ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανακοινώθηκε 4ημερη εργασία σε επιχειρήσεις: Είναι επίσημο

Η τετραήμερη εργασία θα δοκιμαστεί πειραματικά για ένα χρονικό διάστημα σε 45 εταιρείες. Αν πετύχει, ίσως ανοίξει ο δρόμος και για περισσότερες επιχειρήσεις.

Προς το παρόν η 4ημερη εργασία δεν έχει φτάσει στην Ελλάδα, αλλά από την 1η Φεβρουαρίου «τρέχει» σε 45 εταιρείες και οργανισμούς στη Γερμανία. Όλοι οι εργαζόμενοι θα λαμβάνουν κανονικά τον μισθό τους, παρά τη μείωση στο ωράριό τους.

Για το εγχείρημα αυτό ευθύνεται η εταιρεία συμβούλων διαχείρισης Intraprenör σε συνεργασία με την Μη Κυβερνητική Οργάνωση 4 Day Week Global (4DWG).

Τα ερωτήματα που γεννούνται είναι εύλογα και έχουν να κάνουν με την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού που υπάρχει στη Γερμανία.

Οι υποστηρικτές της τετραήμερης εβδομάδας εργασίας θεωρούν ότι θα συμβάλει στην αντιμετώπιση της έλλειψης ειδικευμένων εργαζομένων επειδή, κατά την εκτίμησή τους, θα αυξήσει την παραγωγικότητα των εργαζομένων.

Τονίζουν ότι άνθρωποι που εργάζονται μόνο τέσσερις ημέρες την εβδομάδα αντί για πέντε έχουν περισσότερα κίνητρα και επομένως είναι πιο παραγωγικοί. Επιπλέον, θεωρούν ότι θα βρεθούν περισσότεροι ενδιαφερόμενοι για μια θέση με τετραήμερη εργασία, οι οποίοι δεν ήθελαν ή δεν μπορούσαν να εργαστούν πενθήμερο. Πιστεύουν ότι ακριβώς με αυτόν τον τρόπο θα περιοριστεί η έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού.

Η τετραήμερη εβδομάδα έχει ήδη δοκιμαστεί στην πράξη. Από το 2019 η Μη Κυβερνητική Οργάνωση 4DWG εφαρμόζει τέτοια πιλοτικά προγράμματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νότια Αφρική, την Αυστραλία, την Ιρλανδία και τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με την οργάνωση, στην πρωτοβουλία της έχουν συμμετάσχει μέχρι σήμερα περισσότερες από 500 εταιρείες. Τα αποτελέσματα δείχνουν να επιβεβαιώνουν τις προσδοκίες για θετικά αποτελέσματα.

Όλες οι εταιρείες ψάχνουν αυτούς τους πτυχιούχους: Ζητούν απεγνωσμένα 7.000 άτομα

Οι ανάγκες των ελληνικών επιχειρήσεων στους συγκεκριμένους πτυχιούχους είναι μεγάλες και δεν αρκούν όσοι παίρνουν το πτυχίο τους. Ποια είναι η ιδιότητά που ζητούν απεγνωσμένα οι εταιρείες.

Η αγορά εργασίας, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής, ψάχνει για πληροφορικάριους.

Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι η αγορά πληροφορικής χρειάζεται για να καλύψει τις ανάγκες σε προσωπικό επιπλέον 7.500 πτυχιούχους σε σχέση με όσους αποφοιτούν κάθε χρόνο.

Ο ο ρυθμός αποφοίτησης από τα 37 σχετικά πανεπιστημιακά τμήματα είναι στο 62% (το 2022 αποφοίτησαν 5.231 άτομα), υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν προσαρμόσει τα προγράμματά τους στις εξελίξεις της επιστήμης, ενώ περίπου 15% των φοιτητών πληροφορικής δεν παίρνουν το πτυχίο τους –έστω εγκαίρως– διότι έχoυν βρει δουλειά.

Τα στοιχεία αυτά, του πορίσματος των ΑΕΙ και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) δείχνουν πλέον ο τομέας της πληροφορικής είναι ένα σύνθετο ζήτημα, για το οποίο πρέπει να βρεθεί λύση.

Θα πρέπει δηλαδή να συνεργαστούν πολιτεία, εταιρείες, πανεπιστήμια για να επιταχύνουν τις ενέργειές τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι, μεταξύ άλλων, το πόρισμα προτείνει διοργάνωση ενός roadshow προβολής εταιρειών και θέσεων εργασίας υπό τον συντονισμό του ΣΕΠΕ σε κυλιόμενες ημερομηνίες σε διάφορες πόλεις καθώς και προβολή των συνολικών αναγκών της αγοράς εργασίας και παρουσίαση –σε μορφή ολιγόλεπτων βίντεο– των απαιτούμενων ρόλων που μπορούν να καλύψουν οι απόφοιτοι των σχολών Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.

Υπολογίζεται ότι έως το 2030 η χώρα θα χρειαστεί 300.000 πτυχιούχους. Οπως δείχνει μελέτη του ΣΕΠΕ, η εκτίμηση για την επιπλέον ζήτηση ειδικών πληροφορικής είναι 15.000 με 16.000 ετησίως έως το 2030. Στον αντίποδα, η προσφορά είναι 8.000-8.500. Eτσι, προκύπτει ένα κενό ζήτησης – προσφοράς κατά 7.000 με 7.500.

Μάλιστα, όπως παρατήρησε η κ. Μάρα Νικολαΐδου, πρύτανης του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου και καθηγήτρια στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής, χρειάζεται πλέγμα ενεργειών από τους εμπλεκομένους.

Κατά πρώτον, όπως εξήγησε ο πρόεδρος της ΕΘΑΑΕ Περικλής Μήτκας (πρώην πρύτανης του ΑΠΘ και καθηγητής στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών), ένα ζητούμενο είναι να βελτιωθεί ο ρυθμός αποφοίτησης των φοιτητών από τα 37 τμήματα Πληροφορικής και Μηχανικών Υπολογιστών των ελληνικών ΑΕΙ. Το 2022 ο ρυθμός αποφοίτησης από τα εν λόγω τμήματα ήταν 62,5%, έχοντας βελτιωθεί σημαντικά μέσα σε μία επταετία. Το 2015 ήταν 57,2% αλλά ακολούθησε μια βουτιά στο 40,6% το 2018 και μετά ανοδική πορεία.

Για τη βελτίωση του ρυθμού αποφοίτησης το πόρισμα προτείνει, μεταξύ άλλων:

• Να γίνονται φροντιστηριακά / εργαστηριακά μαθήματα σε βασικά μαθήματα των τμημάτων από υποψήφιους διδάκτορες ή και από άριστους τελειόφοιτους φοιτητές και ο συνυπολογισμός των εργασιών στον τελικό βαθμό.

• Να λειτουργήσει (επιτέλους) ο ακαδημαϊκός σύμβουλος σπουδών για κάθε φοιτητή.

• Να μελετηθούν τα ποσοστά συμμετοχής και αποτυχίας στις εξετάσεις, η δυσκολία των θεμάτων και η επικαιροποίηση της ύλης των μαθημάτων. Πίσω από τις δύο τελευταίες προτάσεις υποκρύπτεται το χαμηλό επίπεδο των εισακτέων σε σχέση με τις απαιτήσεις των τμημάτων αλλά και οι υπέρμετρα υψηλές απαιτήσεις πολλών πανεπιστημιακών.

Οι επιχειρήσεις του χώρου δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους σε προσωπικό – Οι κινήσεις που καλούνται να κάνουν πολιτεία, εταιρείες και πανεπιστήμια.

• Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους φοιτητές με οικονομικά προβλήματα, οι οποίοι χρειάζεται να μετακινηθούν από τον τόπο κατοικίας τους για να σπουδάσουν.

Αδιανόητο κι όμως αληθινό: Η «νεκρή» δουλειά που επέστρεψε χρόνια μετά στην Αθήνα

Εργασιακά: Το επάγγελμα του θυρωρού το βλέπαμε μόνο στις παλιές ελληνικές ταινίες, ωστόσο επέστρεψε!

Ο Γιώργος Βαμβακάς, πρόεδρος της ομοσπονδίας θυρωρών μίλησε για το επάγγελμα του και αποκάλυψε ότι στο παρελθόν το επάγγελμα του θυρωρού ήταν «κλειστό».

«Αν κάποιος ήθελε να γίνει θυρωρός αγόραζε το επάγγελμα, γιατί ήταν κλειστό. Η τιμής της αγοράς ήταν διπλάσια τιμή από τα διαμερίσματα, όπως είναι οι άδειες για τα ταξί σήμερα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο θυρωρός.

Η ομοσπονδία έχει συνολικά 1.500 μέλη σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Ωστόσο ο πραγματικός αριθμός των θυρωρών είναι μεγαλύτερος, περίπου απαριθμούνται 4.000.

Τα κτίρια που έχουν την δυνατότητα να έχουν θυρωρούς και προσωπικό καθαριότητας δημιουργούν υπεραξία κι έχουν άλλη θέση στην αγορά ακινήτων.

Μάλιστα, όπως είπε ο πρόεδρος της ομοσπονδίας θυρωρών, οι ασφαλιστικές εταιρείες όταν τα κτίρια έχουν θυρωρούς, τότε τα ασφάλιστρα μειώνονται περίπου κατά 20%.

Οι θυρωροί είναι υπεύθυνοι για την εύρυθμη λειτουργία του κτιρίου που εργάζονται και δίνουν προσοχή και στο κομμάτι της ασφάλειας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο επάγγελμα του θυρωρού έχουν ενταχθεί πολύ νέοι σε ηλικία άνθρωποι.

Για αυτό το λόγο έχουν δημιουργηθεί λίστες αναμονής για μία θέση εργασίας.

Στέλλα Νικολάου

Η Στέλλα Νικολάου είναι συντάκτρια στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου εξειδικεύεται σε θέματα που αφορούν την οικονομία, την καθημερινότητα και τις νέες τεχνολογίες. Με χρόνια εμπειρίας στον χώρο της διαδικτυακής δημοσιογραφίας, η Στέλλα αναλύει τις τρέχουσες εξελίξεις με έμφαση στην προσβασιμότητα και την κατανόηση, κάνοντας σύνθετα ζητήματα προσιτά για το ευρύ κοινό. Στόχος της είναι να ενημερώνει τους αναγνώστες για σημαντικά γεγονότα και πρακτικές πληροφορίες, διατηρώντας παράλληλα αντικειμενικότητα και ακρίβεια.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago