Netflix: Ετοιμάζεται να χάσει κεφαλαιοποίηση 45 δισ. δολάρια. Προβλέψεις καταστροφής από τα ίδια της τα στελέχη. Μοιραία η μείωση του περιεχομένου της πλατφόρμας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Το γεγονός ότι η Netflix κατάφερε να πείσει 8 εκατομμύρια να γίνουν νέοι συνδρομητές της το τελευταίο τρίμηνο του 2021, δεν κατάφερε να πείσει και τα στελέχη ότι δεν έρχονται κακά μαντάτα για το 2022, γεγονός που αντανακλάται και στη «βουτιά» της μετοχής της μετά το κλείσιμο της Wall Street κατά 20%.
Χθες η Netflix ανακοίνωσε 8,3 νέους συνδρομητές, έναντι δικής της πρόβλεψης για 8,5 εκατ. νέες συνδρομές κατά το δ’ τρίμηνο. Συνολικά οι συνδρομητές της υπηρεσίας streaming-video ανέρχονταν στα τέλη του 2021 σε 221,8 εκατ. συνδρομητές.
Είχαν προηγηθεί προειδοποιήσεις από αναλυτές, όπως ο Νταγκ Ανμουθ της JPMorgan που είχαν μιλήσει για μεγάλη πτώση στον αριθμό των νέων συνδρομών.
Τα στελέχη της Netflix περιμένουν αξιοσημείωτη πτώση για τη συνέχεια, καθώς κάνουν πρόβλεψη για 2,5 εκατ νέες συνδρομές για το α’ τρίμηνο, ενώ οι αναλυτές έκαναν λόγο, σύμφωνα με το FactSet, για 5,8 εκατομμύρια.
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ο CFO, Σπένσερ Νιούμαν, ανέφερε ότι είναι δύσκολο να πει κανείς γιατί μειώνονται οι νέοι συνδρομητές, ωστόσο αυτό μπορεί ίσως να αποδοθεί στη συνέχιση της προέλασης της Covid δύο χρόνια μετά, αλλά και στον «οριακό αντίκτυπο από τον ανταγωνισμό».
Η καταβύθιση της μετοχής κατά 20% συνέβη μετά την ανακοίνωση ότι αναμένεται απώλεια 45 δισ. δολ. από την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας, η οποία έκλεισε χθες με αξία πάνω από 225 δις. δολάρια. Το τελευταίο 12μηνο η μετοχή έχει χάσει 12%, ενώ το ίδιο διάστημα ο S&P 500 έχει κερδίσει 17%.
Τα στελέχη της αναφέρουν ότι η έλλειψη νέου πρωτότυπου προγράμματος, κυρίως κατά την έναρξη του τριμήνου, ήταν ένας σημαντικός παράγοντας για τις προβλέψεις τους.
Η Netflix «ξεφορτώθηκε» ένα σημαντικό μέρος του νέου περιεχομένου της κατά το δ’ τρίμηνο του έτους όπου ήταν και οι διακοπές των Χριστουγέννων, όπως η νέα σεζόν δημοφιλών σειρών, όπως «The Witcher» και «Emily in Paris» όπως και κάποιες από τις μεγαλύτερες ταινίες που έχει συμπεριλάβει ποτέ, όπως «Don’t Look Up» και «Red Notice» και τώρα δεν αναμένονται σημαντικές νέες κυκλοφορίες τουλάχιστον άμεσα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του CNNi, η τυπική συνδρομή αυξήθηκε κατά 1,50 δολάρια σε 15,49 δολάρια. Η βασική κατά 1 δολάριο φτάνοντας τα 9,99 δολάρια, ενώ η πλήρης συνδρομή αυξήθηκε κατά 2 δολάρια σε 19,99.
Παρόμοιες είναι και οι αυξήσεις στον Καναδά με την τυπική συνδρομή να φτάνει τα 16,49 δολάρια και το πλήρες στα 20,99. H βασική συνδρομή παρέμεινε αμετάβλητη.
Στην ανακοίνωση μέσω του CNN, το Netflix εξήγησε ότι όπως έγινε και τον Οκτώβριο του 2020, έτσι και τώρα η αύξηση δικαιολογείται από το ότι «κατανοούμε ότι οι άνθρωποι έχουν πια περισσότερες επιλογές διασκέδασης από ποτέ και δεσμευόμαστε να προσφέρουμε ακόμα καλύτερη εμπειρία στα μέλη μας.
Aνεβάζουμε τις τιμές μας για να μπορούμε να δίνουμε μια ποικιλία ποιοτικών επιλογών ψυχαγωγίας.
Όπως πάντοτε, προσφέρουμε ένα εύρος συνδρομών για να διαλέξουν τα μέλη αυτή που αντέχει η τσέπη τους».
Η μετοχή του Netflix σημείωσε άνοδο περίπου 2% μετά την είδηση της αύξησης των μηνιαίων συνδρομών. Η αύξηση των τιμών έρχεται μια εβδομάδα πριν τις ανακοινώσεις της εταιρείας για τα κέρδη της το τέταρτο τρίμηνο. Ο λόγος πίσω από αυτή την κίνηση της εταιρείας έχει να κάνει με τις δαπάνες.
Το Netflix δαπανά δισεκατομμύρια δολάρια σε περιεχόμενο και καθώς ενσωματώνεται στο τοπίο της ψυχαγωγίας, η ανάπτυξη για εταιρείες τέτοιου είδους τείνει να επιβραδύνεται και η προσέλκυση νέων συνδρομητών γίνεται όλο και πιο δύσκολη.
Το Netflix έχει 74 εκατομμύρια μέλη στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Το Netflix έχει αυξήσει τον κύκλο δαπανών του τα τελευταία χρόνια για να αγοράσει πρότζεκτ, όπως το Red Notice που κόστισε 200 εκατομμύρια δολάρια, και εν μέσω ενός αυξανόμενου ανταγωνισμού, με τη Disney να διαθέτει πολύ μεγαλύτερο μπάτζετ, η αύξηση της τιμής είναι μονόδρομος και λογικά θα έρθει προς την Ευρώπη, ιδίως από το καλοκαίρι του 2022 που θα έρθουν σε μεγάλη κλίμακα τα Disney+ και HBO Max.
Αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς εντός του επόμενου έτους θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους στη χώρα μας το HBO Max και το Disney+, διεκδικώντας μερίδιο σε μια αγορά όπου κυριαρχεί το Netflix.
Παράλληλα, οι εγχώριες εταιρείες τηλεπικοινωνιών επεκτείνουν τις δικές τους υπηρεσίες με αντίστοιχα μοντέλα Over The Top (OTT), δηλαδή μέσω Διαδικτύου, χωρίς αποκωδικοποιητές, άνευ συμβολαίου και ανεξαρτήτως παρόχου.
Εντός του μήνα η Nova αναμένεται να παρουσιάσει και επίσημα την ψηφιακή πλατφόρμα “ΕΟΝ”, την οποία αξιοποιεί στις χώρες όπου δραστηριοποιείται ο μητρικός όμιλος United Group. Πρόκειται για το πρώτο, ουσιαστικά, βήμα της νέας εποχής της εταιρείας, μετά την εξαγορά της. Μια κίνηση απαραίτητη για την εταιρεία, που είχε μείνει πίσω στο συγκεκριμένο πεδίο, ειδικά έναντι της Cosmote TV, η οποία είχε ξεκινήσει τη δική της πλατφόρμα streaming τον Ιανουάριο του 2020. Η Vodafone ξεκίνησε τη διάθεση της Vodafone TV ως υπηρεσία ΟΤΤ τον περασμένο Αύγουστο, επεκτείνοντας τη συνεργασία που είχε ξεκινήσει με το HBO, ενώ η Wind προσφέρει από το 2018 τη Wind Vision.
Στο μεταξύ, εντός του 2022 αναμένεται να είναι διαθέσιμες και στη χώρα μας οι συνδρομητικές πλατφόρμες HBO Max και Disney+.
Πιο έτοιμη εμφανίζεται η Warner Media, η οποία πραγματοποίησε, την περασμένη Τρίτη, ειδική εκδήλωση για την επίσημη έναρξη της λειτουργίας του HBO Max στην Ευρώπη.
Το HBO Max θα ξεκινήσει από Σουηδία, Δανία, Νορβηγία, Φινλανδία και Ισπανία στις 26 Οκτωβρίου και εντός της επόμενης χρονιάς θα επεκταθεί σε ακόμα 21 ευρωπαϊκές χώρες, στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, καθώς και στην Πορτογαλία.
Εξάλλου, η Warner Media έχει ξεκινήσει και τη διαδικασία στελέχωσης του ελληνικού τμήματος, καθώς εδώ και μερικές εβδομάδες έχουν ανέβει στο LinkedIn αγγελίες εργασίας για διάφορες θέσεις στη χώρα μας.
Μεταξύ άλλων, ζητούνται editorial, PR και social media managers για την τοπική ομάδα που θα λειτουργεί από την Αθήνα.
Πιθανότατα μέσα στο καλοκαίρι του 2022 θα ξεκινήσει και στη χώρα μας η λειτουργία του Disney+, η οποία αρχικά προγραμματιζόταν να είναι διαθέσιμη στην Ανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, μέσα στο 2021. Πάντως, και η Walt Disney Company αναζητεί προσωπικό στη χώρα μας, έχοντας ανοιχτή αγγελία για Content Planning Managers στην Αθήνα, καθώς και για Performance Marketing Senior Manager για τις αγορές του Ισραήλ και της Ελλάδας, με έδρα το Τελ Αβίβ.
Οι συνδρομητές των διεθνών πλατφορμών video streaming υπολογίζεται ότι έχουν περισσότερους από 500.000 συνδρομητές στην Ελλάδα.
Πρωταθλητής και με σημαντική διαφορά είναι το Netflix, οι συνδρομητές του οποίου εκτιμάται ότι ξεπερνούν τις 400.000, καθώς η εταιρεία δεν ανακοινώνει αριθμό συνδρομών ανά χώρα.
Βέβαια, εκτιμάται ότι πρόσβαση στο Netflix διαθέτουν περισσότερα από 1 εκατομμύριο νοικοκυριά στο σύνολο της χώρας, καθώς πολλοί παίρνουν τη “μεγάλη” συνδρομή που επιτρέπει ταυτόχρονη θέαση από 4 διαφορετικούς λογαριασμούς χρηστών και τη μοιράζονται.
Οι υπόλοιπες πλατφόρμες που είναι διαθέσιμες στην Ελλάδα (Amazon Prime Video, Apple TV, καθώς και η ελληνική Cinobo) υπολογίζεται ότι όλες μαζί έχουν περίπου 100.000 συνδρομητές.
Η παρουσία περισσότερων ψηφιακών πλατφορμών εντείνει τον ανταγωνισμό για τους εγχώριους παίκτες, καθώς στο ψυχαγωγικό περιεχόμενο (ταινίες και σειρές μυθοπλασίας) υπερτερούν σημαντικά.
Το HBO Max θα προσφέρει περιεχόμενο από τη Warner Bros και τα κανάλια HBO, DC και Cartoon Network. Ακόμα, οι καινούργιες ταινίες της Warner Bros θα είναι διαθέσιμες στην πλατφόρμα HBO Max 45 ημέρες μετά την κυκλοφορία τους στους κινηματογράφους.
Αντίστοιχα, το Disney+, εκτός από τις σειρές και τις ταινίες της Disney, περιλαμβάνει και τις παραγωγές άλλων σημαντικών στούντιο που έχουν αγοραστεί απ’ αυτήν, μεταξύ αυτών της Marvel, με όλο το σύμπαν υπερηρώων της, και βέβαια της Lucas Flims, που βγάζει τις ταινίες και τις σειρές του “Star Wars”.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι ελληνικές πλατφόρμες αναζητούν τρόπους με τους οποίους θα μπορούν να συνεργαστούν με τους διεθνείς ομίλους που παράγουν και παρέχουν συνεχώς περιεχόμενο, μέσω συνδυαστικών προσφορών, ειδικών τιμών και συνδρομών κ.λπ.
Ιδιαίτερη σημασία, βέβαια, έχει το αθλητικό περιεχόμενο, που δεν παρέχουν οι διεθνείς πλατφόρμες, αλλά και το οποίο αποτελεί βασικό παράγοντα προσέλκυσης εταιρικών πελατών όπως καφετεριών, εστιατορίων, πρακτορείων ΟΠΑΠ, που θέλουν να προβάλλουν τους αγώνες για τους πελάτες τους.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…