Αυτοκίνητο: Τα αυτοκίνητα θα εφοδιάζονται με ειδικά συστήματα που όταν θα αντιληφθούν ότι ο οδηγός οδηγεί επικίνδυνα και πάνω από τα όρια ταχύτητας θα μειώνουν την ισχύ του κινητήρα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Το Ινστιτούτο για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων (IIHS) στις ΗΠΑ και ο συνασπισμός Road to Zero Coalition τάσσονται υπέρ της υποχρεωτικής τεχνολογίας περιορισμού της ταχύτητας στα νέα οχήματα, προκειμένου να καταπολεμηθεί η ανησυχητική αύξηση των περιστατικών επιθετικής οδήγησης.
Αυτή η έκκληση για δράση απορρέει από το τραγικό ατύχημα του Ιανουαρίου 2022, όπου ένα Dodge Challenger που έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα προκάλεσε σύγκρουση με αποτέλεσμα εννέα θανάτους.
Με την υπερβολική ταχύτητα να ευθύνεται για περισσότερους από 12.000 θανάτους το 2021 στις ΗΠΑ, το IIHS τονίζει ότι τα ατυχήματα που σχετίζονται με την ταχύτητα ευθύνονται για ένα σημαντικό μέρος των θανάτων και θεωρεί τις τεχνολογίες εντός του οχήματος ως μια κρίσιμη λύση.
Προτείνουν την εφαρμογή τεχνολογίας έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας (ISA) και περιοριστών ταχύτητας, επισημαίνοντας την επερχόμενη εντολή της Ευρώπης για ISA στα νέα οχήματα από το 2024.
Η ISA χρησιμοποιεί GPS και κάμερες για να ανιχνεύει τα όρια ταχύτητας, προειδοποιεί τους οδηγούς εάν υπερβούν το όριο και, σε ορισμένες περιπτώσεις, μειώνει την ισχύ του κινητήρα ή εμποδίζει το όχημα να υπερβεί τις προκαθορισμένες ταχύτητες.
Αν και υποστηρίζει αρχικά συστήματα που βασίζονται σε προειδοποιήσεις, το IIHS παροτρύνει την Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) να θεσπίσει πρότυπα επιδόσεων για την εν λόγω τεχνολογία.
Συνιστούν τα οχήματα των συνηθισμένων οδηγών που τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα, ιδίως των νεαρών οδηγών που εμπλέκονται σε ατυχήματα, να είναι εξοπλισμένα με συστήματα που μειώνουν την ισχύ του κινητήρα κατά την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας, προωθώντας ασφαλέστερες πρακτικές οδήγησης.
Στόχος είναι να περιοριστούν οι επιθετικές οδηγικές συμπεριφορές, να μειωθούν οι θάνατοι και να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια με τη χρήση τεχνολογίας που προειδοποιεί και βοηθά τους οδηγούς να τηρούν τα όρια ταχύτητας.
Αλκοόλ, κινητό, μανούρες με τους υπόλοιπους οδηγούς, πόδια στα ταμπλό, αυτά –και πολλά άλλα- είναι όσα δεν πρέπει να κάνουμε για να φτάσουμε ασφαλείς στο σπίτι μας.
Βαρύς είναι ο φόρος αίματος που πληρώνει η ΕΕ στην άσφαλτο κάθε χρόνο. Οι άνθρωποι που χάνουν τη ζωή τους από τροχαία ατυχήματα ανέρχονται σε χιλιάδες, παρά την όποια πρόοδο έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια.
Ειδικότερα την προηγούμενη δεκαετία τη μεγαλύτερο πρόοδο σε επίπεδο ποσοστών κατέγραψε η Ελλάδα, κάτι που οδήγησε στη βράβευσή από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.
Επειδή, όμως, δεν περισσεύει καμία ζωή, καλό είναι να σεβόμαστε τον Κώδικα Οδικής Ασφάλειας και να αποφεύγουμε κάποιες συνήθειες που εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους. Ας δούμε ποιες είναι αυτές:
Ακουστικά
Κινούμενοι στη Λεωφόρο Κηφισίας, κατά τις ώρες αιχμής σίγουρα θα συναντήσετε αρκετούς οδηγούς να φοράνε ακουστικά, είτε ενσύρματα, είτε ασύρματα. Πρόκειται, ωστόσο, για μια επισφαλής πρακτικά, ειδικά αν χρησιμοποιούνται για ακρόαση μουσικής, καθώς απομονώνει τον οδηγό από το περιβάλλον.
Αλκοόλ
Αλκόολ και οδήγηση είναι έννοιες ασύμβατες. Είναι ευρέως γνωστό πως ακόμα και μια μικρή ποσότητα αλκοόλ μειώνει τον χρόνο αντίδρασης του οδηγού και κατά συνέπεια αυξάνονται κατά πολύ οι πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα.
Ναρκωτικές και ψυχοτρόπες ουσίες
Απαγορευτική κρίνεται και η χρήση ναρκωτικών και ψυχοτρόπων ουσιών κατά την οδηγική διαδικασία, δεδομένου ότι –σύμφωνα με έρευνα της emcdda που διήρκησε μεταξύ 2006-2011– έχουν αρνητικές συνέπειες για την αυτό-αντίληψη, την ανάληψη αποφάσεων και την κριτική σκέψη. Βάσει των στοιχείων, η πιο συχνή ουσία είναι η κάνναβη, για να ακολουθήσουν η κοκαϊνη και οι αμφεταμίνες.
Κόπωση και υπνηλία
Καταστροφικές συνέπειες μπορεί να έχει η οδήγηση υπό την επήρεια κόπωσης και υπνηλίας, όπως είχε συμπεράνει σε πρόσφατη έρευνα αμερικανικός οργανισμός “AAA Foundation for Traffic Safety”, μετά την εξέταση δεδομένων από σχεδόν 4.600 σοβαρά τροχαία.
Ο ανεπαρκής ύπνος επιβραδύνει το χρόνο αντίδρασης και επιφέρει παρατεταμένη διαταραχή προσοχής.
Ζώνη ασφαλείας
Η ζώνη ασφαλείας σώζει ζωές. Χιλιοειπωμένο; Πράγματι, αλλά και τόσο αληθινό. Τα πάντα, λοιπόν, πρέπει να ξεκινάνε από την ζώνη, πριν ακόμα ενεργοποιήσετε τον κινητήρα. Μια πρόσκρουση επιφέρει τη βίαιη ακινητοποίηση του οχήματος. Όσοι δεν φοράνε ζώνη ασφαλείας θα ακινητοποιηθούν με μεγάλη ορμή πέφτοντας στο ταμπλό ή το παρμπρίζ. Μόνο η ζώνη μπορεί να αποτρέψει ένα τέτοιο σκηνικό.
Συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης
Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως το Adaptive Cruise Control, η τεχνολογία διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης είναι αλήθεια πως προσφέρουν χείρα βοηθείας στον οδηγό και μπορούν να τον προστατεύσουν σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Παρ’ όλα αυτά, δεν πρέπει να αποσπάται λεπτό η προσοχή και να μην απομακρύνονται τα χέρια από το τιμόνι. Το ίδιο ισχύει και για τη διαδικασία στάθμευσης. Η κάμερα οπισθοπορείας και οι αισθητήρες παρκαρίσματος δεν αποτελούν δικαιολογία ώστε απλά να επιλέξουμε την όπισθεν και να πατήσουμε το δεξί πεντάλ χωρίς να πρώτα να ελέγξουμε τον περιβάλλοντα χώρο.
Σύστημα πολυμέσων
Αναμφίβολα, η περιήγηση στην κεντρική οθόνη αφής μας συστήνει με έναν μαγικό κόσμο άφθονων δυνατοτήτων και χρήσιμων πληροφοριών. Η αλληλεπίδραση, ωστόσο, με το σύστημα infotainment πρέπει να γίνεται μόνο εφόσον το όχημα είναι ακινητοποιημένο, μιας και… δεν θέλει πολύ να αποσπαστεί η προσοχή του οδηγού.
Κινητό τηλέφωνο
Ακόμα πιο ριψοκίνδυνη η προσφιλής συνήθεια ενασχόλησης με το κινητό για την ανάγνωση ή αποστολή ενός μηνύματος. Απλά αναφέρουμε ότι σύμφωνα με έρευνα της Lexus, η μέση διάρκεια της συγκεκριμένης διαδικασίας είναι 4,6 δλ., όσο δηλαδή διαρκεί η διάνυση μιας απόστασης ίσης με το μήκος ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου, με ταχύτητα 88,5 χλμ./ώρα.
Τετ-α-τετ
Όσο πιο στενά «μαρκάρεις» το αυτοκίνητο που κινείται μπροστά σου, τόσο λιγότερο χρόνο θα έχεις να ακινητοποιήσεις έγκαιρα το όχημά σου εφόσον το πρώτο πατήσει απότομα φρένο. Καλό είναι να διατηρείται απόσταση τουλάχιστον δύο δευτερολέπτων, ώστε να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος χρόνος φρεναρίσματος, εφόσον χρειαστεί.
Ζώο στην καμπίνα
Ο σκύλος είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε θανατηφόρα αποτελέσματα κατά την οδήγηση, αφού μπορεί να αποσπαστεί η προσοχή του οδηγού. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα, σχεδόν το ένα τέταρτο από εκείνους που οδηγούν με τα σκυλιά στο αυτοκίνητο δηλώνουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει τα χέρια τους για να κρατήσουν το σκυλί τους στη θέση του, όταν χρειάστηκε να φρενάρουν απότομα. Κρίνεται, λοιπόν, απαραίτητο να αγοράσετε ένα ειδικό κάθισμα για σκύλους, ώστε να προστατέψετε τόσο το σκυλάκι σας όσο και τον εαυτό σας.
Φαγητό
Δεν χρειάζεται να επισημάνουμε τους κινδύνους που εγκυμονεί η συγκεκριμένη προσφιλής-αλλά επισφαλής- συνήθεια. Αν πεινάτε, σταθμεύστε σε ένα ασφαλές μέρος και απολαύστε το κολατσιό σας. Προσοχή και στον καφέ. Τουλάχιστον μέχρι τα οχήματα να γίνουν πλήρως αυτόνομα!
Κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο
Τα κακοσυντηρημένα και μεγάλης παλαιότητας αυτοκίνητα θέτουν σε κίνδυνο τόσο τη ζωή τη δικιά σας όσο και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου. Η κακή κατάσταση των ελαστικών, τα φθαρμένα φρένα και τα παλιά αμορτισέρ είναι μόλις μερικοί από τους παράγοντες που αυξάνουν τις πιθανότητες εμπλοκής σε ένα ατύχημα.
Ακραίες καιρικές συνθήκες
Οι χειμερινές συνθήκες είναι απρόβλεπτες οπότε οφείλουμε να είμαστε προετοιμασμένοι και να συντηρούμε κατάλληλα το αυτοκίνητο. Ακόμα, όμως, και αν είμαστε θωρακισμένοι, καλό θα ήταν να αποφεύγουμε να οδηγούμε υπό ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως είναι ένας έντονος χιονιάς.
Υψηλή ταχύτητα
Η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας συνιστά τη Νο1 παράβαση και είναι η κατεξοχήν αιτία πρόκλησης ατυχημάτων. Σεβόμαστε, λοιπόν, τα όρια ταχύτητας και δεν ξεχνάμε πως ο καλύτερος οδηγός δεν είναι ο πιο γρήγορος, αλλά αυτός που φτάνει σώος σπίτι του.
Υπερβολικά χαμηλή ταχύτητα
Όπως δεν υπάρχει λόγος να ντυνόμαστε… Lewis Hamilton πίσω από το τιμόνι, δεν πρέπει να κινούμαστε… σαν χελώνες. Διότι η οδήγηση με υπερβολικά χαμηλή ταχύτητα ενδέχεται να αποδειχθεί εξίσου επικίνδυνη. Στην Εθνική Οδό ένα βραδυπορούν όχημα όχι μόνο θα προκαλέσει μποτιλιάρισμα, αλλά και θα προκαλέσει τον εκνευρισμό των υπόλοιπων οδηγών, ωθώντας τους σε προσπεράσεις. Γι’ αυτό το λόγο, άλλωστε, απαγορεύεται -με βάσει του ΚΟΚ- η κίνηση κάτω από τις ελάχιστες επιτρεπόμενες ταχύτητες.
Νεύρα
Νεύρα, βαβούρα, κόρνες… “μαργαριτάρια”. Πρόκειται για αυτό που Αμερικανοί οδηγοί ονομάζουν “road rage”. Με μια πρώτη ματιά, προβάλλει ως ένα αθώο ξέσπασμα που απλά απειλεί την ψυχική υγεία του μαινόμενου οδηγού. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, ο θολωμένος οδηγός θέτει σε κίνδυνο και τους υπόλοιπους χρήστες καθώς δεν λειτουργεί λογικά, προβαίνει σε απότομα φρεναρίσματα ή βυθίζει απότομα στο γκάζι, αντιμετωπίζοντας τους υπόλοιπους χρήστες ως εχθρούς του.
Πόδια στο ταμπλό
Η τοποθέτηση των ποδιών του συνοδηγού στο ταμπλό – ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες- δεν αποτελεί απλά μια αντιαισθητική εικόνα, αλλά και μια απαγορευτική πρακτική. Εφόσον, σε περίπτωση μιας σύγκρουσης, ανοίξουν οι αερόσακοι, τα πόδια θα τιναχτούν προς τα πίσω. Στην καλύτερη περίπτωση, ο συνοδηγός θα τη γλυτώσει με μερικά κατάγματα στα πόδια, ενώ μπορεί να προκληθεί μέχρι και παράλυση.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…