Ανακοίνωση Μητσοτάκη: Έκτακτο επίδομα 1.000 ευρώ μόλις μπει το 2025

Επίδομα 1.000 ευρώ σε δικαιούχους από την κυβέρνηση μέσα στο 2025. Δείτε ποιοι είναι οι δικαιούχοι στο xristika.gr.

Μέσα στο 2025, εκατοντάδες πρωτοετείς φοιτητές θα επιβραβευθούν από την Πολιτεία για τις προσπάθειές τους, λαμβάνοντας χρηματικό έπαθλο 1.000 ευρώ από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Το ποσό αυτό αφορά τους μαθητές που διακρίθηκαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2024.

Το έπαθλο των 1.000 ευρώ θα απονεμηθεί σε φοιτητές και φοιτήτριες που πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  1. Υψηλότερη Βαθμολογία: Οι δικαιούχοι πρέπει να έχουν εγγραφεί στη Σχολή ή το Τμήμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την υψηλότερη βαθμολογία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2024, από τη λίστα σχολών που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
  2. Μη Λήψη Άλλων Οικονομικών Ενισχύσεων: Οι δικαιούχοι δεν πρέπει να έχουν λάβει άλλο χρηματικό έπαθλο ή υποτροφία για τον ίδιο λόγο, εφόσον το ποσό υπερβαίνει τα 500 ευρώ από οποιονδήποτε δημόσιο φορέα. Αν κάποιος φοιτητής έχει ήδη λάβει τέτοιο έπαθλο, τότε το βραβείο απονέμεται στον επόμενο κατά σειρά εισαγωγής υποψήφιο.

Η διαδικασία απονομής των Βραβείων Αριστείας περιλαμβάνει τα εξής βήματα:

  • Γνωστοποίηση από τις Γραμματείες: Κάθε Γραμματεία Σχολής ή Τμήματος, εντός προθεσμίας που θα οριστεί από το ΙΚΥ, υποβάλλει τα στοιχεία των δικαιούχων. Σε αυτά περιλαμβάνονται το ονοματεπώνυμο, τα μόρια εισαγωγής, η σειρά εισαγωγής, ο ΑΦΜ και η ηλεκτρονική διεύθυνση, καθώς και Υπεύθυνη Δήλωση ότι ο/η δικαιούχος δεν έχει λάβει άλλη χρηματική ενίσχυση άνω των 500 ευρώ.
  • Ισοβαθμίες: Σε περίπτωση ισοβαθμίας, η Γραμματεία ενημερώνει για όλα τα στοιχεία των ισοβαθμούντων και η τελική απόφαση λαμβάνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΚΥ.
  • Ενημέρωση και Καταβολή: Οι δικαιούχοι ενημερώνονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να καταχωρίσουν τα απαιτούμενα στοιχεία τους σε ηλεκτρονική πλατφόρμα. Μετά την επαλήθευση των στοιχείων, το χρηματικό ποσό κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου. Συνεπώς τις επόμενες μέρες μετά από́ έγγραφο του ΙΚΥ, κάθε Γραμματεία Σχολής/ Τμήματος, εντός τακτής ημερομηνίας που θα υποδειχθεί́ από το ΙΚΥ, γνωστοποιεί́ το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο, τα μόρια εισαγωγής, τη σειρά́ εισαγωγής, τον ΑΦΜ και τη διεύθυνση ηλεκτρονικού́ ταχυδρομείου του/της Δικαιούχου.

Επιπλέον, αποστέλλει Υπεύθυνη Δήλωση του/ της Δικαιούχου ότι δεν έχει λάβει χρηματικό́ βραβείο ή υποτροφία από́ άλλη δημόσια πηγή που να υπερβαίνει το ποσό́ των πεντακοσίων ευρώ́ (500€).

Σε περίπτωση φοιτητών με ισοβαθμία η Γραμματεία αποστέλλει τα στοιχεία της περίπτωσης (α) της παρ. 2 όσων ισοβαθμούν και το Διοικητικό́ Συμβούλιο του ΙΚΥ αποφασίζει σχετικά́.

Η Υπηρεσία καταρτίζει Πίνακα Δικαιούχων, ο οποίος εγκρίνεται από́ το Διοικητικό́ Συμβούλιο του ΙΚΥ και στη συνέχεια οι Δικαιούχοι προσκαλούνται με μήνυμα ηλεκτρονικού́ ταχυδρομείου να καταχωρίσουν σε ηλεκτρονική́ εφαρμογή́ του ΙΚΥ τα στοιχεία της περίπτωσης (α) της παρ. 2, τον αριθμό́/ημερομηνία έκδοσης του ΑΔΤ, τον ατομικό́ τραπεζικό́ λογαριασμό́ τους και το ΙΒΑΝ που διατηρούν σε τράπεζα της ημεδαπής με σκοπό́ την καταβολή́ του Βραβείου Αριστείας.

Ένα βήμα πριν τα Lidl… φύγουν: Βόμβα στα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Μία τεράστια εξαγορά ελληνικού σούπερ μάρκετ αλλάζει τις ισορροπίες στην ελληνική αγορά. Τι συμβαίνει με τα Lidl.

Φουλ τις μηχανές βάζει ο όμιλος Μασούτης για την εξαγορά του πασίγνωστου ελληνικού σούπερ μάρκετ «Κρητικός». Αν κάτι τέτοιο γίνει τελικά ο κλάδος της αγοράς των σούπερ μάρκετ θα αλλάξει συνθέμελα. από τον όμιλο Μασούτη, που θα ανατρέψει τους υφιστάμενους συσχετισμούς δυνάμεων στον κλάδο και την κατανομή των μεριδίων αγοράς.

Πήγές από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ αναφέρουν πως οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών – που είχαν παγώσει για ένα διάστημα – βρίσκονται στο τελικό στάδιο, ένα βήμα πριν από την επίτευξη τελικής συμφωνίας για όλα τα επιμέρους θέματα, συμπεριλαμβανομένου του τιμήματος.

Τελικά η αποφασιστική κίνηση έγινε από την πλευρά του ομίλου Μασούτη,  που έσπευσε να”καπαρώσει” την εξαγορά, ώστε να μη χάσει μιά μοναδική ευκαιρία μεγάλης επέκτασης στην αγορά της Αττικής και στη νότια Ελλάδα.

Επισημαίνεται ότι η αλυσίδα “Μασούτης” έχει κυρίαρχη θέση στην αγορά της βόρειας Ελλάδας, αλλά στην Αττική – που αντιπροσωπεύει περίπου τον μισό τζίρο των σουπερμάρκετ – η παρουσία του είναι περιορισμένη.

Πώς εκτοπίζονται τα Lidl

Με ετήσιο τζίρο 1,1 δισ. ευρώ σε πανελλαδικό επίπεδο, ο “Μασούτης” καταλαμβάνει την πέμπτη θέση στον κλάδο, όπου κυριαρχεί ο “Σκλαβενίτης” με ετήσιο τζίρο 5,1 δισ. ευρώ. Επονται οι “ΑΒ Βασιλόπουλος” (2 δισ.), Lidl (1,8 δισ. ευρώ) και “My Market” (1,6 δισ.).
  Αν εξαγοράσει τελικά την αλυσίδα “Κρητικός”, ο Μασούτης θα βρεθεί στη δεύτερη θέση, “ισοφαρίζοντας” σε τζίρο τα Lidl.

«Βόμβα»: Σιωπηλή αποχώρηση τεράστιου σούπερ μάρκετ από την Ελλάδα – Ποιο έφυγε

Ποιο μεγάλο σούπερ μάρκετ έφυγε από την Ελλάδα γιατί δεν κατάfερε να πετύχει, αλλά και να ανταγωνιστεί τον έταιρο μεγάλο αντίπαλό του. Διαβάστε στα xristika.gr.

Δεν είναι γνωστό ποιες σκέψεις επικρατούν στα μέλη του «Koordinierungsrat», του κορυφαίου διοικητικού συμβουλίου του γερμανικού λιανεμπορικού κολοσσού Aldi Süd με έδρα το Mülheim της Έσσης, σχετικά με τις επιτυχίες του μεγάλου ανταγωνιστή τους, Lidl, όχι μόνο στη γερμανική αγορά αλλά και διεθνώς. Σίγουρα, τα περίπου 400 εκατ. ευρώ που χάθηκαν από την αποτυχία τους στην Ελλάδα αποτελούν πλέον μια μακρινή – και οδυνηρή – ανάμνηση.

Οι λόγοι για την αποχώρηση της Aldi από την ελληνική αγορά παραμένουν μυστήριο, καθώς ποτέ δεν έγιναν επίσημα γνωστοί. Οι εικασίες στον γερμανικό Τύπο υπήρξαν πολλές, όμως ούτε αυτές κατάφεραν να φωτίσουν το παρασκήνιο της απόφασης. Άλλωστε, τόσο η Aldi όσο και η Lidl διακρίνονται για τη μυστικοπάθειά τους στις κρίσιμες επιχειρηματικές επιλογές.

Εντύπωση, ωστόσο, προκαλεί το γεγονός ότι η Aldi είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, πριν καν την κατάρρευση των καθεστώτων της Ανατολικής Ευρώπης. Επί δύο δεκαετίες κυκλοφορούσαν φήμες για την επικείμενη είσοδό της στην Ελλάδα, οι οποίες κάθε φορά διαψεύδονταν. Τελικά, η Aldi έκανε το μεγάλο βήμα το 2008, έχοντας προηγουμένως επενδύσει στην αγορά ακινήτων, αποκτώντας σημαντικά ακίνητα. Την ίδια περίοδο, η Lidl είχε ήδη παρουσία στην ελληνική αγορά, καθώς είχε ανοίξει τα πρώτα της καταστήματα το 1999, έπειτα από τέσσερα χρόνια προετοιμασίας. Και οι δύο αλυσίδες ξεκίνησαν από τη Βόρεια Ελλάδα, με τη φιλοδοξία να κατακτήσουν την ελληνική αγορά.