Αεροπλάνο: Kι όμως, υπάρχουν καθίσματα αεροπλάνου που είναι φτιαγμένα από δέρμα κάκτου και δίχτυα ψαρέματος. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών μπορεί σύντομα να κάθονται σε καθίσματα φτιαγμένα από δέρμα κάκτου και δίχτυα ψαρέματος, καθώς η αεροπορική βιομηχανία προσπαθεί με κάθε τρόπο να μετατρέψει τα αεροπλάνα σε βιώσιμο μέσο μεταφοράς.
Το κάθισμα οικονομικής θέσης από τον γερμανικό κατασκευαστή Recaro Aircraft Seating GmbH διαθέτει ανακυκλωμένο αφρό που λαμβάνεται από παλιά στρώματα και στηρίγματα που περιέχουν ξύλο και φελλό. Στην πλάτη των καθισμάτων υπάρχει μια τσέπη με πλέγμα από δίχτυ ψαριού, σύμφωνα με το Bloomberg.
Σε συνέντευξή του στην αεροπορική έκθεση της Σιγκαπούρης, ο διευθύνων σύμβουλος της Recaro, Μαρκ Χίλερ, δήλωσε ότι το κάθισμα θα πρέπει να είναι «εμπορικά διαθέσιμο φέτος», ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το αργότερο το 2025. Ορισμένα εξαρτήματα πρέπει ακόμη να πιστοποιηθούν.
Οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται να επιτύχουν τον στόχο τους για ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα έως το 2050, καθώς αυξάνεται η πίεση από τις κυβερνήσεις για ταχύτερη μείωση των εκπομπών βλαβερών ουσιών.
Τα καθίσματα αεροπλάνων που κατασκευάζονται με ανακυκλωμένα υλικά επιτρέπουν στους αερομεταφορείς να φτάσουν ακόμα πιο κοντά στις πράσινες φιλοδοξίες τους.
Το δέρμα κάκτου έχει αναδειχθεί ως εναλλακτική λύση για το πλαστικό ή το δέρμα ζώων. Μία από τις άλλες απαιτήσεις σχεδιασμού της καρέκλας ήταν να διασφαλιστεί ότι δεν θα ήταν βαρύτερη από ένα κανονικό κάθισμα, ώστε να μην αυξάνει την κατανάλωση καυσίμων ενός αεροπλάνου.
«Τα εξαρτήματα πρέπει να έχουν το ίδιο βάρος, ή ακόμη και χαμηλότερο, από τα παραδοσιακά εξαρτήματα», δήλωσε ο Χίλερ.
Σύμφωνα με την Recaro, στους πελάτες της οποίας περιλαμβάνονται η Southwest Airlines και η Air India, το 80% του καθίσματος προέρχεται από επαναχρησιμοποιημένα υλικά και το ίδιο το κάθισμα είναι πλήρως ανακυκλώσιμο.
Οι προκλήσεις βιωσιμότητας της αεροπορίας κυριάρχησαν στο Airshow της Σιγκαπούρης αυτή την εβδομάδα.
Το πιο ισχυρό εργαλείο μείωσης των εκπομπών για τους αερομεταφορείς είναι το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο που παράγεται από χρησιμοποιημένα έλαια ή γεωργικές πρώτες ύλες, αλλά η προμήθειά του αποτελεί μόλις το 1% των συνολικών απαιτήσεων.
Αεροπλάνο: Σε ποιον ανήκει το μεσαίο μπράτσο στο αεροπλάνο; Ιδού η απάντηση
Η Suzanne Coppola μισεί όσους είναι εγωιστές με τα μπράτσα στα καθίσματα των αεροπλάνων. Ποιος έχει δίκιο τελικά; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Αν η Coppola ταξιδεύει στους αιθέρες και ο αγκώνας του διπλανού της έχει χυθεί πάνω στο μπράτσο και αρχίσει να καταπατά το χώρο της, ξέρει πώς να το αντιμετωπίσει.
«Είμαι ένα κορίτσι από το Μπρούκλιν», εξηγεί η 71χρονη Coppola.
«Απλώς τους κοιτάζω και τους σπρώχνω απαλά. Αν συμβεί ξανά, τότε λέω: Ε, δεν είναι ο χώρος σου».
Οι επιχειρηματίες προσπάθησαν να απαντήσουν στο πρόβλημα με το μπράτσο του καθίσματος με διάφορες εφευρέσεις, όπως ένα κυρτό διώροφο χερούλι, ενώ το δίλημμα έχει μπει ακόμη και στον ακαδημαϊκό χώρο.
Στον ετήσιο διαγωνισμό σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Kingston του Λονδίνου φέτος, μια νικητήρια συμμετοχή φοιτητών έδωσε μια λύση «στην ατελείωτη μάχη για το ποιος θα χρησιμοποιήσει το μεσαίο μπράτσο στα αεροπλάνα».
Η εφεύρεση επέτρεψε τη ρύθμιση του μπράτσου από λεπτό σε πιο βολικό.
«Αποφασίσαμε αυτή την ιδέα αφού μια έρευνα σε προσωπικό και φοιτητές διαπίστωσε ότι τα στενά χερούλια ήταν η μεγαλύτερη ταλαιπωρία των ανθρώπων όταν πετούν», είπε ο Charlie John, ένας από τους νικητές.
Πριν από μερικούς μήνες, η ειδικός σε ταξιδιωτικές συμβουλές Jess Bohorquez έγινε viral στο διαδίκτυο επειδή ανέλυσε την κακή συμπεριφορά αναφορικά με το μπράτσο.
«Αν έχετε την πολυτέλεια μιας θέσης στο παράθυρο ή στον διάδρομο, μην ακουμπάτε και στα δύο μπράτσα».
Στην πρόσφατη δημοσκόπηση της YouGov, έξι στους 10 ανθρώπους είπαν ότι οι επιβάτες παραθύρων, διαδρόμων και μεσαίων καθισμάτων έχουν ίση αξίωση για τα μπράτσα. Ωστόσο, σχεδόν το 20% σημείωσε ότι οι επιβάτες των μεσαίων θέσεων έχουν μεγαλύτερο δικαίωμα.
Ο Erik Hammer, ο οποίος είναι 52 ετών, έχει αναπτύξει μια στρατηγική διπλωματίας για τα χερούλια.
«Εάν ο διπλανός μου το έχει πάρει όλο, θα κουνήσω απαλά το χέρι μου, θα χτυπήσω το δικό του και θα ζητήσω συγγνώμη», λέει ο Hammer, ο οποίος έχει ύψος πάνω από 1,90 μέτρα και είναι δύσκολο να στριμωχτεί στις θέσεις των αεροπλάνων.
«Κάθε φορά που το έκανα αυτό, έχει αποτέλεσμα», τονίζει.
Αεροπλάνο: Σάλος με τις τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια
Κατά 18% ανέβηκαν οι τιμές στην Ελλάδα στο δίκτυο εξωτερικού για τα αεροπορικά εισιτήρια σε σύγκριση με μία διετία πριν, παρ’ όλα αυτά η χώρα μας μαζί με την Ιταλία και την Τουρκία παραμένουν οι πιο φθηνές στην Ευρώπη. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Εχει έρθει άραγε οριστικά το τέλος των φθηνών αεροπορικών εισιτήριων;
Αυξημένα κόστη σε αεροπορικές και αεροδρόμια, πληθωρισμός αλλά και -κυρίως- υψηλή ζήτηση για ταξίδια αποτελούν το βασικό τρίπτυχο ως προς τις αυξήσεις των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων, που βρέθηκαν στο στόχαστρο φέτος το καλοκαίρι και, όπως φαίνεται, θα συνεχίσουν να απασχολούν τους Ευρωπαίους καταναλωτές και εν όψει του χειμώνα, με την αγορά να αναζητεί νέα σημεία ισορροπίας.
Στην Ελλάδα η μέση τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων στο δίκτυο εξωτερικού τον Ιούνιο του 2023 ήταν στα 199 ευρώ, έχοντας αυξηθεί σε διψήφιο ποσοστό -κατά 18%- σε σύγκριση με μία διετία πριν, τον Ιούνιο του 2021, όταν ήταν στα 168 ευρώ κατά μέσο όρο.
Παρ’ όλα αυτά, από τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς ανά την Ευρώπη και δη τη Μεσόγειο και σε απόλυτα νούμερα φέτος το καλοκαίρι, η χώρα μας μαζί με την Τουρκία και πρώτη την Ιταλία φιγουράρουν στις πιο… φθηνές.
Πανευρωπαϊκά, οι μεγαλύτερες αυξήσεις την περίοδο 2021-2023 καταγράφηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τη μέση τιμή στα 344 ευρώ να έχει υπερ-διπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2021, ενώ οι πιο ακριβές απόλυτες τιμές καταγράφονται στην Ολλανδία, με μέση τιμή στα 356 ευρώ.
Tα στοιχεία προκύπτουν από την ανάλυση που έχει πραγματοποιήσει η διεθνής εταιρεία αναλύσεων Mabrian, η οποία επεξεργάζεται δεδομένα από την παγκόσμια αγορά για τα ταξίδια.
Τα αποτελέσματα λαμβάνουν υπόψη τις μέσες μηνιαίες τιμές των πτήσεων από την 1η Ιουλίου 2021, όταν υπήρχαν ακόμη περιορισμοί μετά την πανδημία, έως τον Ιούνιο του 2023. Η μελέτη εξετάζει εισιτήρια μόνο απλής μετάβασης με φόρους και τέλη σε διεθνείς πτήσεις από/προς 157 χώρες.
Οπως προκύπτει, ειδικά στην Ευρώπη δεν υπάρχει καμία χώρα με μειώσεις τιμών την τελευταία διετία. Αντίθετα παντού, παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό με όρους κανονικότητας, το 2023 στη μετά COVID-19 περίοδο έχουν καταγραφεί αυξήσεις τιμών.
Σε διεθνές επίπεδο, ένα πρώτο βασικό συμπέρασμα είναι ότι οι τιμές των πτήσεων παγκοσμίως έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο 31% τους τελευταίους 24 μήνες.
Επιπλέον, ένα δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι ενώ οι τιμές των πτήσεων στις πιο «παραδοσιακές» αεροπορικές διεθνώς έχουν αυξηθεί κατά 40%, αυτές των εταιρειών χαμηλού κόστους (low cost) αυξήθηκαν κατά 6%.
Αεροπλάνο: Η εικόνα στην Ευρώπη
Η Ευρώπη, είτε πρόκειται για τις βορειοευρωπαϊκές αγορές είτε για τον τουριστικό Νότο, σημειώνει τις μεγαλύτερες αυξήσεις διεθνώς, με άνοδο τιμών στις πτήσεις ακόμη και στο +106%, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ελλάδα και Τουρκία είναι οι δύο τουριστικές αγορές της Μεσογείου όπου οι ρυθμοί αύξησης στην τελευταία διετία είναι χαμηλότεροι σε σύγκριση με την «πρωταθλήτρια» του ευρωπαϊκού τουρισμού, την Ισπανία, όπου η μέση τιμή στη διετία έχει αυξηθεί κατά 64%, φτάνοντας φέτος τα 200 ευρώ και τη σαφώς πιο ακριβή Πορτογαλία, με αύξηση 62% και μέση τιμή στα 277 ευρώ τώρα από τα 171 ευρώ μία διετία πρίν.
Ωστόσο, σε απόλυτα νούμερα στον ευρωπαϊκό Νότο, η Ιταλία παρουσιάζει τις χαμηλότερες τιμές εισιτηρίων, με 143 ευρώ κατά μέσο όρο, λόγω και του μεγάλου μεριδίου των low cost εταιρειών (πάνω από 72% έναντι του 36% στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία της Mabrian).
Στον ευρωπαϊκό Βορρά, στις δύο μεγαλύτερες αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας, ιδιαίτερα δημοφιλείς και στη χώρα μας για τα ταξίδια των Ελλήνων αλλά και τον εισερχόμενο τουρισμό, οι τιμές στις πτήσεις την τελευταία διετία έχουν παρουσιάσει -ειδικά τους πρώτους μήνες μετά την πανδημία- ισχυρή άνοδο.
Βασική αιτία, η έντονη ζήτηση για ταξίδια από αυτές τις αγορές στη διάρκεια του χειμώνα αλλά και από τις αρχές του καλοκαιριού, με τις αεροπορικές εταιρείες, από την πλευρά τους, να σπεύδουν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερες αποδόσεις.
Επιπλέον, σημαντικό ρόλο στην άνοδο των τιμών έχει παίξει το γεγονός, σύμφωνα με τους αναλυτές της Mabrian, «ότι στην αεροπορική βιομηχανία υπήρξε μεγάλος αντίκτυπος από τα αυξημένα κόστη στη διάρκεια της τελευταίας διετίας σε όλη την αλυσίδα – ενδεικτικά η αγορά των καυσίμων αντιπροσωπεύει από 15% έως 35% των λειτουργικών δαπανών των αεροπορικών.
Ειδικά οι πιο παραδοσιακές αεροπορικές, στη διάρκεια της πανδημίας λόγω της καθήλωσης των αεροπλάνων τους στο έδαφος αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε πιο ριζικές, δομικές αλλαγές στη λειτουργία τους.
Μεταξύ αυτών των αλλαγών ήταν και η αναπροσαρμογή της πιο μακροπρόθεσμης πολιτικής τους ως προς την αγορά καυσίμων για την κάλυψη μελλοντικών αναγκών, που επηρεάστηκε για δεύτερη φορά, σε επόμενη φάση και από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία».
Σε αυτή την παράμετρο των αυξημένων λειτουργικών δαπανών και επιπλέον της παραμέτρου του πληθωρισμού, ήρθε να προστεθεί και ένας τρίτος παράγοντας, αυτός της έλλειψης προσωπικού, που εντάθηκε ως απόρροια της πανδημίας, «με τον κλάδο να έχει αντιμετωπίσει την τελευταία διετία, ειδικά από το 2022 και μετά, πολλές απεργίες και διαμαρτυρίες για τις συνθήκες, οι οποίες αναμφίβολα έχουν αυξήσει το κόστος».
Στο ερώτημα γιατί οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων είναι μεγαλύτερες στην τριετία 2021-2023 στις πιο παραδοσιακές εταιρείες έναντι των αεροπορικών χαμηλού κόστους, οι αναλυτές της Mabrian αναφέρουν ότι πρόκειται για δύο διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα με σαφώς μεγαλύτερα σταθερά κόστη για την πρώτη κατηγορία και διαφορετικές εμπορικές πολιτικές, την ίδια στιγμή που η συγκυρία της ισχυρής ζήτησης για ταξίδια έδωσε την ευκαιρία στις εταιρείες να ανακτήσουν μέρος από τα διαφυγόντα κέρδη των προηγούμενων ετών.
Οπως προκύπτει από τα δεδομένα της διετίας που έχει επεξεργαστεί η γνωστή εταιρεία αναλύσεων, για το πρώτο μισό του 2023 οι low cost αεροπορικές διατήρησαν τις τιμές στα ίδια επίπεδα με το 2022, ενώ οι παραδοσιακές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε μειώσεις τιμών.
Ωστόσο, οι τελευταίες είχαν προχωρήσει σε μεγάλες αυξήσεις το καλοκαίρι του 2022, σπεύδοντας να εκμεταλλευθούν το momentum της μετά COVID-19 περιόδου, όπου ήταν εντονότερη η ζήτηση και συνακόλουθα ήταν πιο έντονη και η πρόθεση του ταξιδιωτικού κοινού να δαπανήσει περισσότερα για ταξίδια, με μεγαλύτερο το μερίδιο των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής.
