Επέστρεψε στην Ελλάδα τεράστιος θησαυρός. Δείτε τι και πού ανακαλύφθηκε στα xristika.gr
Η Ελλάδα έστειλε ισχυρό μήνυμα ενάντια στην αρχαιοκαπηλία, παραδίδοντας στην Τουρκία 1.055 αρχαία νομίσματα που χρονολογούνται από τον 5ο αιώνα π.Χ. Τα νομίσματα, τα οποία είχαν κατασχεθεί το 2019 από Τούρκο υπήκοο που επιχείρησε να τα περάσει παράνομα στη χώρα, παραδόθηκαν από την Υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, στον Τούρκο ομόλογό της, Μεχμέτ Νουρί Ερσόι, σε ειδική τελετή στο Νομισματικό Μουσείο.
Η Μόνιμη Τριμελής Εκτιμητική Επιτροπή προσδιόρισε τη χρηματική αξία των νομισμάτων, τα οποία αποτελούν μέρος θησαυρού που είχε αποκρυφθεί στη Μικρά Ασία στα τέλη του 5ου ή στις αρχές του 4ου αιώνα π.Χ. Ο θησαυρός περιλαμβάνει 61 αργυρούς στατήρες από διάφορες πόλεις, 994 αργυρά αθηναϊκά τετράδραχμα και ένα υπόχαλκο νόμισμα. Τα νομίσματα εντοπίστηκαν τον Ιούλιο του 2019 στο τελωνείο των Κήπων, κρυμμένα σε τσάντα με φαγητό, σε λεωφορείο που ερχόταν από την Τουρκία. Ο Τούρκος κάτοχος παραδέχθηκε ότι του ζητήθηκε να τα μεταφέρει στη Γερμανία έναντι αμοιβής 1.400 ευρώ.
Η Ελλάδα, συμμορφούμενη με τη Διεθνή Σύμβαση της UNESCO και τη διμερή συμφωνία του 2013, προχώρησε στην επιστροφή τους. Η κα Μενδώνη τόνισε τη σημασία του επαναπατρισμού πολιτιστικών αγαθών και την ανάγκη πάταξης της αρχαιοκαπηλίας, ενώ επεσήμανε ότι η Ελλάδα λειτουργεί πάντα σύμφωνα με τις αρχές της UNESCO. Παράλληλα, εξέφρασε την προσδοκία για στήριξη της Τουρκίας στην επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα. Ωστόσο, δεν παρέλειψε να αφήσει αιχμές για τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς από την Τουρκία, υπογραμμίζοντας ότι η απόδοση αρχαιοτήτων στη χώρα προέλευσής τους είναι νόμιμη, ηθική και δεοντολογικά ορθή.
Κι όμως αυτή η πόλη μόλις ανακοίνωσε πως όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα είναι πλέον δωρεάν!
Από την 1η Ιανουαρίου 2025, όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς στο Βελιγράδι θα είναι δωρεάν, σύμφωνα με την ανακοίνωση του δημάρχου της πόλης, Αλεξάνταρ Σάπιτς. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί πρωτοπορία για την Ευρώπη, καθώς εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε μια πόλη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου κατοίκων. «Αυτό σημαίνει ότι κανείς δεν θα χρειάζεται πλέον να αγοράσει εισιτήρια, μηνιαίο πάσο ή ετήσιο», δήλωσε ο δήμαρχος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Ο Σάπιτς, που εξελέγη το 2022 με το Σερβικό Προοδευτικό Κόμμα (SNS), υπογράμμισε ότι το Βελιγράδι θα είναι η μοναδική ευρωπαϊκή πόλη αυτού του μεγέθους με εντελώς δωρεάν μέσα μαζικής μεταφοράς.
Αν και πόλεις όπως το Ταλίν, το Μονπελιέ και το Λουξεμβούργο έχουν εφαρμόσει αντίστοιχα μέτρα, καμία από αυτές δεν διαθέτει πληθυσμό που να ξεπερνά το ένα εκατομμύριο. Με σχεδόν 1,7 εκατομμύρια κατοίκους, το Βελιγράδι αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης λόγω της εκτεταμένης χρήσης αυτοκινήτων.
Ολόκληρος ο στόλος των λεωφορείων, των τραμ και των τρόλεϊ θα ανανεωθεί μέχρι το 2027, ενώ ο δήμαρχος δεσμεύτηκε ότι μέχρι το τέλος του 2025 κανένα λεωφορείο δεν θα είναι ηλικίας άνω των δύο ετών. Αυτή η κίνηση αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των δημόσιων συγκοινωνιών.
