο για τους υπόλοιπους, ατύχησαν». Ουσιαστικά πρόκειται για ένα δούναι και λαβείν, καθώς οι «πιστοί» πελάτες απολαμβάνουν και άλλα πρόσθετα προνόμια.
Το προϊόν των Lidl που δυσκολεύεσαι να βρεις
Μπορεί να έχουν πρόσβαση σε μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων ή να εξασφαλίζουν επιπλέον έκπτωση. Για παράδειγμα, η αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Lidl προσφέρει τη δική της «σοκολάτα Ντουμπάι», ένα γλύκισμα που γίνεται μόδα αυτή την εποχή, με τους χρήστες της Lidl App να πληρώνουν μία τιμή κατά 45% χαμηλότερη σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους.
Χάνονται οι παλιές, καλές «προσφορές»; Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι αλυσίδες του λιανεμπορίου συγκεντρώνουν ένα πλήθος στοιχείων, τα οποία τους βοηθούν να αναλύσουν τις προτιμήσεις των πελατών και τελικά να επηρεάσουν πιο αποτελεσματικά την καταναλωτική συμπεριφορά τους. Ήδη σήμερα τέσσερις στους πέντε καταναλωτές χρησιμοποιούν κάποιο πρόγραμμα μπόνους ή cashback.
Άλλωστε, η ιδέα δεν είναι καινούρια. Ένα από τα πρώτα προγράμματα επιβράβευσης είχε παρουσιάσει η IKEA το 1984, με την επωνυμία «Family Card». Σήμερα μόνο η αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Aldi δεν διαθέτει κάποιο πρόγραμμα επιβράβευσης. Ένας από τους λόγους για τη διάδοση των προγραμμάτων αυτών είναι ότι τα τελευταία χρόνια οι τιμές στα τρόφιμα αυξάνονται συνεχώς, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να «κυνηγάει» με μεγαλύτερο ζήλο τις προσφορές και να εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των σούπερ μάρκετ.
Προβλέπεται μάλιστα να ενταθεί ακόμη περισσότερο το 2025, όταν η αλυσίδα Rewe θα εγκαινιάσει ένα δικό της πρόγραμμα μπόνους, μέσω App. Όπως αναφέρει το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa), το πρόγραμμα προσφέρει «χειροπιαστές» εκπτώσεις – από λίγα λεπτά έως ένα ευρώ – σε συγκεκριμένα προϊόντα, που θα αλλάζουν κάθε τόσο. Όποιος μάλιστα πραγματοποιεί αγορές άνω των 400 ευρώ μέσα σε έναν μήνα, θα κερδίζει μία επιπλέον έκπτωση 10% για τις αγορές του επόμενου μήνα.