«Τώρα, με την επάνοδο της κανονικότητας στις αερομεταφορές και προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές έναντι των low cost εταιρειών, οι παραδοσιακές αεροπορικές δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις μειώσεις τιμών», αναφέρει η ανάλυση της Mabrian.
Το «όσο πιο νωρίς τόσο καλύτερα» φαίνεται ότι σταδιακά επιστρέφει στις κρατήσεις για το ταξιδιωτικό κοινό, που επιπλέον σπεύδει να αξιοποιήσει και τις προσφορές μικρής διάρκειας με σημαντικές εκπτώσεις που βγάζουν κατά καιρούς οι αεροπορικές.
Αεροπλάνο: Η Google σας βρίσκει τα φθηνότερα εισιτήρια
H Google βρίσκει τις ημερομηνίες για να κλείσετε τα φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια. Το Google Flights είναι μια διαδικτυακή υπηρεσία αναζήτησης κρατήσεων πτήσεων που διευκολύνει την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων μέσω τρίτων προμηθευτών. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
To CNBC αποκαλύπτει πως πρόσφατα ενημερώθηκε η υπηρεσία Google Flights με περισσότερες πληροφορίες οι οποίες μπορούν να σας βοηθήσουν να εξοικονομήσετε χρήματα κάνοντας κράτηση για ένα ταξίδι κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων χρονικών περιόδων.
Όπως σημειώνει απευθυνόμενο στην αμερικανική αγορά, έστω ότι σχεδιάζετε για παράδειγμα, οικογενειακές διακοπές στη Φλόριντα τον προσεχή χειμώνα και θέλετε να κλείσετε τα αεροπορικά σας εισιτήρια. Η Google σας ενημερώσει εάν οι τιμές είναι χαμηλότερες ή υψηλότερες από τον μέσο όρο αυτήν τη στιγμή, καθώς και πότε είναι η κατάλληλη στιγμή, για να αγοράσετε τα εισιτήριά σας προκειμένου να εξασφαλίσετε την καλύτερη προσφορά.
Σύμφωνα μάλιστα, με όσα μεταδίδει το CNBC, σε περίπτωση που σχεδιάζετε να πραγματοποιήσετε ένα ταξίδι στο Μαϊάμι από τις 5 Δεκεμβρίου έως τις 19 Δεκεμβρίου, η υπηρεσία της Google για ταξίδια, αναφέρει ότι οι τιμές είναι χαμηλότερες από ότι συνήθως, κατά περίπου 58 δολάρια για ένα ταξίδι μετ′ επιστροφής με την Frontier Airlines. Αυτό υποδηλώνει ότι αξίζει να κάνετε κράτηση τώρα.
Σε ένα ακόμη παράδειγμα, για αναζήτηση πτήσεων για ένα ταξίδι στο Κανκούν από τις 6 Μαρτίου έως τις 13 Μαρτίου, σύμφωνα με την Google η τιμή, περίπου 282 δολάρια, ήταν τυπική, αλλά ότι το κόστος πιθανότατα να ήταν χαμηλότερο μεταξύ 11 Νοεμβρίου και 9 Φεβρουαρίου.
«Οι χαμηλότερες τιμές για παρόμοια ταξίδια στο Κανκούν εντοπίζονται συνήθως περίπου 1-4 μήνες πριν από την απογείωση», αναφέρεται στη σελίδα των πτήσεων της Google. «Οι τιμές κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου είναι περίπου 40 δολάρια φθηνότερες κατά μέσο όρο».
Σημειώνεται πως το Google Flights είναι μια διαδικτυακή υπηρεσία αναζήτησης κρατήσεων πτήσεων που διευκολύνει την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων μέσω τρίτων προμηθευτών. Κυκλοφόρησε από την Google το 2011 και σήμερα είναι πλέον μέρος του Google Travel.