ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άκτιο – Αμβρακία: Σε «Άκτωρ» – «Τέρνα» η ολοκλήρωση του έργου

Άκτιο – Αμβρακία: Η κοινοπραξία «Άκτωρ» – «Τέρνα» μειοδότησε τελικά στον διαγωνισμό – «σκούπα» για την ολοκλήρωση του άξονα Ακτίου – Αμβρακίας. Εφόσον η σύμβαση υπογραφεί στις αρχές του 2019, τότε το έργο – που πρωτοδημοπρατήθηκε το 2010 και παραμένει ημιτελές – θα παραδοθεί στα μέσα του 2021.

Η κοινοπραξία προσέφερε έκπτωση 49,85%, που πιθανότατα οφείλεται στην παρουσία και των δύο εταιρειών στην περιοχή: η «Ακτωρ» ανέλαβε την ολοκλήρωση των πρώτων 16 χλμ. του ίδιου έργου, ενώ η Τέρνα διατηρεί εργοτάξια και υποστηρικτικές εγκαταστάσεις λόγω της Ιόνιας Οδού. Οι υπόλοιπες προσφορές κατατέθηκαν από την ιταλική GT Infrastrutture με έκπτωση 42,41%, τον όμιλο Μυτιληναίου με 39,63%, την Ιντρακάτ με 39,59%, την J&P ΑΒΑΞ με 39,54% και τον πρωτοεμφανιζόμενο σε μεγάλα οδικά έργα στη χώρα μας ισραηλιτικό κολοσσό Shikun & Dinui Solel Boneh Infrastructure με 18,07%.

Η εργολαβία σκούπα περιλαμβάνει τα 32,2 χλμ. από τα 48,5 χλμ. του οδικού άξονα. Πιο συγκεκριμένα, αφορά στο σύνολο των εργασιών στο πρώτο 1,3 χλμ. του έργου, την ολοκλήρωση των εργασιών από το 17,6ο έως το 48,5ο χλμ., τις παράπλευρους, καθέτους και τα λοιπά συμπληρωματικά έργα (άνω και κάτω διαβάσεις, κόμβοι, ρέματα, αποχετευτικά, έργα περιβάλλοντος κ.λπ). Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 150 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ, ενώ το Δημόσιο μπορεί να ζητήσει (προαίρεση) εντός δύο ετών και την κατασκευή της σύνδεσης του άξονα με την Ιόνια Οδό, με επιπρόσθετο κόστος 10,5 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι το έργο έχει ενταχθεί ως «γέφυρα» στο νέο ΕΣΠΑ και έχει προθεσμία ολοκλήρωσης 30 μήνες.

Το πολύπαθο έργο δημοπρατήθηκε το 2009 και συμβασιοποιήθηκε το 2010 χωρισμένο σε τέσσερα τμήματα. Ανάδοχος στα πρώτα τρία ήταν η ΑΕΓΕΚ και η θυγατρική της Ιόνιος, ενώ στο τέταρτο η ιταλική Consorzio Stabile Italimprese. Τα έργα δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ λόγω πλήθους ζητημάτων, από τον κακό αρχικό σχεδιασμό, τα γεωλογικά προβλήματα και τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις έως τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισαν οι ανάδοχοι. Στα τέλη Μαρτίου, το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε την υποκατάσταση της εταιρείας ΑΕΓΕΚ από την «Ακτωρ» στην πρώτη εργολαβία και μάλιστα υποσχέθηκε να της καταβάλει και πριμ έως 3,3 εκατ. ευρώ αν η «Ακτωρ» δώσει σύντομα στην κυκλοφορία τα πρώτα 15 χλμ. του τμήματος, που είναι προχωρημένα κατασκευαστικά (σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, «διότι το εν λόγω τμήμα συνδέει το αεροδρόμιο Ακτίου με τη Βόνιτσα και τη Λευκάδα»).

Παναγιώτης Ελενόπουλος

Ο Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago