Κούριερ: Νέα εποχή στην παράδοση δεμάτων καθώς πλέον οι παραλήπτες έχουν τη δυνατότητα να λάβουν τα δέματά τους κάθε στιγμή της ημέρας!
Επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ ολοκληρώνει μέχρι το τέλος του έτους η BOX NOW με στόχο την ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου αυτόματων μηχανημάτων παραλαβής δεμάτων στην Ελλάδα.
Συμπληρώνοντας έναν χρόνο από την έναρξη λειτουργίας της η BOX NOW, θυγατρική του Emma Capital Group – με επενδύσεις στην ελληνική αγορά όπως στον ΟΠΑΠ, στην Τράπεζα Πειραιώς και στην Profarm – έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 20.000 καταναλωτές, σημειώνοντας ταυτόχρονα αύξηση στον αριθμό των μεμονωμένων δεμάτων με γεωμετρική πρόοδο που σε ποσοστό από την αρχή λειτουργίας της έχει αγγίξει το +1000%.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές ο Δημήτρης Ανδριώτης CCO της εταιρείας στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, η BOX NOW διαθέτει ένα διευρυμένο πανελλαδικό δίκτυο, με ήδη εγκατεστημένα πάνω από 650 πράσινα, eco-friendly Lockers, τα οποία αναμένεται να ξεπεράσουν τα 1200 πανελλαδικά έως το τέλος του 2022.
Ήδη τα BOX NOW Lockers βρίσκονται σε περισσότερες από 90 περιοχές της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Τρίπολη, Χαλκίδα, Πύργο, Καλαμάτα, ‘Αργος, Αγρίνιο, Λάρισα κ.ά.). Μέχρι το τέλος του Ιουλίου BOX NOW Lockers θα βρίσκονται στην Κρήτη, έως το τέλος του χρόνου στη Ρόδο καθώς επίσης και σε άλλα νησιά στο πρώτο εξάμηνο του 2023.
Για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου αυτόματων μηχανημάτων παραλαβής δεμάτων η εταιρεία κλείνει συνεχώς νέες συμφωνίες συνεργασίας με αλυσίδες εστίασης, σούπερ μάρκετ, πρατήρια καυσίμων κ.ά. Στο ίδιο πλαίσιο, η BOX NOW επέκτεινε τη συνεργασία της με την πλατφόρμα BestPrice.gr , περίπου 8 μήνες μετά την έναρξή της και στην υπηρεσία των επιστροφών.
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η παροχή μιας εύκολης, γρήγορης και οικονομικής λύσης επιστροφής προϊόντων για τους πελάτες των 3.500+ ηλεκτρονικών καταστημάτων που συμμετέχουν στην πλατφόρμα.
Την ίδια στιγμή η BOX NOW δρομολογεί τον διπλασιασμό τόσο του στόλου οχημάτων της (από 40 που είναι σήμερα) όσο και του ανθρώπινου δυναμικού της (από 70 που είναι σήμερα) μέχρι το τέλος του έτους. Όπως αναφέρθηκε, η εταιρεία το τρίμηνο Απριλίου, Μαΐου, Ιουνίου διπλασίασε τους όγκους δεμάτων που διακινεί και σημειώνει επιθετικό ρυθμό ανάπτυξης.
Στο πλάνο της διοίκησης περιλαμβάνεται η διεκδίκηση σε βάθος τριετίας μεριδίου 15% της συνολικής αγοράς δεμάτων που διακινούνται από το ηλεκτρονικό εμπόριο, μια αγορά που κατά προσέγγιση υπολογίζεται στα 120-140 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Παράλληλα, σχεδιάζεται η ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στην Κύπρο μέσα στο 2023 για την ανάπτυξη δικτύου αυτόματων μηχανημάτων παραλαβής δεμάτων. Σημειώνεται ότι εδώ και δύο μήνες έχουν συσταθεί δύο νέες αδελφές εταιρείες σε Βουλγαρία και Κροατία. Έως τον Οκτώβριο θα έχουν τοποθετηθεί τα πρώτα BOX NOW Lockers και στις δύο χώρες.
Η BOX NOW απευθύνεται και σε ιδιοκτήτες eshop – ήδη συνεργάζεται με περισσότερα από 130-(B2B) αλλά και στον καταναλωτή (B2C) ακόμα και σε παραδοσιακές εταιρείες μεταφοράς δεμάτων για αυθημερόν παράδοση σε Αττική σε λίγες ώρες και παράδοση εντός 24h σε ηπειρωτική Ελλάδα, παραλαβή 24/7 για τον καταναλωτή κοντά στο σπίτι ή την εργασία του διαθέτοντας ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική σε σχέση με την κατ’ οίκον παράδοση.
Τα αυτόματα μηχανήματα παραλαβής δεμάτων της BOX NOW είναι τελείως αυτόνομα και λειτουργούν αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια, προσφέροντας έναν καινοτόμο και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο παράδοσης παραγγελιών. Τοποθετούνται σε κομβικά σημεία της πόλης, ώστε ο καταναλωτής να έχει ο ίδιος πρόσβαση 24/7 στο αυτόματο μηχάνημα παραλαβής και στο δέμα του, ανέπαφα, εύκολα και απλά.
Πρόκειται για ένα έξυπνο μηχάνημα παραλαβής δεμάτων που επιτρέπει την παραλαβή των παραγγελιών εύκολα και γρήγορα. Συγκεκριμένα, ο καταναλωτής ακολουθεί τη συνηθισμένη διαδικασία παραγγελίας σε ένα e-shop, όμως κατά την ολοκλήρωση επιλέγει ως μέσο παράδοσης την επιλογή «Παράδοση από Θυρίδα BOX NOW» και στη συνέχεια το επιθυμητό αυτόματο μηχάνημα παραλαβής δεμάτων που τον εξυπηρετεί.
Μέσα στις επόμενες 24 ώρες η παραγγελία παραδίδεται στο επιλεγμένο αυτόματο μηχάνημα παραλαβής δεμάτων και τότε ο καταναλωτής λαμβάνει ένα SMS με έναν κωδικό PIN για το άνοιγμα της θυρίδας καθώς και οδηγίες προς το επιλεγμένο BOX NOW Locker.
Πηγαίνοντας οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας στο αυτόματο μηχάνημα παραλαβής δεμάτων, καταχωρεί το PIN και η αντίστοιχη θυρίδα ανοίγει αυτόματα, παραλαμβάνοντας την παραγγελία του. Το δέμα παραμένει στην θυρίδα μέχρι και 3 ημέρες από την παράδοσή του.
Κούριερ: Η μεγάλη κοροϊδία των εταιρειών
Σου έχει συμβεί κι εσένα να βρίσκεις ειδοποιητήριο από εταιρία courier έξω από την πόρτα σου και να αναρωτιέσαι “πως και δεν άκουσα το κουδούνι, αφού ήμουν εδώ όλη μέρα”; Αν ναι, δεν είσαι ο μόνος.
Όχι δεν χάλασε το κουδούνι σου, δεν ήσουν τουαλέτα όταν ήρθε ο courier, ούτε μιλούσες στο τηλέφωνο και δεν άκουσες.
Απλώς οι εταιρίες courier έχουν βρει μια πάρα πολύ ωραία πατέντα για να μειώνουν τα έξοδά τους.
Αντί να σου φέρνουν το δέμα στο σπίτι, έρχονται και σου αφήνουν απλώς το ειδοποιητήριο! Ναι αυτό που ακούς. Δεν έχουν καν το δέμα μαζί τους.
Απλώς έρχονται και σου αφήνουν το χαρτάκι. Εσύ το βλέπεις, λες θα ήρθαν οι άνθρωποι και δεν τους άκουσα και πας να παραλάβεις το δέμα από το κατάστημά τους.
Με αυτό τον τρόπο οι εταιρίες courier και τα franchise καταστήματά τους, γλιτώνουν ένα σωρό λεφτά.
Φαντάσου πως το κάθε μηχανάκι μπορεί στο κουτί του να μεταφέρει πχ 40 δέματα. Αν για κάθε δέμα ο οδηγός κατεβαίνει, χτυπάει κουδούνι, ανεβαίνει στον όροφο, κάνει την παράδοση, πάρει υπογραφές κλπ, χάνει περίπου 10 λεπτά. Άρα θέλει 400 λεπτά για αυτά τα 40 δέματα. Δηλαδή 6,5 ώρες. Βάλε και τα πήγαινε έλα, το έφαγε το μεροκάματό του.
