ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ LIVE

Ακρίβεια: Τραγωδία! Τεράστιες αυξήσεις σε λάδι, γάλα και αυγά

Ακρίβεια: Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, οι τιμές παραγωγού αυξήθηκαν 21% σε ετήσια βάση μετά από αύξηση 17% στο α’ τρίμηνο, με την αύξηση να είναι δεκαπλάσια από αυτή του μέσου όρου της ΕΕ, όπου κινήθηκε στο 2%. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Επιταχύνθηκαν στην Ελλάδα οι τιμές που πωλούσαν οι αγρότες τα προϊόντα τους στο β’ τρίμηνο φέτος, διατηρώντας έτσι τη μεγάλη πίεση στον πληθωρισμό τροφίμων, ο οποίος κινείται σταθερά σε διψήφια επίπεδα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, οι τιμές παραγωγού αυξήθηκαν 21% σε ετήσια βάση μετά από αύξηση 17% στο α’ τρίμηνο, με την αύξηση να είναι δεκαπλάσια από αυτή του μέσου όρου της ΕΕ, όπου κινήθηκε στο 2% από 17% που είχαν επίσης αυξηθεί στο α’ τρίμηνο.

Ακρίβεια: «Καίνε» οι αυξήσεις σε λάδι, γάλα και αυγά

Οι αυξήσεις στις τιμές στην Ελλάδα ήταν υψηλότερες από της ΕΕ για πολλές κατηγορίες αγροτικών προϊόντων, ενώ στην ΕΕ υπήρχαν και δύο κατηγορίες προϊόντων – τα δημητριακά και το γάλα – που καταγράφηκαν μειώσεις και ήταν οι δεύτερες υψηλότερες στην ΕΕ μετά την Πορτογαλία (22%).

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στο ελαιόλαδο (56% έναντι αύξησης 48% στην ΕΕ), στο γάλα (32% έναντι μείωσης 2% στην ΕΕ), στα αυγά (21% έναντι αύξησης 31% στην ΕΕ), στα φρούτα (16% έναντι αύξησης18% στην ΕΕ), στα λαχανικά (11% έναντι αύξησης 13%) και στα δημητριακά (7% έναντι μείωσης 31% στην ΕΕ).

Στην ΕΕ, οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν στα εσπεριδοειδή (89%), στο λάδι και τις πατάτες (38%), οι οποίες, σύμφωνα με την Eurostat, οφείλονται κυρίως στην ξηρασία.

Την ίδια περίοδο, το μέσο κόστος εισροών για την αγροτική παραγωγή μειώθηκε κατά 5% στην ΕΕ μετά την αύξησή τους κατά 11% στο α’ τρίμηνο. Οι μεγαλύτερες μειώσεις σημειώθηκαν στις τιμές των λιπασμάτων και βελτιωτικών εδάφους (-23%), της ενέργειας και λιπαντικών (-13%) και των ζωοτροφών (-5%).

Χαμηλότερα σε σχέση με βασικές ευρωπαϊκές αγορές (Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία) κινούνται στην Ελλάδα οι τιμές ενός τυπικού καλαθιού προϊόντων σούπερ μάρκετ ενός νοικοκυριού, αλλά υψηλότερα σε σχέση με την Πορτογαλία, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα μελέτης του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η μελέτη του ΙΕΛΚΑ συγκρίνει τιμές που βασίζονται σε στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα, αλλά και σε τιμοληψίες από αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε τυπικό καλάθι προϊόντων του νοικοκυριού του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σούπερ μάρκετ) στην Ελλάδα, τον Σεπτέμβριο 2023 και αντίστοιχα στην Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, στην Ιταλία και στην Πορτογαλία.

Σημειώνεται ότι η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα.

Αναλυτικότερα, συγκρίθηκαν οι τιμές σε συνολικά 44 κατηγορίες προϊόντων και συγκεκριμένα 20 υποκατηγορίες προϊόντων που συνθέτουν ένα τυπικό καλάθι αγορών, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί στη συγκεκριμένη επαναλαμβανόμενη έρευνα από το 2012 έως σήμερα.

Επιπλέον, 19 υποκατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται στο καλάθι του νοικοκυριού από τον Νοέμβριο 2022 και πέντε επιπλέον υποκατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται στο καλάθι του νοικοκυριού από τον Μάρτιο 2023.

Αυτές οι υποκατηγορίες προϊόντων εξετάζονται από ένα σημαντικό δείγμα άνω των 5.000 τιμών προϊόντων και 30 διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ στις έξι χώρες συνολικά, για να υπολογισθούν οι μέσες τιμές με δειγματοληψίες από έγκυρα site σύγκρισης τιμών σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και από αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Τα στοιχεία περιλαμβάνουν τόσο τιμές προϊόντων σε προσφορά, όσο και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε κάθε χώρα.

Ειδικότερα, η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών δείχνει ότι τρεις ευρωπαϊκές χώρες έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα (18% η Γαλλία, 11% το Ηνωμένο Βασίλειο, 12% η Ιταλία), η Ισπανία είναι στα ίδια επίπεδα με την Ελλάδα, ενώ η Πορτογαλία είναι φθηνότερη κατά 6% με την Ελλάδα.

Η εικόνα των αποτελεσμάτων αλλάζει σημαντικά όταν αφαιρέσουμε τον αναλογούντα ΦΠΑ ανά χώρα για να γίνουν αντιληπτές οι πραγματικές τιμές των προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Η σύγκριση των καλαθιών σε αυτή την περίπτωση δείχνει ότι οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν πιο ακριβό μέσο καλάθι από την Ελλάδα και συγκεκριμένα η Γαλλία κατά 26%, το Ηνωμένο Βασίλειο κατά 20%, η Ιταλία κατά 20%, η Ισπανία κατά 7%, ενώ η Πορτογαλία παραμένει φθηνότερη κατά 5%.

Αυτό, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, είναι αποτέλεσμα της διαφοράς που έχει ο χαμηλός ΦΠΑ ανά χώρα (πρόκειται για τον ΦΠΑ που αναφέρεται σε τρόφιμα και ποτά). Στην Ελλάδα αυτός ο ΦΠΑ είναι 13%.

Ο ΦΠΑ είναι σημαντικά υψηλότερος από το Ηνωμένο Βασίλειο (0% ή 5%) και τη Γαλλία (10% και 5,5%), την Ισπανία (10% και 4%), την Πορτογαλία (13% και 6%), την Ιταλία (5% και 4%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ.

Η βασική διαφορά είναι ότι τρόφιμα που στην Ελλάδα υπάγονται στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ με 24% στις υπόλοιπες χώρες υπάγονται στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ, ο οποίος είναι και χαμηλότερος του ελληνικού με 6%, 5,5%, 4% ή ακόμα και 0%.

Σημειώνεται ότι η επίδραση ειδικών φόρων κατανάλωσης (πχ καφές) δεν είναι δυνατόν να συνυπολογιστεί στα παραπάνω στοιχεία.

Πέρα από τον ΦΠΑ, παράγοντες που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν συγκρίνονται τιμές ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες είναι:

  • Φυσικές καταστροφές λόγω της κλιματικής αλλαγής
  • Η απόσταση της χώρας από τα παραγωγικά κέντρα της κεντρικής και δυτικής Ευρώπης και τα αντίστοιχα κόστη
  • Το κόστος ενέργειας και μεταφορών
  • Η πολυπλοκότητα της γεωγραφίας της κάθε χώρας (πχ οδικό δίκτυο, νησιά κλπ)
  • Το μέγεθος της αγοράς και αντίστοιχες οικονομίες κλίμακας στις προμήθειες των προϊόντων
  • Το ισοζύγιο εξαγωγών-εισαγωγών σε σχέση με τα τρόφιμα και τις πρώτες ύλες παρασκευής τους
  • Τα διάφορα κόστη παραγωγής (ενέργεια, πρώτες ύλες, μισθολογικό κόστος, χρηματοοικονομικό κόστος, γραφειοκρατία)
  • Η παραγωγικότητα της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου σε κάθε χώρα
  • Οι καταναλωτικές συνήθειες και η αγοραστική δυνατότητα σε κάθε χώρα
  • Το ύψος της φορολογίας σε κάθε χώρα.

Ακρίβεια: Άρχισαν ήδη οι ελλείψεις – Έρχεται κόλαση!

Μετρούν τις πληγές τους οι βιομηχανίες του Θεσσαλικού Κάμπου. Οι πρώτες ελλείψεις στην αγορά. Aγώνας δρόμου για να αποκαταστήσουν τις ζημιές δίνουν τα εργοστάσια της περιοχής – Ποια έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Μάχη με το χρόνο προκειμένου να καθαρίσουν και να αποκαταστήσουν τις ζημιές στο εργοστάσιο της ΤΥΡΑΣ της Ελληνικά Γαλακτοκομεία δίνουν εργαζόμενοι και τεχνικά κλιμάκια τα τελευταία 24ωρα.

Οι ζημιές στο εργοστάσιο ανοικτά των Τρικάλων όπου παράγονται το σύνολο των τυροκομικών προϊόντων της εταιρείας και των προϊόντων γιαούρτης είναι μεγάλες και το εργοστάσιο έχει τεθεί εκτός λειτουργίας.

Από την άλλη το εργοστάσιο της Όλυμπος, που βρίσκεται στη Βιομηχανική Περιοχή της Λάρισας δεν έχει υποστεί σοβαρές ζημιές, ωστόσο κι αυτό δεν λειτουργεί αφού μέχρι και χθες δεν ήταν δυνατή η πρόσβαση σε αυτό.

«Είναι μάχη με το χρόνο. Οι ζημιές δεν μπορούν ακόμα να υπολογιστούν και αυτή τη στιγμή δεν είναι το μείζον για εμάς με δεδομένο ότι τα εργοστάσια μας είναι ασφαλισμένα σε κοινοπρακτικό σχήμα. Αυτό που έχει τεράστια σημασία για εμάς είναι να μην λείψουμε από την αγορά για μεγάλο διάστημα», λέει στο newmoney ο Πρόεδρος της Ελληνικά Γαλακτοκομεία κ. Δημήτρης Σαράντης.

Η έλλειψη ορισμένων προϊόντων της Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος, Ροδόπη, Τυράς κοκ) πάντως από τα ψυγεία σούπερ μάρκετ είναι ήδη εμφανής καθώς από τη μία το απόθεμα των φρέσκων προϊόντων τελειώνει, από την άλλη γίνεται «σφικτή» διαχείριση σε αυτά με πιο μακρά διάρκεια.

«Ελπίζω στο τέλος της επόμενης εβδομάδας το εργοστάσιο της Τυράς να είναι σε θέση να ξαναπάρει μπροστά», λέει ο κ. Σαράντης.

«Προς το παρόν βγάζουμε λάσπες και καθαρίζουμε με κάθε δυνατό τρόπο και προσπαθούμε να αποκαταστήσουμε τα προβλήματα που τα περισσότερα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ηλεκτρικής φύσεως. Ήδη έχουμε μεταφέρει μετασχηματιστές απ’ τη θυγατρική της Ρουμανίας», προσθέτει.

Το εργοστάσιο της Τυράς είναι πολύ κοντά στο σημείο όπου ο πορταϊκός ποταμός ενώνεται με τον Πηνειό. «Δεν έχουμε ξαναδεί κάτι τέτοιο», λέει ο κ. Σαράντης.

«Ευτυχώς όλοι, προσωπικό και συνεργάτες, είναι καλά. Αυτό είναι το σημαντικό. Το εργοστάσιο θα επανέλθει. Προσπαθούμε να το κάνουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται», συμπληρώνει.

Η πρόκληση είναι τεράστια για πολλές βιομηχανίες στην ευρύτερη περιοχή. Λίγο πιο πάνω απ’ το εργοστάσιο της Τυράς είναι το αντίστοιχο της LA Farm της οικογένειας Πλεξίδα αλλά και το τυροκομείο Διβάνη. Λίγο πιο βόρεια και δίπλα στον Πηνειό, έξω απ’ τη Μεγάρχη, η γαλακτοβιομηχανία Όμηρος της οικογένειας Γιανίτση.

Μεγάλο είναι το πλήγμα που δέχθηκαν δύο μεγάλες επιχειρήσεις επεξεργασίας, τυποποίησης και εξαγωγής τροφίμων της Λάρισας η Intercomm Foods της οικογένειας Σαϊτη, που έχει τις εγκαταστάσεις της στα Τέμπη, και η Del Monte στον Πλατύκαμπο.

Αμφότερες είναι από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας και με δεδομένο ότι ήταν κι αυτές είχαν ασφαλισμένες τις εγκαταστάσεις τους, το μείζον είναι ο χρόνος επαναλειτουργίας των μονάδων τους αφού ακόμα είναι μέσα στο νερό.

Ανάλογα προβλήματα, έχουν και άλλες βιομηχανικές μονάδες, όπως η Exalco, η βιομηχανία διέλασης αλουμινίου του Ομίλου Βιοκαρπέτ της οικογένειας Καντώνια.

Το ένα απ’ τα δύο εργοστάσια της εταιρείας, αυτό στη Βιομηχανική Περιοχή Κουλούρι Λάρισας ανέστειλε τη λειτουργία του προσωρινά καθώς υπέστη σημαντικές ζημιές.

Το δεύτερο που λειτουργεί πιο νότια, στην περιοχή της Νίκαιας λειτουργεί κανονικά. Γι αυτό και η διοίκηση του Ομίλου Βιοκαρπέτ ζήτησε χθες απ’ το Χρηματιστήριο Αθηνών την προσωρινή αναστολή της μετοχής της μέχρι την πλήρη εικόνα του μεγέθους των ζημιών.

Ακρίβεια: Ανυπολόγιστες οι ζημιές

Οι ζημιές για τις επιχειρήσεις στις περιοχές που «βούλιαξαν» είναι καθολικές. Τα επιμελητήρια Λάρισας, Καρδίτσας και Τρικάλων ακόμα δεν έχουν σαφή εικόνα αν και οι εκτιμήσεις είναι ιδιαίτερα υψηλές.

Εάν στην εξίσωση μπει βέβαια και η πρωτογενής παραγωγή μαζί με το ζωικό κεφάλαιο που χάθηκαν οι ζημιές πολλαπλασιάζονται για την ίδια την οικονομία.

Σημειωτέον πως η Θεσσαλία, η τρίτη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας και με συμμετοχή στο συνολικό Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) της τάξεως του 5,2% (στοιχεία 2020), είναι από τους μεγαλύτερους τροφοδότες της χώρας σε αγροτικά προϊόντα, κρέας, γάλα, τυρί κ.ο.κ. Η συνολική αγροτική παραγωγή (κτηνοτροφική και γεωργική) της Θεσσαλίας αναλογεί στο 20% της πρωτογενούς παραγωγής της χώρας.

Σε κάποιους τομείς δε οι καλλιέργειες εκεί ήταν κρίσιμες για την εφοδιαστική αλυσίδα, όπως πχ το σκληρό σιτάρι το οποίο προμηθεύονταν οι μεγάλες εταιρείες ζυμαρικών εφαρμόζοντας μάλιστα προγράμματα συμβολαιακής γεωργίας.

Για τη «Μέλισσα Κίκιζας», το εργοστάσιο της οποίας βρίσκεται στη Λάρισα ο «πονοκέφαλος» είναι μεγάλος. Κύκλοι της εταιρείας έλεγαν χθες πως το εργοστάσιο δεν έχει πάθει ζημιά, ωστόσο το θέμα της πρώτης ύλης είναι αυτό που «καίει» τη βιομηχανία. Πρόθεση πάντως της εταιρείας της οικογένειας Κίκιζα είναι η υποστήριξη των παραγωγών με κλειστά συμβόλαια.

Επίσης η καταστροφή για τους μηλοπαραγωγούς της Αγιάς είναι τεράστια καθώς η κακοκαιρία χτύπησε την εποχή της συγκομιδής. Ανυπολόγιστες και οι ζημιές λίγο νοτιότερα, στη Ζαγορά του Πηλίου.

Χθες ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγορίν με ανακοίνωση του έθεσε ευθέως ζήτημα επιβίωσης ζητώντας να κινητοποιηθεί κάθε διαθέσιμος μηχανισμός αποκατάστασης του κεντρικού και αγροτικού δικτύου, προκειμένου να συγκεντρωθούν και να διακινηθούν όσα προϊόντα σώθηκαν από το μένος της κακοκαιρίας Daniel.

Οι τιμές στα τρόφιμα σταθεροποιούνται αλλά δεν μειώνονται. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και οι κολοσσοί όπως Unilever και Nestle θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε προσφορές για να προσελκύσουν εκ νέου το καταναλωτικό κοινό. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Οι τεράστιες αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων και άλλων καθημερινών ειδών πρώτης ανάγκης πλησιάζουν στο τέλος τους εκτιμά η αρθρογράφος του Bloomberg Άντρεα Φέλστεντ επικαλούμενος τις μεγάλες εταιρείες του λιανεμπορίου και τις εταιρείες καταναλωτικών αγαθών.

Μια τέτοια εξέλιξη θα παρέχει φυσικά ανακούφιση στους καταναλωτές, αλλά για τα σούπερ μάρκετ και τους κατασκευαστές θα σημαίνει μια σειρά καινούργιων προκλήσεων.

Για παράδειγμα, η Unilever υπογράμμισε ότι βρέθηκε αντιμέτωπη με αύξηση των τιμών σε πρώτες ύλες ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ το β’ εξάμηνο της περιόδου 2023/2023 έναντι 1,6 δισ. ευρώ του α’ εξάμηνο της ίδιας περιόδου.

Μία από τις πρώτες ύλες αυτές ήταν το φοινικέλαιο, το οποίο χρησιμοποιείται στην παραγωγή προϊόντων προσωπικής φροντίδας, ομορφιάς και καθαρισμού.

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν ακόμα πρώτες ύλες, όπως το κακάο, η ζάχαρη και ο καφές robusta, οι οποίες παραμένουν ακριβές. Όσον αφορά το καλάθι των γεωργικών προϊόντων της Nestle, το κόστος είναι κατά μέσο όρο 29% υψηλότερο σε σχέση με την περίοδο 2015 – 2019.

Υπάρχουν, παράλληλα, και ερωτήματα όσον αφορά την αυξομείωση των τιμών των σιτηρών, οι οποίες μπορεί να καταγράψουν σημαντική αύξηση λόγω της ακύρωσης της συμφωνίας της Μαύρης Θάλασσας.

Παρά τις πιέσεις αυτές, οι σημαντικές αυξήσεις με τις οποίες βρέθηκαν αντιμέτωποι οι καταναλωτές, θα μειωθούν.

Οι επιπτώσεις στην κερδοφορία των εταιρειών από τις υψηλότερες τιμές οφείλονταν σε μέτρα τα οποία έχουν ήδη ληφθεί.

Σύμφωνα με την αρθρογράφο Άντρεα Φέλστεντ, οποιεσδήποτε ανακατατάξεις στις τιμές θα περιοριστούν στο προσεχές μέλλον.

Τη στιγμή που οι τιμές έχουν αυξηθεί, ο αριθμός των προϊόντων τα οποία έχουν πωληθεί έχει μειωθεί, αφού οι καταναλωτές έχουν στραφεί σε φθηνότερα brands ή προτιμούν φθηνότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως Aldi και Lidl.

Το φαινόμενο αυτό αναμένεται να περιοριστεί, με την Unilever να τονίζει πως παρατηρεί ανάκαμψη των πωλήσεων σε ορισμένους τομείς, λόγω της άρσης των πληθωριστικών πιέσεων.

Μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008, αρκετοί ήταν οι καταναλωτές οι οποίοι δεν επέστρεψαν στα γνωστά ονόματα της αγοράς και συνέχισαν να αγοράζουν μάρκες των σούπερ μάρκετ.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι εταιρείες αποφάσισαν να προχωρήσουν σε ειδικές προσφορές με στόχο την αύξηση της ζήτησης.

Σύμφωνα με την Φέλστεντ, υπάρχουν σημάδια πως αυτό λαμβάνει χώρα και πάλι. Στη Βρετανία, τα deals τέτοιου είδους κατέγραψαν αύξηση για πρώτη φορά από τον Ιούλιο του 2021, βάσει ανάλυσης της εταιρείας Kantar.

Εταιρείες όπως Danone και Nestle, παράλληλα, έχουν αυξήσει τις προσφορές, προσπαθώντας να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές στις μάρκες τους.

Δεδομένης της μείωσης των πληθωριστικών πιέσεων, πολλά σούπερ μάρκετ όπως η βρετανική αλυσίδα Tesco, προσπαθούν να ασκήσουν πιέσεις στους προμηθευτές για μείωση των τιμών έτσι ώστε να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Πριν δύο χρόνια, η Walmart είχε αναφέρει πως θα χρησιμοποιήσει το μέγεθός της για να αντισταθεί στην αυξητική τάση των τιμών, κάτι το οποίο είναι πιθανό πως θα συνεχίσει να κάνει, έτσι ώστε να συγκρατήσει το ποσοστό των καταναλωτών τους οποίες προσέλκυσε κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Στη Γαλλία, η Carrefour έχει αρχίσει να επεκτείνεται στην εγχώρια αγορά, εξαγοράζοντας τις μάρκες Cora και Match από τον όμιλο Louis Delhaize για 1,05 δισ. ευρώ.

Για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, η αύξηση των τιμών αποτελεί πρόβλημα, αλλά ο αποπληθωρισμός και η μείωση των τιμών σημαίνουν πως οι εταιρείες αυτές θα πρέπει να ανταγωνιστούν η μία την άλλη πολύ πιο σκληρά για να προστατεύσουν την κερδοφορία τους.

Στις εξαιρετικά ανταγωνιστικές αγορές της Βρετανίας και της Γαλλίας, οι αλυσίδες αυτές χρειάζονται μικρότερους «παίκτες» της αγοράς από τους οποίους θα μπορούν να αρπάξουν μερίδιο.

Στη Γαλλία, ο παίκτης αυτός είναι η Casino Guichard Perrachon η οποία αποκάλυψε καθαρές ζημιές του 1,3 δισ. και χρειάστηκε να διασωθεί από τον Τσέχο επενδυτή Ντάνιελ Κρετίνσκι.

Στη Βρετανία, οι Tesco και Sainsbury’s μπορούν να «επιλέξουν» από τις υπερχρεωμένες Asda, Morrison’s, Iceland και Waitrose.

Τέλος, εταιρείας όπως Aldi και Lidl θα προσπαθήσουν να μη χάσουν μερίδιο των πελατών τους οποίους προσέλκυσαν κατά τη διάρκεια της κρίσης κόστους διαβίωσης.

Αυτό, σύμφωνα με την αρθρογράφο, είναι κάτι το εξαιρετικά σημαντικό αφού, αν και οι καταναλωτές μπορεί να βλέπουν «φως στο τούνελ» όσον αφορά τον πληθωρισμό, για τις εταιρείες, ο ανταγωνισμός μόλις ξεκίνησε.

Παναγιώτης Ελενόπουλος

Ο Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago