Η ανακοίνωση που σόκαρε: Τέλος το WhatsApp σε εκατομμύρια κινητά

WhatsApp: Σε μια έκτακτη ανακοίνωση προχώρησε η εταιρεία που λανσάρει το WhatsApp, τονίζοντας πως πλέον εκατομμύρια κινητά δεν υποστηρίζουν την εφαρμογή.

Η εταιρεία ανακοίνωσε πως σταματάει να προσφέρει τη λειτουργία της πλατφόρμας της για παλαιότερα μοντέλα iOS και Android κι αν έχετε κάποια από τα κινητά που αναφέρονται παρακάτω, θα πρέπει να αποθηκεύσετε τις συνομιλίες σας και να μεταφέρετε το λογαριασμό σας σε κάποιο νεότερο μοντέλο.

Σε κάποια από τα μοντέλα πάντως συνεχίζει να προσφέρεται δυνατότητα αναβάθμισης του app (μετά την αναβάθμιση και του ίδιου του λειτουργικού), αν και είναι σίγουρο πως κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον πλησιάζει και το τέλος γι’ αυτά.

Τα τηλέφωνα που χάνουν από σήμερα την υποστήριξή τους είναι τα εξής:
Galaxy Trend Lite
Galaxy Trend II
Galaxy SII
Galaxy S3 mini
Galaxy Xcover 2
Galaxy Core
Galaxy Ace 2
Lucid 2
Optimus F7
Optimus F5
Optimus L3 II Dual
Optimus F5
Optimus L5

Best L5 II
Optimus L5 Dual
Best L3 II
Optimus L7
Optimus L7 II Dual
Best L7 II
Optimus F6, Enact
Optimus L4 II Dual
Optimus F3
Best L4 II
Best L2 II
Optimus Nitro HD
Optimus 4X HD
Optimus F3Q
ZTE V956Grand X Quad V987
Grand Memo
Xperia Miro
Xperia Neo L
Xperia Arc S
Alcatel
Ascend G740

Ascend D Quad XL
Ascend D1 Quad XL
Ascend P1 S
Ascend D2Archos 53 Platinum
HTC Desire 500
Caterpillar Cat B15
Wiko Cink Five
Wiko Darknight
Lenovo A820
UMi X2
Run F1
THL W8
iPhone SE
iPhone 6S
iPhone 6S Plus

WhatsApp: Σάλος και πρόστιμο

Παράλληλα, μπελάδες και μάλιστα σοβαρούς έχει το Whats App, καθώς δέχτηκε πρόστιμο «μαμούθ», με τους χρήστες να ανησυχούν για τα δεδομένα τους! Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί…

Πρόστιμο ύψους 225 εκατ. ευρώ επέβαλε η αρχή προστασίας δεδομένων της Ιρλανδίας για παραβίαση κανόνων ιδιωτικότητας/ προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Όπως υπογραμμίζεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβάλει η Irish Data Protection Commission και το δεύτερο υψηλότερο στο πλαίσιο των κανόνων GDPR.

Σημειώνεται πως το Facebook – όπου ανήκει το WhatsApp – έχει τα ευρωπαϊκά κεντρικά του στην Ιρλανδία, και η αρμόδια ιρλανδική αρχή είναι αυτή που είναι επιφορτισμένη με την επίβλεψη των δραστηριοτήτων του τεχνολογικού κολοσσού στην Ευρώπη.

WhatsApp: Θα ασκήσει έφεση
Το Whats App εξέφρασε τη διαφωνία του ως προς την απόφαση και την αυστηρότητα του προστίμου, και σχεδιάζει να ασκήσει έφεση.

Το πρόστιμο αφορά σε μια έρευνα που είχε αρχίσει το 2018 σχετικά με το εάν το WhatsApp έχει επαρκή διαφάνεια ως προς το πώς διαχειρίζεται τα δεδομένα και πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του.

Όπως σημειώνει το BBC, η υπόθεση αφορούσε σε ζητήματα πολύ τεχνικού χαρακτήρα, μεταξύ των οποίων και το αν το WhatsApp παρέχει επαρκείς πληροφορίες σε χρήστες σχετικά με το πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα τους και εάν οι πολιτικές/ κανόνες ιδιωτικότητάς του ήταν επαρκώς σαφείς.

Οι κανόνες αυτοί έχουν επικαιροποιηθεί πολλές φορές. Εκπρόσωπος της εταιρείας διαβεβαίωσε ότι το WhatsApp δεσμεύεται να παρέχει μια ασφαλείς υπηρεσίες.

WhatsApp: Προσοχή στο μήνυμα που αδειάζει το λογαριασμό

Την ίδια ώρα και στις εφαρμογές επικοινωνίας έχουν περάσει πλέον οι απατεώνες, οι οποίοι με ένα μήνυμα μπορούν να αδειάσουν το τραπεζικό μας λογαριασμό, όπως γίνεται στο WhatsApp!

Το δεύτερο τρίμηνο του 2021, εν μέσω συνεχούς διαταραχής στις αλυσίδες εφοδιασμού και τις υπηρεσίες ταχυδρομείου, οι απατεώνες προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν αυτό το γεγονός για να κλέψουν χρήματα και στοιχεία πιστωτικών καρτών σύμφωνα με το Kaspersky.

Από πέρυσι, οι απατεώνες εκμεταλλεύονται τη διακοπή στις παραδόσεις για να πείσουν τους χρήστες να ανοίξουν phishing links.

Αυτό το τελευταίο τρίμηνο, όχι μόνο συνεχίστηκε αυτή η τάση, αλλά οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο έχουν γίνει πιο έμπειροι στην προσαρμογή των spam emails τους ανάλογα με την εκάστοτε χώρα.

Οι χρήστες αντιμετώπισαν μια αύξηση στα τιμολόγια σε διάφορες γλώσσες που ζητούσαν χρήματα που σχετίζονται με οτιδήποτε, από τελωνειακούς δασμούς μέχρι έξοδα αποστολής.

Με αυτά τα μηνύματα, τα θύματα συχνά μεταφέρονται σε έναν πλαστό ιστότοπο, όπου κινδυνεύουν όχι μόνο να χάσουν χρήματα αλλά και να μοιραστούν στοιχεία τραπεζικής τους κάρτας.

Οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο δημιούργησαν επίσης ιστότοπους που υποτίθεται ότι προσέφεραν στους ανθρώπους την ευκαιρία να αγοράσουν δέματα που δεν μπορούσαν να φτάσουν στους παραλήπτες για τους οποίους προορίζονταν.

Τέτοιες ιστοσελίδες δημιουργήθηκαν με τη μορφή της λοταρίας.

Οι χρήστες δεν γνώριζαν το περιεχόμενο του πακέτου. Υπέβαλλαν προσφορά με βάση το βάρος του πακέτου που – αν «κέρδιζαν» – δεν έφτανε ποτέ, ακόμη και μετά την πληρωμή της προσφοράς που κέρδισαν.

Ένα άλλο νέο κόλπο από απατεώνες το τελευταίο τρίμηνο αφορούσε ανεπιθύμητα μηνύματα στο WhatsApp που ζητούσαν μικρά χρηματικά ποσά.

Αυτές οι απάτες περιλάμβαναν πολλά διαφορετικά σχήματα. Κάποιος ζήτησε από τους χρήστες να κάνουν μια έρευνα σχετικά με το WhatsApp και να στείλουν μηνύματα σε πολλές επαφές για να λάβουν ένα βραβείο.

Ένας άλλος δήλωσε ότι οι χρήστες έχουν ήδη κερδίσει ένα μεγάλο έπαθλο – το μόνο που έπρεπε να κάνουν για να το παραλάβουν είναι να πληρώσουν μια μικρή αμοιβή.

Μια ακόμη απάτη εκμεταλλεύτηκε τη συζήτηση γύρω από τη νέα πολιτική απορρήτου του WhatsApp που επέτρεψε την ανταλλαγή πληροφοριών με το Facebook.

Οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο δημιούργησαν ψεύτικους ιστότοπους που προσκαλούν τους χρήστες να συνομιλήσουν στο WhatsApp με «όμορφους ξένους».

Ωστόσο, κάνοντας κλικ στο link προς το chat room, το πιθανό θύμα προσγειώνεται σε μια πλαστή σελίδα σύνδεσης στο Facebook – και κινδυνεύει να δώσει τα προσωπικά του στοιχεία. Οι χρήστες έλαβαν επίσης συνδέσμους για πλαστές εφαρμογές messenger WhatsApp, θέτοντάς τους σε κίνδυνο λήψης κακόβουλου λογισμικού.

«Όπως και στο παρελθόν, βλέπουμε τους επιτιθέμενους να εκμεταλλεύονται νέες τάσεις και διαταραχές για να κλέψουν χρήματα και στοιχεία, είτε πρόκειται για αυξανόμενη χρήση εφαρμογών messenger είτε για συνεχιζόμενο πρόβλημα με την παράδοση αλληλογραφίας εν μέσω πανδημίας.

Τα συστήματα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας και phishing εξακολουθούν να είναι μερικοί από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους εκκίνησης επιτυχημένων επιθέσεων επειδή παίζουν με τα ανθρώπινα συναισθήματα.

Το καλύτερο που μπορούν να κάνουν οι χρήστες είναι να είναι επιφυλακτικοί για τυχόν απροσδόκητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και να είναι προσεκτικοί με τα κλικ σε συνημμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή links – πηγαίνετε απευθείας στον ιστότοπο», σχολιάζει η Tatyana Shcherbakova, Senior Web Content Analyst στην Kaspersky.

Για να μην πέσετε θύμα αντίστοιχων απατών, οι ειδικοί της Kaspersky συνιστούν:

Ελέγξτε κάθε link πριν κάνετε κλικ. Τοποθετήστε τον δείκτη του ποντικιού πάνω του για προεπισκόπηση της διεύθυνσης URL και αναζητήστε λανθασμένη ορθογραφία ή άλλες παρατυπίες.

Ακόμα κι αν ένα μήνυμα ή email ήρθε από έναν από τους καλύτερους φίλους σας, θυμηθείτε ότι οι λογαριασμοί τους θα μπορούσαν επίσης να έχουν παραβιαστεί. Μείνετε προσεκτικοί σε κάθε περίπτωση. Ακόμα κι αν ένα μήνυμα φαίνεται φιλικό, αντιμετωπίστε τα links και τα συνημμένα με προσοχή.

Είναι καλύτερα να μην ακολουθείτε καθόλου συνδέσμους από email. Αντ’ αυτού, μπορείτε να ανοίξετε μια νέα καρτέλα ή παράθυρο και να εισαγάγετε χειροκίνητα τη διεύθυνση URL της τράπεζας ή του άλλου προορισμού σας.

Εγκαταστήστε μια αξιόπιστη λύση ασφαλείας και ακολουθήστε τις συστάσεις της. Στη συνέχεια, οι λύσεις αυτές θα λύσουν την πλειονότητα των προβλημάτων αυτόματα και θα σας ειδοποιήσουν εάν είναι απαραίτητο.

Είναι ασφαλής πρακτική να ελέγχετε τη διεύθυνση του αποστολέα. Τα περισσότερα ανεπιθύμητα μηνύματα προέρχονται από διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δεν έχουν νόημα ή φαίνονται ανόητες – για παράδειγμα, amazondeals@tX94002222aitxcom ή παρόμοιες. Τοποθετώντας τον δείκτη του ποντικιού πάνω στο όνομα του αποστολέα, το οποίο μπορεί να έχει γραφτεί παράξενα, μπορείτε να δείτε την πλήρη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Εάν δεν είστε σίγουροι εάν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι νόμιμη ή όχι, μπορείτε να την τοποθετήσετε σε μια μηχανή αναζήτησης για έλεγχο.

Εξετάστε τι είδους πληροφορίες ζητούνται. Οι νόμιμες εταιρείες δεν επικοινωνούν μαζί σας εκ των προτέρων μέσω ανεπιθύμητων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να σας ζητήσουν προσωπικά στοιχεία, όπως στοιχεία τραπεζικής ή πιστωτικής κάρτας, τον αριθμό κοινωνικής ασφάλισης και ούτω καθεξής.

Να είστε επιφυλακτικοί εάν το μήνυμα δημιουργεί μια αίσθηση κατεπείγοντος. Οι απατεώνες συχνά προσπαθούν να ασκήσουν πίεση δημιουργώντας μια τέτοια αίσθηση. Για παράδειγμα, η γραμμή θέματος μπορεί να περιέχει λέξεις όπως «επείγον» ή «απαιτείται άμεση δράση» – για να σας πιέσει να ενεργήσετε.

Ο γραμματικός και ορθογραφικός έλεγχος είναι ο αποτελεσματικός τρόπος αναγνώρισης ενός απατεώνα. Τα τυπογραφικά λάθη και η κακή γραμματική είναι κόκκινες σημαίες. Το ίδιο και οι περίεργες φράσεις ή η ασυνήθιστη σύνταξη, που μπορεί να προκύψουν πολλές φορές από τη μετάφραση του μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.