Δηλαδή η εταιρία πρέπει να πληρώσει ένα ολόκληρο μεροκάματο μόνο για 40 δέματα. Η εταιρία courier όμως, εκείνη τη μέρα πρέπει να παραδώσει πχ 1.000 δέματα. Άρα χρειάζεται 25 μηχανάκια για να κάνει όλες τις παραδόσεις. Αυτό σημαίνει 25 μεροκάματα, 25 ασφαλιστικές εισφορές, 25 έξοδα για βενζίνες, 25 κινητά τηλέφωνα, 25 POS κλπ.
Κορόιδο είναι λοιπόν η εταιρία να σου φέρει το δέμα; Αντί αυτού σου αφήνει μόνο το ειδοποιητήριο.
Με αυτό τον τρόπο αντί να χρειάζεται 25 μηχανάκια, τώρα χρειάζεται μόνο 3, τα οποία παραδίδουν από 330 χαρτάκια το καθένα! Αυτό είναι όλο. Έτσι οι εταιρείες κάνουν 88% (!) μείωση του κόστους παραδόσεων.
Εσύ το κορόιδο τώρα, παίρνεις τηλέφωνο και λες μπορείτε να μου το ξαναφέρετε;
Η εταιρία είναι έτοιμη για αυτό το ενδεχόμενο. Φυσικά και μπορούμε κύριε, αλλά δεν μπορούμε να σας ορίσουμε συγκεκριμένη ώρα.
Εσύ σκέφτεσαι πως θα πρέπει να πάρεις μια ολόκληρη μέρα άδεια από τη δουλειά να περιμένεις πότε θα έρθει ο courier κι έτσι αποφασίζεις να πας να το πάρεις μόνος σου.
Πάλι είναι κερδισμένη η εταιρία!
Σε πολλές περιπτώσεις δε, συμβαίνει κάτι το ακόμα πιο κωμικό. Δεν αφήνουν ούτε καν ειδοποιητήριο. Απλώς σου έρχεται ένα μήνυμα στο κινητό.
Παίρνεις εσύ τηλέφωνο και λες εδώ ήμουν σπίτι και δεν πέρασε κανείς. Δεν γίνεται αυτό κύριε σου λέει η εταιρία, ο courier πέρασε και δεν ήσασταν εκεί. Άντε βρες το δίκιο σου εσύ. Μα καλά πως πέρασε αφού δεν άφησε ούτε καν ειδοποιητήριο ρωτάς; Δεν ξέρουμε κύριε σου απαντάνε. Μπορεί να το πήρε ο αέρας, ή κάποιος άλλος ένοικος της πολυκατοικίας. Εμείς είμαστε καλυμμένοι από τον νόμο με το SMS μήνυμα που σας στέλνουμε διότι νομικά και αυτό παίζει τον ρόλο ειδοποίησης.
Πάρτο απόφαση φίλε. Είτε θα έρθεις από εδώ να παραλάβεις το δέμα σου είτε δεν θα το παραλάβεις ποτέ. Πάντως άκρη με εμάς δεν θα βρεις. Και στην τελική τυχερός είσαι που σου απαντήσαμε και στο τηλέφωνο. Συνήθως οι περισσότερες τέτοιες εταιρείες σε βάζουν σε αναμονή μισή ώρα μόνο και μόνο για να βαρεθείς, να το κλείσεις και να πας από εκεί.
Κούριερ: Τα δικαιώματα των καταναλωτών
H ΕΕΤΤ απευθύνει χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές-χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών και εφιστά την προσοχή στα ακόλουθα:
Κόστος αποστολής: Ελέγξτε εάν το κόστος αποστολής είναι ενιαίο ή διαφοροποιείται ανά περιοχή και επίσης, εάν επηρεάζεται από παράγοντες όπως το ογκομετρικό βάρος της αποστολής (για αντικείμενα που ξεπερνούν το καθορισμένο από την εταιρία όριο βάρους ή/και είναι ογκώδη, όπως π.χ. ηλεκτρικές συσκευές), την παράδοση στον χώρο του παραλήπτη ή σε δυσπρόσιτες περιοχές, την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών (π.χ. express).
Χρόνος παράδοσης: Ενημερωθείτε από τον ταχυδρομικό πάροχο για τον αναμενόμενο χρόνο παράδοσης ή/και τη δυνατότητα παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών ως προς τον χρόνο παράδοσης (π.χ. αυθημερόν παράδοση, επίδοση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή σε μη εργάσιμη ημέρα), οι οποίες ενδέχεται να συνεπάγονται επιπλέον χρέωση.
Τρόπος παραλαβής: Πληροφορηθείτε για τις διαθέσιμες επιλογές παραλαβής του ταχυδρομικού αντικειμένου (π.χ. στον χώρο σας, από καταστήματα της εταιρίας, από θυρίδα, από σημεία εξυπηρέτησης με διευρυμένο ωράριο κ.λπ.) καθώς και για τη δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης επίδοσης του αντικειμένου (υπηρεσίες ανακατεύθυνσης της αποστολής σε άλλη διεύθυνση).
Παρακολούθηση αποστολής: Ενημερωθείτε για την πορεία παράδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου, π.χ. από την ιστοσελίδα της επιχείρησης, μέσω sms, email, τηλεφώνου κ.λπ.
Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι ταχυδρομικοί πάροχοι υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη ειδοποίησή σας.
Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα είτε να παραλάβετε με επιφύλαξη είτε να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου, δηλώνοντάς το εγγράφως, εάν το αντικείμενο που σας παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.
Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη. Σε περίπτωση που γίνεται χρήση της δυνατότητας αυτής, ο διανομέας βεβαιώνει την επίδοση και καταγράφει, τουλάχιστον, ημερομηνία, τόπο, ώρα επίδοσης και τα στοιχεία του παραλήπτη, ή/και την καταχώρηση μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα έχει αποσταλεί στους παραλήπτες.
Δικαίωμα αποζημίωσης: Έχετε δικαίωμα να αιτηθείτε αποζημίωση εντός 6 μηνών για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, σε περίπτωση ολικής ή μερικής απώλειας/κλοπής/καταστροφής του περιεχομένου επιστολής ή δέματος, καθώς και την εκπρόθεσμη επίδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου, σύμφωνα με τους όρους που προβλέπονται στην ατομική σύμβαση που υπογράψατε κατά την αποστολή.
Επιστροφή προϊόντων: Ενημερωθείτε για τη δυνατότητα επιστροφής προϊόντων και τους διαθέσιμους τρόπους αποστολής που σας δίνει το ηλεκτρονικό κατάστημα (π.χ. μέσω συνεργαζόμενης ταχυδρομικής επιχείρησης ή με εταιρία της επιλογής σας) καθώς και το σχετικό κόστος.
Έρευνα αγοράς: Προβείτε σε έρευνα αγοράς και αναζητήστε αναλυτικές πληροφορίες για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τα σχετικά τιμολόγια, μέσω των διαδικτυακών τόπων και των τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης που διαθέτουν οι ταχυδρομικοί πάροχοι. Προς διευκόλυνση της αναζήτησης και επιλογής υπηρεσίας ταχυμεταφορών, είναι διαθέσιμο το διαδικτυακό εργαλείο Pricescope της ΕΕΤΤ, που σας παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης και σύγκρισης τιμών για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών των μεγαλύτερων ταχυδρομικών παρόχων στην Ελλάδα.
Τροποποίηση υπηρεσιών: Ρωτήστε εάν υπάρχουν τροποποιήσεις στις παρεχόμενες ταχυδρομικές υπηρεσίες, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας (π.χ. αναστολή υπηρεσιών, τροποποίηση όρων παροχής, διαφοροποίηση χρόνων παράδοσης κ.λπ.) μέσω των ιστοσελίδων ή/και των κέντρων εξυπηρέτησης των ταχυδρομικών εταιριών και των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Για περισσότερες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες συμβουλευθείτε τον Οδηγό Καταναλωτή για Ταχυδρομικές Υπηρεσίες της ΕΕΤΤ.