Αλλάζει το ωράριο στα σούπερ μάρκετ: Η απόφαση που κανείς δεν περίμενε

Σούπερ μάρκετ: Η ενεργειακή κρίση φέρνει αλλαγές στα ωράρια των σούπερ μάρκετ καθώς αλλάζουν οι ώρες λειτουργίας τους!

Πρόταση για μείωση του ωραρίου λειτουργίας στα καταστήματα, προκειμένου να στηριχθεί η προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας, βάζει στο τραπέζι της συζήτησης το υπουργείο Ανάπτυξης.

Η σκέψη που υπάρχει είναι να μειωθεί το ωράριο στα καταστήματα κάποιες ώρες, ειδικά το απόγευμα, για το χειμώνα.

Η αρχή θα γίνει σήμερα στην συνάντηση που θα έχει ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης με εκπροσώπους από τα σούπερ μάρκετ και τα πολυκαταστήματα, οι οποίοι σε πρώτη φάση εμφανίζεται αρνητικοί σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Στην συνάντηση πάντως σήμερα, εκτός του ωραρίου θα συζητηθεί το θέμα των τιμών με το υπουργείο να ζητάει αυτοσυγκράτηση από τις επιχειρήσεις.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών εξετάζει το θέμα για ωράριο στα καταστήματα και αναμένεται μέσα στο επόμενο 10ήμερο να έχει καταλήξει σε πρόταση.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης, τόνισε ότι «οι δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε σήμερα απαιτούν αδιαμφισβήτητα γενναίες παρεμβάσεις.

Το κλείσιμο των καταστημάτων νωρίτερα θα μπορούσε να αποτελεί μια τέτοια», είπε, παραθέτοντας, όμως, τέσσερις προϋποθέσεις για την εφαρμογή του μέτρου και ζητώντας επιπλέον μέτρα στήριξης των εμπορικών επιχειρήσεων.

Μεταξύ αυτών είναι το μέτρο να μην έχει εθελοντικό, αλλά υποχρεωτικό χαρακτήρα και να περιλάβει και τα σούπερ μάρκετ, ώστε να μην υπάρξει αθέμιτος ανταγωνισμός και να ισχύσει ευέλικτο ωράριο ώστε να μην χαθούν θέσεις εργασίας.

Ήδη, μειωμένο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων κατά τις απογευματινές ώρες, λόγω της ενεργειακής κρίσης, έχει προτείνει ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ).

Όπως αναφέρει ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, σε ανακοίνωσή του, αυτή η πρόταση έρχεται λόγω των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί από την ενεργειακή κρίση και των απρόβλεπτων δυσκολιών του επερχόμενου χειμώνα, της μείωσης του τζίρου της αγοράς και της απαίτησης της Κυβέρνησης για μείωση στην κατανάλωση ρεύματος.

Επισημαίνεται ότι ο περιορισμός της ενεργειακής κατανάλωσης των καταστημάτων, ήταν πρόταση που συζητήθηκε και με την Ευρωβουλευτή και Συμπρόεδρο του Intergoup «Climate Change, Biodiversity and Sustainable Development» Μαρία Σπυράκη, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης με θέμα «Repower EU – Μια ευκαιρία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις» που διοργάνωσε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην 86η Δ.Ε.Θ.

Συγκεκριμένα, προτείνει από τη Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου το ωράριο λειτουργίας να διαμορφωθεί ως εξής:
Δευτέρα: 10:00 έως 16:00
Τρίτη: 10:00 έως 19:00
Τετάρτη: 10:00 έως 16:00
Πέμπτη: 10:00 έως 19:00
Παρασκευή: 10:00 έως 19:00
Σάββατο: 10:00 έως 16:00

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, εάν κλείνουν τα σούπερ μάρκετ δύο ώρες νωρίτερα, εκτιμάται ότι θα μπορούσε να γίνει μείωση της κατανάλωσης ενέργειας σε σημαντικό ποσοστό.

Το μέτρο εξετάζεται από την κυβέρνηση και αναμένεται να γίνουν οι τελικές προτάσεις το επόμενο διάστημα.

Ωστόσο, οι μεγάλες αλυσίδες δεν φαίνεται να συμφωνούν με κάτι τέτοιο καθώς όπως αναφέρουν το όφελος θα είναι ελάχιστο και οι συνέπειες ιδιαίτερα αρνητικές.

Επίσης αναφέρουν ότι θα είναι αρνητικό και για τους καταναλωτές οι οποίοι έχουν μάθει ένα συγκεκριμένο ωράριο και δύσκολα θα μπορέσουν να αλλάξουν στις συνήθειες τους.

Πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι η πρόταση εξετάζεται από την κυβέρνηση και ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης θα έχει επαφές με εκπροσώπους επιχειρήσεων και κλάδων της αγοράς σήμερα όπου αναμένεται να πέσει στο τραπέζι.

Σούπερ μάρκετ: Με αυτό το κόλπο μας κλέβουν

Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές αρχίζουν και αντιλαμβάνονται το “κόλπο” των εταιρειών τροφίμων στα σούπερ μάρκετ, που μικραίνουν λίγο τις συσκευασίες τους, ώστε να μη γίνει αυτό αντιληπτό με την πρώτη ματιά…

Το λένε shrinkflation και το κάνουν όλοι.

Λιγότερη ποσότητα, πχ. σε ένα σακουλάκι τσιπς, που έχει 5 πατατάκια λιγότερα.

Ίδια ποσότητα αλλά πιο μικρό μέγεθος στα πατατάκια και άρα λιγότερο βάρος.

Ίδια συσκευασία, αλλά με μεγαλύτερο κενό στον πάτο άρα μικρότερη ποσότητα στο κεσεδάκι για γιαούρτια και γαλακτοκομικά.

Μεγαλύτερη ποσότητα κουρκούτι με μείωση στην ποσότητα κρέατος και θαλασσινών στα προτηγανισμένα τρόφιμα.

Λιγότερα τεμάχια στην ίδια συσκευασία για σοκολάτες και μπισκότα.

Τις παρεμβάσεις που αναμένεται να κάνει η κυβέρνηση έτσι ώστε να αναχαιτιστεί το κύμα ακρίβειας που σαρώνει την αγορά, συζήτησε στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ελλάδα», ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.

Ο κ. Γεωργιάδης επιβεβαίωσε πως την Τετάρτη (5/10) θα έχει συνάντηση με τους ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ, ενώ προανήγγειλε σαρωτικούς ελέγχους έτσι ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Όπως ανέφερε ο υπουργός οι έλεγχοι έχουν ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να ενταθούν το επόμενο διάστημα.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Γεωργιάδης μίλησε και για το θέμα των καυσίμων.

Όπως είπε, αν πάρουν… φωτιά οι τιμές δεν αποκλείεται η κυβέρνηση να επανεξετάσει την επιδότηση στην αντλία η οποία από την 1η Οκτωβρίου έχει σταματήσει.

Σχετικά με το πλαφόν στα καυσόξυλα, ο υπουργός εξήγησε πως η πολιτική της διατίμησης δεν τον βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, πλην όμως ξεκαθάρισε ότι θα γίνονται αυστηροί έλεγχοι και όσοι αισχροκερδούν θα καλούνται να πληρώσουν πολύ βαριά πρόστιμα.

Σούπερ μάρκετ: Δείτε τι αποφάσισαν να κάνουν

Την ώρα που οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ δεν λένε να πέσουν οι μεγάλες αλυσίδες βάζουν τέλος στις προσφορές 1+1!

Το κύμα ακρίβειας που «σαρώνει» τους τελευταίους μήνες βασικά αγαθά φέρνει πλέον σημαντικές αλλαγές στα σούπερ μάρκετ τα οποία – ούτε λίγο ούτε πολύ – τείνουν να «καταργήσουν» τις προσφορές, αλλά και τα προϊόντα που πωλούνται «1+1».

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, μάλιστα, 3 στις 5 εταιρείες εμπορίου σταματούν τις εν λόγω προσφορές, ενώ άλλες δεν παρέχουν πλέον την περισσότερη ποσότητα στο προϊόν (που δινόταν εώς πρότινος «δωρεάν» στην ίδια τιμή).

Επιπλέον, πολλές είναι και οι εταιρείες που – για να πουλήσουν το προϊόν στην ίδια τιμή – προχωρούν στη μείωση της ποσότητας και μάλιστα χωρίς ειδική σήμανση.

Ο λόγος που περιορίζονται – σε τόσο μεγάλο βαθμό – οι προσφορές είναι ότι οι αυξήσεις που έχουν ήδη γίνει εμφανείς στα ράφια, θα ήταν διαφορετικά ακόμη… μεγαλύτερες.

Με τον «κανόνα» πως το μεγαλύτερο κόστος μετακυλίεται «αναγκαστικά» στον καταναλωτή, οι εταιρείες – φοβούμενες πως οι υπέρογκες αυξήσεις θα αποθαρρύνουν ακόμη παραπάνω τους πελάτες τους – βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους να περιορίσουν τις δικές τους απώλειες.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων αγοράς IRI, που αφορούν στον Ιούλιο του 2022, δείχνουν ότι η αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ – από τον φετινό Ιούλιο σε σύγκριση με τον περσινό – ανέρχεται στο 4%.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της πραγματικής κατανάλωσης σε τεμάχια προϊόντων, ασχέτως εάν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξάνεται (κατά 2,2% από Ιούλιο σε Ιούλιο σύμφωνα με την IRI).

Αυτού του τύπου η αύξηση προκύπτει κυρίως από το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι τιμές στα ράφια, γεγονός που συμπαρασύρει τον τζίρο προς τα επάνω.