Σούπερ μάρκετ: Ανατρέπονται όλα. Ο «παλιός» παίκτης επέστρεψε και απειλεί την κυριαρχία Σκλαβενίτη και Βασιλόπουλου. Πώς τα Carrefour γύρισαν στην Ελλάδα αποφασισμένα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
ΗCarrefour ξεκίνησε επίσημα τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, με το άνοιγμα των 5 πρώτων καταστημάτων της, τα οποία βρίσκονται ήδη σε λειτουργία από τον Απρίλιο.
Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour, γίνεται με την μέθοδο του franchise και προβλέπει την έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην περιφέρεια, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές, έχοντας ήδη εγκαινιάσει 2 καταστήματα στην Ζάκυνθο και 3 καταστήματα στη Χαλκιδική, ενώ έχει δρομολογηθεί, το άμεσο επόμενο διάστημα, η δημιουργία 7 ακόμη καταστημάτων, σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση, όπως η Σαντορίνη.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου στην περιφέρεια, κατασκευάζεται το πρώτο εταιρικό κατάστημα της Αθήνας, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του, έως τον προσεχή Σεπτέμβριο, σηματοδοτώντας τη διεύρυνση του δικτύου της Carrefour στα αστικά κέντρα.
Με στόχο τη δημιουργία 25 καταστημάτων συνολικά για το 2022, το δίκτυο καταστημάτων της Carrefour θα περιλαμβάνει 5 διαφορετικούς τύπους, ανάλογα με τα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένου και του Carrefour Flash 10/10, του πλέον καινοτόμου τύπου καταστήματος που θα εγκαινιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Το Carrefour Flash 10/10, είναι ένα τύπος πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων, μικρής επιφάνειας, τα οποία η Carrefour δημιουργεί εντός των αστικών κέντρων, με βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη ταμείων και τη δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να εξυπηρετείται γρήγορα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία 10/10, «10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε και 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε».
To Flash 10/10 προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών, χωρίς αναμονές, με τους πελάτες να εισέρχονται και να εξέρχονται από το κατάστημα χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από κάποια πύλη και χωρίς να χρησιμοποιούν το ταμείο.
Εκτός από το καινοτόμο Carrefour Flash 10/10, η εταιρεία λανσάρει τέσσερις ακόμη, βασικούς τύπους καταστημάτων, τα Carrefour Market, μεγαλύτερης επιφάνειας καταστήματα σε αστικά κέντρα και την περιφέρεια που προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα φρέσκων και τοπικών προϊόντων, τα Carrefour Bio, τα οποία προσφέρουν 100% βιολογικά και οικολογικά προϊόντα, τα Carrefour Express, με χαρακτήρα convenience stores τα οποία θα βρίσκονται σε γειτονιές αλλά και σε κέντρα πόλεων και τα SUPECO, τα οποία είναι parking discount stores, ένα τύπο καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς, που θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων.
«Υλοποιούμε ένα δυναμικό πλάνο δημιουργίας ενός δικτύου καταστημάτων, με διαφορετικά χαρακτηριστικά, τα οποία προσαρμόζονται πλήρως στις ανάγκες της κάθε τοπικής και υπερτοπικής αγοράς.
Με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων μας, ξεκινήσαμε επίσημα τη νέα εποχή της Carrefour στην Ελλάδα, με στόχο να προσφέρουμε στους καταναλωτές ποιοτικά προϊόντα, στις πλέον ανταγωνιστικές τιμές.
Μέσα στη φετινή χρονιά θα γίνει προσπάθεια να βρίσκονται σε λειτουργία όλοι οι τύποι καταστημάτων μας, τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών περιοχών που αποτέλεσαν και την πρώτη φάση υλοποίησης του στρατηγικού μας πλάνου» σημειώνει ο Βασίλης Στασινούλιας, CEO της Carrefour στην Ελλάδα.
Τα δίκτυο καταστημάτων της Carrefour αναπτύσσεται από τη Retail and more, θυγατρική του Ομίλου Teleunicom-Globalsat, η οποία και ανέλαβε, μετά από σχετική συμφωνία με τη γαλλική εταιρεία, την επάνοδο της Carrefour στην ελληνική αγορά.
Σούπερ μάρκετ: Αυτό δεν έχει ξαναγίνει
Τα στοιχεία είναι απογοητευτικά για καταναλώτές αλλά και για τους ιδιοκτήτες. Κατακόρυφη πτώση του τζίρου στα Σούπερ μάρκετ, εξαφανίζονται οι προσφορές. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Με μείωση του όγκου πωλήσεων της τάξης του 7%-8% εκτιμάται ότι έκλεισε ο Απρίλιος για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, στοιχείο που δείχνει την εντεινόμενη αρνητική επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων στις καταναλωτικές συνήθειες.
Στην παραπάνω εκτίμηση προέβη χθες ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, επικεφαλής της METΡΟ ΑΕΒΕ στο περιθώριο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι με αφορμή την έναρξη του 2ου κύκλου του προγράμματος «Πόλη με Ποδήλατα» των My Market, που υλοποιείται από τον φορέα «Πόλεις για Ποδήλατο» με την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ). Πτώση εκτιμάται ότι καταγράφηκε και στην αξία πωλήσεων, μικρότερη, ωστόσο, λόγω των ανατιμήσεων.
Δεν είναι τυχαίο ότι την ίδια ώρα αυξάνουν τα μερίδιά τους τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, φτάνοντας στο 14%, καθώς μεγάλη μερίδα των καταναλωτών αναζητεί φθηνότερες λύσεις.
Περιορισμένες είναι και οι προσφορές, καθώς όσες επιχειρήσεις προχώρησαν το προηγούμενο διάστημα σε απορρόφηση σημαντικού μέρους των ανατιμήσεων, έχουν περιορισμένα περιθώρια για προωθητικές ενέργειες.
Σε αυτή τη φάση οι προσφορές γίνονται κυρίως από τις εταιρείες που είχαν προχωρήσει το προηγούμενο διάστημα σε σημαντικές ανατιμήσεις.
Μόνο η παράμετρος του ενεργειακού κόστους αρκεί για να περικόψει τις επενδύσεις των σούπερ μάρκετ σε προωθητικές ενέργειες.
Όπως επεσήμανε χθες ο κ. Παντελιάδης, ακόμη και με τις κρατικές επιδοτήσεις στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος, το κόστος είναι υψηλότερο κατά 80% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν.
Η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ πάντως την επόμενη πενταετία δρομολογεί σειρά επενδύσεων μεγάλο μέρος εκ των οποίων θα έχουν ως στόχο και τη μείωση του ενεργειακού κόστους.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ την επόμενη πενταετία, εκ των οποίων το 25% θα κατευθυνθεί σε «πράσινες» δράσεις.
Περίπου 62,5 εκατ. ευρώ θα αφορούν την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, ενώ 28 εκατ. ευρώ θα είναι η επένδυση σε φωτοβολταϊκά συστήματα που θα εγκατασταθούν στις στέγες των καταστημάτων MyMarket και Metro Cash & Carry για ιδιόχρηση μέσω του net metering.
Η συγκεκριμένη επένδυση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023 με τη διοίκηση να εκτιμά ότι τα φωτοβολταϊκά θα καλύπτουν στο τέλος του επόμενου έτους περίπου το 20% της ιδιοκατανάλωσης σε ενέργεια.
Στο πλαίσιο εξάλλου της προώθησης της ηλεκτροκίνησης, η εταιρεία παρέχει ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε στελέχη της, ενώ χρησιμοποιεί ηλεκτρικά οχήματα και για τις ανάγκες της διανομής των παραγγελιών.
Επίσης έχουν τοποθετηθεί 500 σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε 250 σημεία ανά την Ελλάδα.
Σούπερ μάρκετ: Δείτε τι κάνουν στα ράφια
Οι τραγικές αυξήσεις τιμών έχουν φέρει σε απελπισία τους καταναλωτές. Αδυνατούν πλέοπν να αγοράσουν και τα βασικά είδη διατροφής. Ψωνίζουν προϊόντα από το κάτω ράφι για εξοικονόμηση έστω λίγων χρημάτων. Οι σκηνές προκαλούν θλίψη. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Ολοένα και πιο έντονες γίνονται οι επιπτώσεις της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης στις αγοραστικές συνήθειες των ελλήνων καταναλωτών. Οκτώ στους 10 κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις.
Αντίστοιχο ποσοστό (75%) αναβάλλει προσωπικές αγορές ή προτιμά οικονομικότερες εναλλακτικές, ενώ έξι στους 10 έχουν μειώσει την κατανάλωση ρεύματος και τις αγορές τροφίμων.
Αυτά καταγράφει η πλέον πρόσφατα έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 5-10 Απριλίου 2022 και αφορούσε ανάμεσα σε άλλα θέματα και την αντιλαμβανόμενη επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα.
Από τις απαντήσεις των 1.000 καταναλωτών στην έρευνα γίνεται ξεκάθαρη η τάση για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών.
Συγκεκριμένα:
- Το 79% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις, άλλωστε η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, σταθερά ξεπερνά το 13%.
- Το 74% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%.
- Το 61% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος. Συγκεκριμένα το 60% του κοινού δηλώνει ότι έχει μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος. Πρόκειται άλλωστε και για τη δαπάνη με τη μεγαλύτερη ανατίμηση το τελευταία διάστημα.
Σούπερ μάρκετ: Αναβάλλονται αγορές
Εκτός των βασικών αγαθών, εντονότερη είναι η τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις δευτερεύουσες αγορές, όπως είναι οι αγορές για προσωπική φροντίδα, για είδη οικιακής βελτίωσης ή για αγορές παγίων.
Συγκεκριμένα:
- Το 75% δηλώνει ότι έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, για ρούχα ή για είδη σπιτιού. Πρόκειται για μία τάση που συμπίπτει σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία η αγορά ανέμενε μεγαλύτερη κίνηση λόγω και της εκπτωτικής περιόδου.
- Το 41% αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Η τάση αυτή η οποία καταγράφηκε και την περίοδο της κρίσης της πανδημίας, καταγράφεται και σήμερα, αρκετά εντονότερα.
Σημειώνεται ότι μόλις το 16% του κοινού έχει αποταμιεύσει χρήματα τον τελευταίο χρόνο.
Σούπερ μάρκετ: Στροφή στην εξοικονόμηση
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, το πόσο έντονη είναι η στροφή του αγοραστικού κοινού στην εξοικονόμηση χρημάτων αποτυπώνεται παραπάνω γράφήμα που καταγράφει διαχρονικά την προτεραιότητα που δίνουν οι καταναλωτές την τελευταία τετραετία σε σχέση με την επιλογή τροφίμων.
Συνολικά τον τελευταίο χρόνο από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο, αλλά ειδικά στην τελευταία μέτρηση του Απριλίου 2022 η ένταση είναι εντυπωσιακή.
Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούταν περί το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό πλησιάζει το 60%.
Το στοιχείο αυτό δείχνει πόσο έντονη είναι η ανησυχία του κοινού και την αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά.
Με δεδομένο ότι η κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και η αναστάτωση στις διεθνείς τιμές και στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα τροφίμων δεν φαίνεται να αποκλιμακώνεται στο άμεσο μέλλον, οι καταγραφές τις συγκεκριμένης έρευνας δείχνουν ότι το ελληνικό καταναλωτικό κοινό είναι ανήσυχο τόσο για το παρόν, αλλά και για το μέλλον, κάτι που επηρεάζει πλέον τις καταναλωτικές του συνήθειες.
Παρόλα αυτά δεν καταγράφεται ανησυχία του κοινού για ελλείψεις σε κάποια προϊόντα.
Συγκεκριμένα μόλις το 13% δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται τα σουπερμάρκετ ότι φροντίζουν να μην υπάρξουν ελλείψεις στα ράφια των καταστημάτων, με τη συντριπτική πλειοψηφία (87%) να μη δηλώνει τέτοια ανησυχία.
Αυτό είναι αποτέλεσμα τόσο της παρούσας εικόνας των καταστημάτων τα οποία δεν παρουσιάζουν ελλείψεις, αλλά και της εμπειρία από την κρίση της πανδημίας του 2020, οπότε και πάλι δεν είχαν υπάρξει ελλείψεις στα ράφια των καταστημάτων.
Σούπερ μάρκετ: Τα προϊόντα που εκτοξεύτηκαν
Στη λίστα της ακρίβειας περιλαμβάνονται τα εξής προϊόντα:
- Σπορέλαια 50%,
- χαρτικά 15%-25%,
- μαργαρίνες 20%,
- ελαιόλαδο 20%,
- αραβοσιτέλαιο 10%-18%,
- κρουασάν 9%-20%,
- τυριά 4%-17%,
- ψωμί 8%,
- ξινό νερό έως 16%,
- καφές φίλτρου 17%,
- ελληνικός καφές 13%,
- έτοιμα φαγητά 5%-13%,
- φρέσκοι χυμοί και τσάι 2,5%-12%,
- κατεψυγμένες πατάτες 10%,
- γάλα 5%-9%,
- μπισκότα 8%,
- απορρυπαντικά 5%-8%,
- γιαούρτι 6%-7%,
- βούτυρο 5%- 6%,
- σαλάτες 6%,
- σαμπουάν 6%,
- κρασιά 4%- 6%,
- ρεβίθια 5%,
- αλάτι 5%,
- κονσέρβες 5%,
- δημητριακά 5%,
- αυγά 4,5% κατά μέσο όρο,
- παξιμάδια 4,5% και
- κρέμες γάλακτος 1,5%
Σούπερ μάρκετ: Εφιαλτικό σενάριο – Τα χειρότερα είναι μπροστά μας, καλό… 2024!
Παγκόσμιος εφιάλτης έχει γίνει η άνοδος στην τιμή βασικών αγαθών με το φως στην άκρη του τούνελ να είναι πάρα πολύ μακριά ακόμα…
Το σοκ από την άνοδο στις παγκόσμιες τιμές των τροφίμων και των καυσίμων, που συνδέεται με τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας, αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τουλάχιστον τα τέλη του 2024 και αυξάνει τον κίνδυνο στασιμοπληθωρισμού, ανέφερε η Παγκόσμια Τράπεζα στην πιο πρόσφατη έκθεσή της για τις προοπτικές της αγοράς εμπορευμάτων (Commodities Market Outlook).
Στην πρώτη συνολική ανάλυσή της για τον αντίκτυπο του πολέμου στις αγορές εμπορευμάτων, η Παγκόσμια Τράπεζα, που παρέχει δάνεια και επιχορηγήσεις σε χώρες χαμηλού και μέσου εισοδήματος, ανέφερε πως ο κόσμος αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο σοκ στις αγορές εμπορευμάτων από τη δεκαετία του 1970.
Επιδεινώνεται, αναφέρει, από τους περιορισμούς στο εμπόριο τροφίμων, καυσίμων και λιπασμάτων που επιτείνουν τις ήδη αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις σε όλον τον κόσμο.
«Οι διαμορφωτές πολιτικής θα πρέπει να εκμεταλλευθούν κάθε ευκαιρία προκειμένου να αυξήσουν την οικονομική μεγέθυνση στη χώρα τους και να αποφύγουν ενέργειες που πλήττουν την παγκόσμια οικονομία», δήλωσε ο Ίντερμιτ Τζιλ, αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας για τη Δίκαιη Ανάπτυξη, τον Χρηματοπιστωτικό Τομέα και τους Θεσμούς.
Η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο εξαγωγέας φυσικού αερίου και λιπασμάτων και ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αργού πετρελαίου.
Μαζί με την Ουκρανία, αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τρίτο των παγκόσμιων εξαγωγών σιταριού, το 19% των εξαγωγών καλαμποκιού και στο 80% των εξαγωγών ηλιελαίου.
Η παραγωγή και εξαγωγή αυτών και άλλων εμπορευμάτων έχει διαταραχθεί αφότου η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου.
Ως αποτέλεσμα, η Παγκόσμια Τράπεζα αναμένει πως οι τιμές της ενέργειας θα αυξηθούν πάνω από 50% το 2022 προτού μετριαστούν το 2023 και 2024, ενώ οι τιμές μη ενεργειακών εμπορευμάτων, περιλαμβανομένων εκείνων της γεωργίας και των μετάλλων, θα αυξηθούν σχεδόν 20% το 2022 προτού αρχίσουν να μειώνονται.
Η τράπεζα ανέφερε πως οι τιμές των εμπορευμάτων θα υποχωρήσουν ελαφρά μόνο και θα παραμείνουν πολύ πάνω από τον πλέον πρόσφατο μέσο όρο πέντε ετών μεσοπρόθεσμα.
«Σε περίπτωση παρατεταμένου πολέμου, ή επιπρόσθετων (δυτικών) κυρώσεων στη Ρωσία, οι τιμές θα μπορούσαν να είναι ακόμη υψηλότερες και πιο ασταθείς απ΄ ό,τι προβλέπεται τώρα», ανέφερε.
Σε ό,τι αφορά την απόκριση της πολιτικής στην κρίση, η Παγκόσμια Τράπεζα ξεχωρίζει τις φορολογικές ελαφρύνσεις και τις επιδοτήσεις που, όπως αναφέρει, τείνουν να επιτείνουν τις ελλείψεις στην προσφορά και τις αυξήσεις των τιμών, καλώντας αντ’ αυτού για προγράμματα σχολικών γευμάτων, καθώς και μεταβιβάσεις μετρητών και προγράμματα δημόσιας απασχόλησης για ευάλωτες ομάδες.