PLUS

Αγορά αυτοκινήτου: Ηλεκτρικό, υβριδικό ή μήπως συμβατικό; Οι διαφορές και τι συμφέρει να αγοράσεις

Αγορά αυτοκινήτου: Τα συμβατικά τα ξέρεις, βασικά είναι αυτό που έχεις τώρα – κατά 99%. Τι εννοούμε όταν λέμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Τι εννοούμε όταν λέμε αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Σε μια πρώτη φάση σίγουρα καταλαβαίνεις τη διαφορά μεταξύ τους αλλά πάμε να δούμε σε τι άλλα χαρακτηριστικά διαφέρουν έτσι ώστε να είσαι σίγουρος ότι καταλαβαίνεις για τι πράγμα μιλάμε κάθε φορά.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ηλεκτροκίνητο, EV, αμιγώς ηλεκτρικό κλπ κλπ. Όλα αυτά περιγράφουν ακριβώς το ίδιο πράγμα: ένα αυτοκίνητο που έχει ηλεκτρικό κινητήρα και άρα κινείται με ηλεκτρική ενέργεια –μόνο ή μερικώς.

Όταν μιλάμε γενικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή ηλεκτροκίνηση αναφερόμαστε σε όλα τα οχήματα που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια, για να κινηθούν, και τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα υβριδικά.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν μόνο ηλεκτρική ενέργεια για να κινηθούν. Δεν έχουν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά μόνο ηλεκτροκινητήρα και μία μπαταρία.

Τα υβριδικά τώρα είναι αυτοκίνητα που έχουν έναν συμβατικό κινητήρα με τον οποίο κινούνται και –ανάλογα με το είδος του αυτοκινήτου– χρησιμοποιούν και έναν ηλεκτρικό κινητήρα ή μία μπαταρία για κάποιες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Όλοι αυτοί οι τύποι οχημάτων έχουν διαφορές κυρίως στην κατανάλωση καυσίμου, στο μέγεθος των εσωτερικών χώρων αλλά και στον τρόπο λειτουργίας τους, πράγματα που είναι καλό να ξέρεις αν σκέφτεσαι να αγοράσεις ένα τέτοιο όχημα. Πάμε να δούμε αναλυτικά τις διαφορές και τα χαρακτηριστικά των υβριδικών και των αμιγώς ηλεκτρικών και τους διάφορους τύπους που υπάρχουν.

Αγορά αυτοκινήτου: Αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Αμιγώς ηλεκτρικό ή ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι το ίδιο πράγμα. Κάθε αυτοκίνητο που έχει ηλεκτρικό κινητήρα και χρησιμοποιεί μόνο ηλεκτρική ενέργεια για να κινηθεί –η οποία αποθηκεύεται στις μπαταρίες– είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή αμιγώς ηλεκτρικό για να τα ξεχωρίζουμε από τα υβριδικά για παράδειγμα που χρησιμοποιούν και την ηλεκτρική ενέργεια για να κινηθούν.

Σε νοιάζουν τρία μέρη: η μπαταρία, ο ελεγκτής και ο ηλεκτρικός κινητήρας.

Αγορά αυτοκινήτου: Υβριδικά plug-in, mild και αμιγώς hybrid

Στα υβριδικά αυτοκίνητα έχουμε έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ηλεκτρικό κινητήρα –συνήθως σχετικά μικρός και με υποστηρικτικό κυρίως ρόλο.

Υπάρχουν τρεις κατηγορίες υβριδικών, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας που έχουν και το πώς χρησιμοποιείται για την κίνηση του αυτοκινήτου: τα mild hybrid, τα αμιγώς hybrid και τα plug-in hybrid.

Κάποιοι τα έβαλαν δίπλα δίπλα για να διαλέξεις αυτό που σου ταιριάζει καλύτερα:

 

Τα mild hybrid έχουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και μια μικρή μπαταρία 12-48 Volt. Δεν μπαίνουν στην πρίζα αλλά η μπαταρία φορτίζει με την πέδηση. Βοηθούν στην εξοικονόμηση ενέργειας και καυσίμου ειδικά για μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Τα hybrid έχουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα ηλεκτρικό μοτέρ με μεγαλύτερες δυνατότητες από αυτές που προσφέρουν τα mild hybrid. Μπορείς να κινηθείς μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για μικρές αποστάσεις όπως αυτές που διανύεις μέσα στην πόλη.

Επίσης, δεν φορτίζουν από την πρίζα αλλά από την πέδηση και το ρολάρισμα.

Τα plug-in hybrid έχουν επίσης έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα ηλεκτρικό μοτέρ.

Οι μπαταρίες εδώ έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα από αυτή των mild hybrid και hybrid και για να φορτίσεις το βάζεις στην πρίζα! Προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία και εξοικονόμηση καυσίμου και ενέργειας.

Ειδικά στα ταξίδια -δηλαδή όταν αναπτύσσεις μεγάλες ταχύτητες- οι μπαταρίες τροφοδοτούν τα περιφερειακά συστήματα του αυτοκινήτου όπως το a/c και έτσι έχεις στη διάθεσή σου ολόκληρη την ισχύ του κινητήρα, κάτι που κάνει την οδήγηση πιο ξεκούραστη και πιο οικονομική.
μέρη ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.

Αγορά αυτοκινήτου: Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τελείως διαφορετική τεχνολογία κατασκευής και λειτουργίας. Φαινομενικά δεν έχουν καμία διαφορά με τα συμβατικά αλλά κάτω από το καπό, ή πιο σωστά κάτω από το σασί, συμβαίνουν φοβερά και τρομερά πραγματάκια που επηρεάζουν την τσέπη σου, το περιβάλλον, την οδήγηση μέχρι και το παρκάρισμα.

Κάποιοι τα έβαλαν όμορφα σε ένα video για να τα έχεις μαζεμένα:

Αγορά αυτοκινήτου: Πού διαφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τους διάφορους τύπους υβριδικών;

Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο μπερδεμένα, ίσως γιατί μπορεί στο battle ηλεκτρικά-συμβατικά να έχουμε ριζικές διαφορές αλλά στο ηλεκτρικά-υβριδικά έχουμε τρεις κατηγορίες υβριδικών, η καθεμία με τα δικά της χαρακτηριστικά.

Οι διαφορές λοιπόν που θα δεις μεταξύ ηλεκτρικών και υβριδικών είναι ότι…

  • Τα υβριδικά mild-hybrid έχουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και μία μπαταρία και δεν φορτίζονται από την πρίζα.
  • Τα υβριδικά hybrid έχουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα μοτέρ και επίσης δεν φορτίζουν στην πρίζα.
  • Τα υβριδικά plug-in-hybrid έχουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και μπαταρίες με μεγαλύτερη χωρητικότητα και μπορείς να τα φορτίσεις στην πρίζα.
  • Τα υβριδικά χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια κυρίως για μικρές αποστάσεις ενώ φορτίζουν μέσω της πέδησης** (mild-hybrid και hybrid).
  • Τα plug-in-hybrid χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια για να τροφοδοτήσουν τα περιφερειακά συστήματα και όχι ολόκληρο το αυτοκίνητο.

Και για να αποφασίσεις ποιο από τα δύο σου ταιριάζει τελικά καλύτερα:

Αγορά αυτοκινήτου: Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά;

Ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει την τιμή των ηλεκτρικών είναι η μπαταρία η οποία έχει υψηλό κόστος παραγωγής, κάτι που επηρεάζει την τιμή του οχήματος συνολικά. Φυσικά, υπάρχουν και κάποιοι άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την τιμή του ανάλογα με τη μάρκα, τη χώρα που βρίσκεσαι κλπ.

Video παρακαλώ:

Αγορά αυτοκινήτου: Γιατί τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι τόσο βαριά σε σχέση με τα υπόλοιπα;

Εξαιτίας της μπαταρίας, βρε! Είπαμε είναι κουμούτσα –ακόμα.

Εκτός λοιπόν από το προφανές, το διαφορετικό καύσιμο δηλαδή που χρησιμοποιούν τα συμβατικά, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά οχήματα, υπάρχουν κι άλλες διαφοροποιήσεις.

Για παράδειγμα, τα plug-in hybrid μοντέλα φορτίζουν από την πρίζα και όχι από την πέδηση όπως ένα mild-hybrid και μπορούν να διανύσουν περισσότερα χιλιόμετρα με τον ηλεκτροκινητήρα.

Ή από την άλλη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιταχύνουν πιο γρήγορα από όλους τους τύπους αυτοκινήτων γιατί έχουν στη διάθεσή τους όλη την ιπποδύναμη εξαρχής. Ακόμη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν συνήθως μεγαλύτερους χώρους αποθήκευσης αφού λείπει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενώ για πολλούς είναι πιο εύκολα και στην οδήγηση μιας και δεν χρειάζεται να αλλάζεις ταχύτητες –για άλλους πάλι αυτό είναι μεγάλο μείον, γούστα!

Με τόσα μοντέλα που κυκλοφορούν και τόσους τύπους αυτοκίνητων είναι λογικό να μπερδεύεσαι οπότε όλα καλά. Αν δεν έχεις μπουκώσει με τα ηλεκτρικά διάβασε περισσότερα στον αναλυτικό οδηγό μας. Αν πάλι χρειάζεσαι ένα διάλειμμα από όλους και όλα χάζεψε τους celebrities και τα αυτοκίνητά τους ή μπορείς να ρίξεις μια ματιά στο… φεγγάρι.

Παναγιώτης Ελενόπουλος

Ο Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago