Δεν είναι πλάκα, η απόφαση ελήφθη και τα Airbnb θα κλείσουν οριστικά σε μία χώρα της Ευρώπης. Η απόφαση σίγουρα θα προκαλέσει οργή στην αγορά και θα φέρει τα πάνω – κάτω στην οικονομία και τον τουρισμό.
Η πρώτη πόλη της Ευρώπης που παίρνει την απόφαση να κλείσει οριστικά τα Airbnb είναι η Βαρκελώνη και αναμένεται να το πράξει από το 2029. Η πόλη θα σταματήσει να δίνει νέες άδειες και δεν θα ανανεώνει τις υπάρχουσες, ώστε το 2029 κανένα σπίτι να μην έχει άδεια να νοικιάζεται ως τουριστικό κατάλυμα, δήλωσε ο δήμαρχος Jaume Collboni σε συνέντευξη Τύπου, όπως αναφέρει το Bloomberg. Σήμερα υπάρχουν περίπου 10.000 σπίτια καταγεγραμμένα ως ενοικιαζόμενα για τουρίστες.
Ο λόγος για την απαγόρευση είναι το κόστος της ενοικίασης κατοικίας που κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα για τους ντόπιους.
Πόλεις όπως η Βαρκελώνη έχουν ήδη λάβει άλλα μέτρα για να περιορίσουν την επέκταση των βραχυχρόνιων μισθώσεων τύπου Airbnb, καθώς εξισορροπούν την τουριστική έκρηξη με τις ανησυχίες για την έλλειψη οικονομικά προσιτής στέγασης για τους κατοίκους. Η Βαρκελώνη, η οποία στο παρελθόν είχε βάλει τέλος στις μη αδειοδοτημένες ενοικιάσεις, είδε τις τιμές των ενοικίων να συνεχίσουν να ανεβαίνουν.
Οι τιμές των ενοικίων ανά τετραγωνικό μέτρο στη Βαρκελώνη αυξήθηκαν κατά 14% τους 12 μήνες μέχρι τον Απρίλιο και είναι οι υψηλότερες μεταξύ των ισπανικών πόλεων, σύμφωνα με την Idealista, τη μεγαλύτερη ιστοσελίδα της χώρας για τις αγγελίες ακινήτων.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τουρισμού της Βαρκελώνης, την πόλη επισκέφθηκαν 16 εκατομμύρια τουρίστες το 2023.
Σάλος: Έτσι κλέβουν προσωπικά δεδομένα μέσω Booking και Airbnb όταν κλείνετε δωμάτιο
Προσωπικά δεδομένα: Χάκερς μπορούν και μπαίνουν στα προσωπικά δεδομένα πελατών μεγάλων από μεγάλες πλατφόρμες ξενοδοχείων και βραχυχρόνιας μίσθωσης, εξαπατώντας τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Όλες οι αποκαλύψεις και ο τρόπος δράσης τους στο xristika.gr.
Καλοκαίρι έρχεται, οι πλατφόρμες μίσθωσης ξενοδοχείων και σπιτιών έχουν πάρει φωτιά. Και εν μέσω της πιο δημοφιλούς περιόδου, η περίφημη Kaspersky κάνει μια αποκάλυψη που θα κάνει τους ταξιδιώτες να αρχίσουν να κλείνουν δωμάτια και διαμερίσματα τηλεφωνικά.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από τους ειδικούς της Kaspersky, μέσω παραπλανητικών email που αποστέλλουν σε Booking και άλλες πλατφόρμες, οι χάκερς επιχειρούν να υποκλέψουν διαπιστευτήρια ή να μολύνουν υπολογιστές ιδιοκτητών ξενοδοχείων και ξενοδοχοϋπαλλήλων με κακόβουλο λογισμικό.
Πώς δρουν οι χάκερς;
Τα emails εμφανίζονται ως αλληλογραφία από πρώην ή μελλοντικούς επισκέπτες.
Η ηλεκτρονική αλληλογραφία των κυβερνοεγκληματιών μιμείται έγκυρες ερωτήσεις ή παράπονα πελατών, που αποστέλλονται στις δημόσιες διευθύνσεις email του ξενοδοχείου ή εμφανίζονται ως επείγοντα αιτήματα χρηστών από το Booking.com.
Δεδομένης της μεγάλης αξίας που αποδίδεται στη φήμη στον τομέα της φιλοξενίας, το προσωπικό έχει την τάση να ανταποκρίνεται άμεσα σε αυτά τα emails. Αυτή η προθυμία αυξάνει την πιθανότητα να κάνουν κλικ σε κακόβουλους συνδέσμους ή να ανοίξουν επιβλαβή συνημμένα, πέφτοντας έτσι στην παγίδα. Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν δωρεάν υπηρεσίες email όπως το Gmail.
Το κακόβουλο email που χτυπά τη Booking
Χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Η πρώτη περιλαμβάνει παράπονα από πρώην επισκέπτες. Αυτά τα emails περιγράφουν αρνητικές εμπειρίες, όπως αγενές προσωπικό ή βρώμικα δωμάτια, μερικές φορές συνοδευόμενα από φωτογραφίες ή βίντεο.
Ο στόχος είναι να ζητηθεί από το προσωπικό να κάνει κλικ σε συνδέσμους ή να ανοίξει συνημμένα που περιέχουν κακόβουλο λογισμικό.
Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει emails που μιμούνται ερωτήσεις από πιθανούς επισκέπτες. Αυτά τα emails ρωτούν σχετικά με τις παροχές, τις τιμές ή τη διαθεσιμότητα ή ζητούν βοήθεια για τον προγραμματισμό του ταξιδιού.
Ο στόχος της επίθεσης προφανώς είναι η συλλογή διαπιστευτηρίων προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικά σχέδια επίθεσης ή να πωληθούν σε darknet φόρουμ.
Ηλεκτρονικές απάτες: Πώς να προστατευτείτε από χάκερ
Εκστρατεία ενημέρωσης, με θέμα τις ασφαλείς πληρωμές και την προστασία από τις ηλεκτρονικές απάτες πραγματοποιεί η Τράπεζα της Ελλάδος στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) «Global Money Week» (GMW).
Προσέχουμε πού κάνουμε κλικ και προστατευόμαστε από τις ηλεκτρονικές απάτες. Η Τράπεζα της Ελλάδος με σύμμαχο τη «5 Minute Mum» διαδίδει το μήνυμα: Τι κάνουμε για να προστατευτούμε;
Δάνεια χωρίς τράπεζα: Δεν είναι πλάκα – Η εταιρεία που δίνει σε όλους
Αν είστε «κοκκινισμένοι» από την τράπεζα, υπάρχει τρόπος να πάρετε δάνειο για την επιχείρησή σας.
Η «μαύρη» λίστα των τραπεζών αυξάνονται συνεχώς, με πολλούς πολίτες να μην μπορούν να λάβουν ένα δάνειο για την επιχείρησή τους, ώστε να κάνουν μία νέα αρχή. Κι όμως υπάρχει λύση, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Οικονομικού Ταχυδρόμου.
Δίνοντας δύο πραγματικά παραδείγματα επιχειρήσεων που δεν μπορούσαν να πάρουν δάνειο από την τράπεζα για να προχωρήσουν, το δημοσίευμα παρουσιάζει την εταιρεία μικροπιστώσεων AFI Microfinance.
Τα τελευταία 10 χρόνια η συγκεκεριμένη εταιρεία έχει χορηγήσει 831 δάνεια συνολικής αξίας 9 εκατ. ευρώ σε άτομα αποκλεισμένα από άλλες πηγές χρηματοδότησης.
Η εταιρεία, η οποία εδώ και έναν χρόνο, μέσα από ένα ριζικό μετασχηματισμό, έχει εξελιχθεί σε Ανώνυμη Εταιρεία με διαθέσιμα 5 εκατ. ευρώ, φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε ηγέτη του Microfinance στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τη γενική διευθύντρια, Αναστασία Τσίλογλου, ο πήχης για στήριξη των Ελλήνων μικρο-επιχειρηματιών μπαίνει ακόμη πιο ψηλά, με την AFI να βάζει στόχο τους 4.000 δανειολήπτες την προσεχή 4ετία.
Αυτή τη στιγμή οι μέτοχοι της AFI Microfinance, που έχει πάρει την άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος για να παρέχει μικροπιστώσεις, είναι ο Θεόδωρος Πετρουλάς (50%), o γαλλικός οργανισμός Adie, η Actionaid Hellas και η Eurobank (29,9%), ενώ οσονούπω θα εισέλθει στο μετοχικό κεφάλαιο και το νέο ευρωπαϊκό επενδυτικό κεφάλαιο Microeurope με social χαρακτηριστικά.
Η διάρκεια της χρηματοδότησης έως 25.000 ευρώ είναι 1-4 έτη με σταθερό επιτόκιο 9,75% και όπως σημείωσε η κα Μαρίσα Αντωνοπούλου, διευθύντρια Eπιχειρηματικής Aνάπτυξης, ερωτηθείσα σχετικά, από το σύνολο των αρχικά ενδιαφερόμενων φθάνουν στο ταμείο τελικά ο 1 στους 5. Κι αυτό γιατί περίπου οι μισοί αποφασίζουν στο μεταξύ ότι δεν θέλουν να προχωρήσουν, ενώ κάποιοι συνειδητοποιούν ότι το business plan δεν βγαίνει.
Σχετικά με τις επισφάλειες, όπως υπογραμμίστηκε από την εταιρεία «οι περισσότεροι από τους δανειοδοτούμενους είναι πολύ συνεπείς στην αποπληρωμή των δανείων, καθώς όταν δίνεις σε κάποιον μια πρώτη ή δεύτερη ευκαιρία, την εκτιμούν ιδιαίτερα».