Ένα νέο τραπεζικό χαράτσι χτυπά χιλιάδες πολίτες στα ΑΤΜ των τραπεζών, προκαλώντας κύμα έντονης δυσαρέσκειας.
Η Τράπεζα Πειραιώς αποφάσισε να πωλήσει 850 ΑΤΜ που βρίσκονται εκτός καταστημάτων (off-site), σε σημεία όπως σούπερ μάρκετ, νοσοκομεία, σταθμοί μετρό, ακόμη και αεροδρόμια. Ο νέος ιδιοκτήτης; Η Euronet/Cashflex, γνωστή για τις… «τσουχτερές» προμήθειες της.
► Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες
Τι σημαίνει αυτό για τους πελάτες;
Ακόμη και η πιο απλή συναλλαγή, όπως η ερώτηση υπολοίπου, θα συνοδεύεται από χρέωση. Για αναλήψεις μετρητών, η προμήθεια μπορεί να φτάσει τα 2,10€ (1,50€ από την Euronet/Cashflex + 0,60€ από την Πειραιώς). Δηλαδή, για να «σηκώσει» κάποιος 20€, θα του μένουν… 17,90€ στην τσέπη.
Και δεν είναι μόνο αυτό:
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, ήδη από τον Ιούνιο του 2023, 52 Καλλικρατικοί Δήμοι σε όλη την Ελλάδα δεν διαθέτουν ούτε ένα τραπεζικό κατάστημα. Η νέα αυτή απόφαση έρχεται να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο την πρόσβαση του κόσμου σε βασικές τραπεζικές υπηρεσίες.
Ποιοι επηρεάζονται περισσότερο:
-
Ηλικιωμένοι και άτομα χωρίς ψηφιακές δεξιότητες, που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν e-banking.
-
Συνταξιούχοι και εργαζόμενοι που χρειάζονται μετρητά σε καθημερινή βάση.
-
Κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών, που αναγκάζονται να διανύσουν δεκάδες χιλιόμετρα για ένα ΑΤΜ χωρίς προμήθεια.
Το Σωματείο Εργαζομένων Υπηρεσιών Τραπεζών και Προσωπικού Επιχειρήσεων (ΣΕΥΤΠΕ) καταγγέλλει την απόφαση και σημειώνει πως «οι τραπεζοϋπάλληλοι δεν φέρουν καμία ευθύνη για τις επιχειρηματικές επιλογές της διοίκησης». Αντίθετα, όπως τονίζεται:
«Οι υπάλληλοι είναι αυτοί που καθημερινά δέχονται τα παράπονα του κόσμου, παλεύοντας να εξυπηρετήσουν με αξιοπρέπεια μέσα σε συνθήκες υποστελέχωσης και εντατικοποίησης».
Ο ΣΕΥΤΠΕ ζητά να σταματήσει η πολιτική που επιβαρύνει τους πιο ευάλωτους πολίτες, υπενθυμίζοντας τον κοινωνικό ρόλο που οφείλουν να έχουν οι τράπεζες.
Γκρεμίζεται… η Αττική Οδός: Κόβεται η κυκλοφορία
Το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και τους φορείς παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων αποτελεί η αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κηφισού, δύο από τις πιο επιβαρυμένες κυκλοφοριακά αρτηρίες της πρωτεύουσας. Σε αυτό το πλαίσιο, μελετάται ένα νέο σενάριο βελτίωσης της κυκλοφορίας, με αιχμή του δόρατος τη δημιουργία νέας εξόδου στη Μεταμόρφωση.
► Διόδια μέσα στην Αθήνα: Η νέα απόφαση – Τι θα ισχύσει
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, αναφέρθηκε στις σχετικές προτάσεις κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης του Ομίλου τον Ιούνιο, σημειώνοντας πως εξετάζονται συγκεκριμένες βελτιώσεις εντός της ζώνης κατάληψης της Αττικής Οδού, που μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη διαχείριση της αυξημένης κυκλοφορίας.
► Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, το επικρατέστερο σενάριο περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας νέας εξόδου στον αυτοκινητόδρομο, στο ύψος της Μεταμόρφωσης, με αποκλειστική κατεύθυνση προς Πειραιά. Σήμερα, τα οχήματα που κινούνται στον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση προς Ελευσίνα και επιθυμούν να συνεχίσουν προς Λαμία ή Πειραιά, χρησιμοποιούν μια κοινή έξοδο στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, με αποτέλεσμα να δημιουργείται έντονη συμφόρηση, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής.
Η νέα έξοδος αποσκοπεί στον διαχωρισμό της κυκλοφορίας, ώστε να μειωθεί η πίεση στον υφιστάμενο κόμβο και να διευκολυνθεί η ροή των οχημάτων. Όπως σημειώνεται από αρμόδιες πηγές, η πρόταση αυτή έχει χαρακτήρα προσωρινής ανακούφισης και δεν συνιστά δομική λύση στο πρόβλημα της καθημερινής συμφόρησης στον άξονα Αττικής Οδού – Κηφισού. Για την ουσιαστική επίλυση του ζητήματος απαιτείται ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός, που θα περιλαμβάνει ευρύτερες παρεμβάσεις και πιθανές επεκτάσεις.
Η διάρκεια των κατασκευαστικών εργασιών για τη νέα έξοδο, εφόσον εγκριθούν οι μελέτες, υπολογίζεται σε περίπου τέσσερις μήνες.
200 ευρώ επίδομα για το νοίκι κάθε μήνα – Το κόλπο με την αίτηση
Έσκασε νέο επίδομα κάθε μήνα για ενοίκιο σε χιλιάδες δικαιούχους.
Το νέο μηνιαίο επίδομα στέγασης θα αφορά δημόσιους υπαλλήλους που εργάζονται σε νησιά, ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές.
Τις ανακοινώσεις έκανε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Δόμνα Μιχαηλίδου, μιλώντας στην ΕΡΤ.
► Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες
Οι δικαιούχοι για το μηνιαίο επίδομα
Το μέτρο θα αφορά εκπαιδευτικούς, γιατρούς, πυροσβέστες, λιμενικούς και αστυνομικούς και αναμένεται να εφαρμοστεί από το 2026, με μηνιαίο ποσό έως 200 ευρώ.
1.000 νέες κατοικίες από κράτος και δήμους
Η Δόμνα Μιχαηλίδου προανήγγειλε τη δημιουργία 1.000 κατοικιών σε συνεργασία με δήμους:
- 200 κατοικίες θα κατασκευαστούν από την αρχή
- 800 κατοικίες θα προκύψουν από ανακαίνιση υφιστάμενων κτιρίων σε δημόσια ή δημοτική γη
Σε κάθε διαγωνιστική διαδικασία, το Δημόσιο θα διατηρεί τουλάχιστον το 30% των διαμερισμάτων, τα οποία θα διατίθενται με κοινωνικό μίσθωμα, ενώ τα υπόλοιπα θα κυκλοφορούν στην ελεύθερη αγορά.
Πλατφόρμα stegasi.gov.gr – Ο «χάρτης» της στεγαστικής πολιτικής
Η πλατφόρμα stegasi.gov.gr παρέχει στον πολίτη τη δυνατότητα να δει, βάσει ηλικίας, επαγγέλματος, τόπου διαμονής και εισοδήματος, ποια στεγαστικά προγράμματα δικαιούται και να υποβάλει αίτηση. Η ενημέρωση της πλατφόρμας θα ανανεώνεται κάθε μήνα, για διαφάνεια και καλύτερη πρόσβαση στην πληροφορία.
Δωρεάν τα διόδια για 6 χρόνια: Η απόφαση – σοκ της Ευρώπης
Νέα εποχή για τις μεταφορές. Ποιοι δεν θα πληρώνουν ούτε ευρώ στα διόδια πλέον.
► Διόδια μέσα στην Αθήνα: Η νέα απόφαση – Τι θα ισχύσει
Με στόχο να ενισχύσει τις βιώσιμες μεταφορές και να μειώσει τις εκπομπές CO2, η Κομισιόν προτείνει πλήρη απαλλαγή από διόδια και τέλη κυκλοφορίας για όλα τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών – φορτηγά και λεωφορεία.
Το τεράστιο αυτό «δώρο» για τις επιχειρήσεις δεν θα κρατήσει λίγο: η απαλλαγή, που έληγε το 2025, παρατείνεται μέχρι και τον Ιούνιο του 2031!
Όσοι επιλέξουν «πράσινα» οχήματα, θα έχουν μηδενικά λειτουργικά κόστη σε τέλη και διόδια για 6 επιπλέον χρόνια – ένα ισχυρό κίνητρο για στροφή σε καθαρές τεχνολογίες.
► Φωτιά ΤΩΡΑ LIVE: Δείτε ΕΔΩ όλα τα πύρινα μέτωπα στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον Επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, «επιβραβεύουμε τις επιχειρήσεις που τολμούν και καινοτομούν».
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 43% έως το 2030 και η στήριξη των μεταφορικών επιχειρήσεων στη μετάβαση προς τη νέα εποχή.