Σούπερ μάρκετ: Τη νέα εποχή των σούπερ μάρκετ «δείχνουν» οι κολοσσοί στη χώρα μας, αλλάζοντας τα καταστήματά του! Δείτε τι αλλάζει στο xristika.gr…
Σε καταστήματα νέας «τυπολογίας» επενδύουν πλέον οι κολοσσοί των σούπερ μάρκετ . Ενώ είχαμε συνηθίσει να ανοίγουν καταστήματα τύπου expess ή γειτονιάς, τώρα το σκηνικό αλλάζει!
Συγκεκριμένα, ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ και ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ επενδύουν αυτή την περίοδο στην ενδυνάμωση του δικτύου καταστημάτων τους με μεγάλες αίθουσες καταστημάτων άνω των 2.500, τα οποία και λόγω της γενικότερης κατάστασης κρίνονται πιο «δυναμικά» και ασφαλή για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Xαρακτηριστικό της πορείας που ακολούθησαν τα μεγάλα καταστήματα σούπερ μάρκετ, είναι ότι εντός του 2021 οι αίθουσες με επιφάνεια άνω των 2.500 τ.μ. (υπερμάρκετ) παρουσίασαν την μεγαλύτερη αύξηση – της τάξεως του +8,1% – στις πωλήσεις τους, όπως προκύπτει από στοιχεία της Nielsen IQ.
Όπως τονίζει το Capital.gr, οι δύο επιχειρήσεις προχωρούν σε κινήσεις για να ενισχύσουν το δίκτυο σημείων πώλησης που διαθέτουν, με μεγάλα καταστήματα επιφάνειας άνω των 2.500 τ.μ. Ο Σκλαβενίτης που ήδη διαθέτει 32 καταστήματα αυτής της τυπολογίας, πρόκειται να κατασκευάσει κατάστημα εντός του 2022 στον κόμβο της Νέας Φιλαδέλφειας, καθώς η αρχιτεκτονική μελέτη έλαβε την έγκριση του Κεντρικού Αρχιτεκτονικού Συμβουλίου.
Αναφορικά με την ΑΒ Βασιλόπουλος, στην οποία η έλλειψη μεγάλων καταστημάτων άνω των 2.500 τ.μ. φαίνεται ότι στοίχισε αρκετά σε επίπεδο πωλήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτή την περίοδο δημιουργεί δύο τέτοια καταστήματα. Το πρώτο θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Κηφισού, όπου αυτή την περίοδο η εταιρεία ανάπτυξης και εκμετάλλευσης ακινήτων, Ten Brinke, αναπτύσσει retail park.
Ταυτόχρονα, αυτή την περίοδο η πολυεθνικών συμφερόντων αλυσίδα κατασκευάζει ένα ακόμη μεγάλο κατάστημα επί της λεωφόρου Κηφισίας σε έκταση του Ιδρύματος Μιμηκόπουλου, λίγο πριν από τον κυκλικό κόμβο της Αττικής Οδού στο Μαρούσι.
Σούπερ μάρκετ: Γιατί είναι άδεια τα ράφια;
Όχι απλά είναι άδεια τα ράφια, αλλά και όσα έμειναν είναι πανάκριβα. Ελλείψεις και ανατιμήσεις στην αγορά μετά την επέλαση της κακοκαιρίας «Ελπίδα». Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Η κακοκαιρία «Ελπίδα» και τα ακραία καιρικά φαινόμενα που αυτή έφερε προκάλεσαν τεράστια προβλήματα σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας. Ανεπηρέαστη δεν έμεινε η αγορά, στην οποία παρατηρούνται ελλείψεις βασικών προϊόντων, καθώς και ανατιμήσεις.
Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA μίλησε σχετικά ο κ. Παράσχος Κατωμέρης, έμπορος στην κεντρική λαχαναγορά.
«Αυτή τη στιγμή, όπως και σε κάθε χιονιά, υπάρχουν ελλείψεις που προσπαθούμε να τις αντικαταστήσουμε με εισαγόμενα. Δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει κάποια σοβαρή έλλειψη, είχαμε προνοήσει και είχαμε φέρει από το εξωτερικό κάποια προϊόντα, όπως μελιτζάνες, κουνουπίδια, άνηθο, σέλινο, μαϊντανό κ.ά.», είπε ο κ. Κατωμέρης.
Ελλείψεις παρατηρούνται σε γάλα, αυγά, αρτοσκευάσματα, ψωμί, φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Την ίδια ώρα, μέσα σε μία εβδομάδα έχουν σημειωθεί σημαντικές αυξήσεις σε μελιτζάνες, πιπεριές, μπρόκολο και κουνουπίδι.
«Είναι θερμοκηπίου αυτά τα προϊόντα. Για πατάτες έχουμε προνοήσει, ήρθαν ακόμα και από την Αίγυπτο, δεν έχουμε έλλειψη προς το παρόν. Όπως μας πληροφορούν οι παραγωγοί, σε προϊόντα που είναι υπαίθρια και είναι στα χωράφια που έχουν καλυφθεί με χιόνι, σε αυτά τις επόμενες δύο εβδομάδες οι τιμές θα είναι πιο ακριβές. Θα προσπαθήσουμε με τα εισαγόμενα προϊόντα να βοηθήσουμε την κατάσταση. Πριν ακόμα ξεσπάσει η κακοκαιρία, πριν από μία εβδομάδα, άρχισαν οι συνάδελφοι να προσπαθούν να αγοράσουν προϊόντα, για να μην αφήσουν εκτεθειμένες τις παραγγελίες τους», εξήγησε ο ίδιος.
Σημειώνεται ότι οι λαϊκές αγορές σήμερα δε θα λειτουργήσουν σε νότια και βόρια προάστια, αλλά στον Πειραιά και στα δυτικά προάστια θα λειτουργήσουν κανονικά.
Σούπερ μάρκετ: Δείτε τι αντίκρισαν οι καταναλωτές
Το κύμα ακρίβειας συνεχίζεται αμείωτο ρυθμό με τους καταναλωτές να βρίσκονται αντιμέτωποι με αλλεπάλληλες ανατιμήσεις.
Μάλιστα, ανατιμήσεις σε βασικά είδη διατροφής αναμένονται το επόμενο χρονικό διάστημα να βάλουν «φωτιά» στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Η ενεργειακή κρίση οδηγεί σε νέο κύμα αυξήσεων.
Αύξηση ρεκόρ που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φτάσουν έως και το 20%, καθιστούν ασήκωτο το καλάθι της νοικοκυράς.
Οι προμηθευτές έχουν ανακοινώσει, εδώ και καιρό τις νέες αυξημένες τιμές στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 και παρά τις προσπάθειες για συγκράτηση των τιμών, αυτές είναι αναπόφευκτες σε αλεύρι, ζυμαρικά, δημητριακά, όσπρια, λάδι, αρτοσκευάσματα, κατεψυγμένα, χαρτικά, είδη προσωπικής φροντίδας.
Οι αυξήσεις θα είναι από 5% έως 20% με τη μεσοσταθμική αύξηση να είναι 8%.
Όσον αφορά τα ζυμαρικά, για αυξήσεις 38% στις χονδρικές τιμές τους προειδοποίησε ο CEO της Divella, της δεύτερης μεγαλύτερης βιομηχανίας ζυμαρικών της Ιταλίας λόγω του αυξανόμενου κόστους των πρώτων υλών και της ενέργειας.
Στην Ελλάδα, οι ανατιμήσεις στα ζυμαρικά φθάνουν το 9% σε 12μηνη βάση όσον αφορά τις τιμές καταναλωτή με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να ανέβουν ακόμη υψηλότερα λόγω της διατήρησης του ακριβού ενεργειακού κόστους.
Δεδομένου ότι οι τιμές διεθνώς αυξάνονται, κυρίως λόγω των προβλημάτων, που δημιούργησε η πανδημία στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και της αυξημένης ζήτησης, οι αυξήσεις στο καλάθι του καταναλωτή φαίνονται ότι δεν θα είναι τόσο παροδικές όσο αναμενόταν. Για τον λόγο αυτό, απαιτείται κοινή προσέγγιση σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Σούπερ μάρκετ: Οργή των καταναλωτών – «Δεν μπορούμε άλλο!»
Στο 5,1% εκτοξεύτηκε ο πληθωρισμός εξαιτίας της κατακόρυφης αύξηση των τιμών σε φυσικό αέριο, ηλεκτρικό και αέριο.
Συγκεκριμένα από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Δεκεμβρίου 2021 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2020 προέκυψε αύξηση 5,1% έναντι μείωσης 2,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2020 με το 2019.
Η αλματώδης αύξηση του πληθωρισμού είναι αποτέλεσμα της ραγδαίας αύξησης κατά 135,7% του φυσικού αερίου σε σχέση με πέρυσι, κατά 45% του ηλεκτρισμού, κατά 34,1% του πετρελαίου θέρμανσης, κατά 21,7 στα καύσιμα. Σημαντικές είναι οι αυξήσεις και στα είδη διατροφής με το αρνί να έχει αυξηθεί κατά 19,7%, το λάδι 17% και οι πατάτες 14,2% Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Δεκέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον Νοέμβριο 2021, παρουσίασε αύξηση 0,7% έναντι αύξησης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,7% τον μήνα Δεκέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
10,3% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα προ χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων επίπεδα.
0,8% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
0,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα προ χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων επίπεδα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
0,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
0,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα οινοπνευματώδη ποτά.
0,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 5,1% τον μήνα Δεκέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
4,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, λοιπά τρόφιμα, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αλλαντικά, γάλα νωπό πλήρες, γλυκά κουταλιού-μαρμελάδες-μέλι.
3,0% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
18,0% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
2,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
10,9% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
1,2% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. 2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
0,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις οδοντιατρικές υπηρεσίες.
2,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
0,6% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμόυπολογιστές-επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα
0,6% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.