Παρότι ο Σάπιτς δεν ανέφερε συγκεκριμένα το περιβάλλον, η δωρεάν πρόσβαση στα μέσα μεταφοράς μπορεί να συμβάλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Το Βελιγράδι συγκαταλέγεται συχνά στις 10 πιο μολυσμένες πόλεις παγκοσμίως, σύμφωνα με την ελβετική εταιρεία IQ Air. Η Σερβία, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, έχει το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας στην Ευρώπη που σχετίζεται με τη ρύπανση, η οποία αποδίδεται μεταξύ άλλων στην εντατική χρήση άνθρακα και την κυκλοφορία παλαιών, ρυπογόνων οχημάτων.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο αριθμός των οχημάτων στο Βελιγράδι αναμένεται να φτάσει τα 700.000 μέχρι το τέλος του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 250.000 οχημάτων σε σύγκριση με την προηγούμενη δεκαετία. Ο δήμαρχος επισήμανε ότι η μόνη βιώσιμη λύση για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι η κατασκευή μετρό, ένα έργο που παραμένει στα σχέδια εδώ και πολλά χρόνια.
Η πρωτοβουλία για δωρεάν μέσα μεταφοράς σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή για το Βελιγράδι, με την ελπίδα να βελτιώσει την ποιότητα ζωής και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ρύπανσης και της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Η ώρα της κρίσης για τα ασανσέρ πλησιάζει. Έρχονται πρόστιμα φωτιά για τις πολυκατοικίες. Δες πως θα το αποφύγεις στα xristika.gr.
Συναγερμός έχει σημάνει για ιδιοκτήτες και διαχειριστές πολυκατοικιών και επαγγελματικών χώρων, καθώς η προθεσμία για την πιστοποίηση ανελκυστήρων εκπνέει στις 31 Δεκεμβρίου 2024. Η μη συμμόρφωση μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα ύψους 1.500€, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις και αγωνία σε χιλιάδες νοικοκυριά.
Βάσει νομοθεσίας, όλοι οι ανελκυστήρες απαιτείται να ελέγχονται από διαπιστευμένους φορείς και να διαθέτουν πιστοποιητικό ασφαλείας. Ωστόσο, πολλοί παλαιότεροι ανελκυστήρες, ειδικά αυτοί που εγκαταστάθηκαν πριν το 2005, λειτουργούν χωρίς την απαραίτητη πιστοποίηση, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων και παραβάσεων.
Παρά τις παρατάσεις που έχουν δοθεί τα τελευταία χρόνια, η κατάσταση παραμένει κρίσιμη. Ειδικά οι παλιές πολυκατοικίες είναι αντιμέτωπες με υψηλά κόστη συμμόρφωσης, τη στιγμή που το θεσμικό πλαίσιο παραμένει ανεπαρκές και η λειτουργία του “Ενιαίου Μητρώου Ανελκυστήρων” καθυστερεί.
Η ΠΟΜΙΔΑ, σε επιστολή της προς τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, ζητά νέα ετήσια παράταση έως το τέλος του 2025, επικαλούμενη οικονομικές δυσκολίες και γραφειοκρατικά εμπόδια. Το αίτημα στοχεύει να δώσει χρόνο στους ιδιοκτήτες να συμμορφωθούν, πριν οι ποινές γίνουν πραγματικότητα.
Η αναμονή για λύσεις συνεχίζεται, με χιλιάδες ανελκυστήρες να παραμένουν εκτός κανονισμών.
Ετήσια Παράταση: Για να δοθεί χρόνος στους ιδιοκτήτες να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις.
Λειτουργία του “Ενιαίου Μητρώου Ανελκυστήρων”: Ένα εργαλείο που έχει νομοθετηθεί, αλλά ακόμα δεν λειτουργεί, το οποίο θα διευκόλυνε τις καταχωρήσεις.
Αναθεώρηση ΚΥΑ: Με κλιμακωτές προθεσμίες, ανάλογα με το έτος κατασκευής των ανελκυστήρων, ώστε η διαδικασία να γίνει πιο δίκαιη και εφαρμόσιμη.
Παρά τις συνεχείς παρατάσεις, οι πολίτες συνεχίζουν να βρίσκονται στο ίδιο σημείο. Πολλοί διαχειριστές πολυκατοικιών δηλώνουν αδυναμία να καλύψουν το κόστος πιστοποίησης και εκσυγχρονισμού, ενώ οι επαγγελματίες του κλάδου προειδοποιούν ότι χωρίς μέτρα διευκόλυνσης, η συμμόρφωση παραμένει άπιαστο όνειρο.
Το κόστος για τον έλεγχο και τις αναγκαίες επισκευές ξεκινά από μερικές χιλιάδες ευρώ και μπορεί να φτάσει ακόμα και τις 10.000 ευρώ για παλιούς ανελκυστήρες που χρειάζονται εκτεταμένες παρεμβάσεις. Και ενώ οι ιδιοκτήτες αναζητούν τρόπο να ανταποκριθούν, το “Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων”, που θα έκανε τη διαδικασία πιο εύκολη, ακόμα δεν έχει τεθεί σε λειτουργία.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…