Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος: Πόσο κοστίζει η προσωρινή στάθμευση – Από πόσα λεπτά και πάνω πληρώνουμε

Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος: Πόσο κοστίζει το «Κiss & Fly» για την προσωρινή στάθμευση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και πλέον και στο Ελ. Βενιζέλος. Με ένα περιθώριο 10 λεπτών στις περισσότερες περιπτώσεις, το «Kiss & Go» ή «Kiss & Fly», χρεώνεται στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Στο αεροδρόμιο της Μαδρίτης οι οδηγοί που υποδέχονται ή αποχαιρετούν τους δικούς τους μπορούν να σταθμεύσουν δωρεάν εάν η παραμονή είναι κάτω από 10 λεπτά και στη συνέχεια ισχύουν πλήρεις χρεώσεις στάθμευσης για οχήματα που υπερβαίνουν τα 10 λεπτά από την ώρα εισόδου.

Αντίστοιχα, και στη Βαρκελώνη τα οχήματα έχουν 10 λεπτά δωρεάν στον χώρο στάθμευσης για να αποβιβάσουν ή να παραλάβουν επιβάτες κι εν συνεχεία ισχύει ο ναύλος του Express Parking.

Στο Μόναχο ισχύουν τα 5 λεπτά δωρεάν για το λεγόμενο «Κiss & Fly» για την αναχώρηση και τα 10 λεπτά δωρεάν για την άφιξη, ενώ σε περίπτωση υπέρβασης αυτών των χρόνων, υπάρχουν χρεώσεις για τον πραγματικό χρόνο στάθμευσης.

Στις Βρυξέλλες το γρήγορο «Goodbye» (quick goodbye) προβλέπει δωρεάν παραμονή 10 λεπτά κι εν συνεχεία 12 ευρώ + 3 ευρώ για κάθε επιπλέον λεπτό, ενώ «αν θέλετε έναν πιο… χαλαρό αποχαιρετισμό χωρίς βιασύνη, παρκάρετε τα αυτοκίνητα στα πιο μακρινά πάρκινγκ με ειδική τιμή 3 ευρώ για την πρώτη μισή ώρα».

Μπορεί το νέο καθεστώς που ισχύει εδώ και λίγες ημέρες, από τις 7 Ιουνίου, στο Ελευθέριος Βενιζέλος για το σύστημα της ολιγόλεπτης στάθμευσης για τις αφίξεις και τις αναχωρήσεις να έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις, λόγω των προβλεπόμενων χρεώσεων μετά τα πρώτα 10 λεπτά, ωστόσο, είναι γεγονός ότι αντίστοιχα συμβαίνει και στα αεροδρόμια των ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων που δέχονται μεγάλα νούμερα επιβατικής κίνησης σε καθημερινή βάση.

Με ένα περιθώριο 10 λεπτών στις περισσότερες περιπτώσεις, το «Kiss & Go» ή «Kiss & Fly», ανάλογα με το πώς το ονομάζει κάθε αεροδρόμιο χρεώνεται στο Παρίσι, τη Λισαβώνα, τη Μαδρίτη, τη Βαρκελώνη, τις Βρυξέλλες, το Μιλάνο, τη Ρώμη, τη Ζυρίχη, τη Στουτγκάρδη, τη Βαρσοβία κ.ο.κ. -με την Αθήνα τώρα να ακολουθεί σε μια συγκυρία, όπου το τουριστικό comeback της ελληνικής πρωτεύουσας είναι πραγματικότητα.

Το Ελευθέριος Βενιζέλος έχει ξεπεράσει στο πρώτο πεντάμηνο του 2023 ήδη τα νούμερα προ πανδημίας, με 9,15 εκατ. επιβατών (+5,9% σε σύγκριση με το 2019) και το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου κινείται σε διψήφιους ρυθμούς ανόδου.

Στα παραδείγματα των άλλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της Λισαβώνας, όπου δεν επιτρέπεται η στάση ακριβώς έξω από τις αίθουσες αναχωρήσεων και αφίξεων στο Terminal 1, αλλά υπάρχουν σαφώς υπογεγραμμένες ζώνες «Kiss & Fly» και στους δύο τερματικούς σταθμούς, «όπου μπορείτε να σταματήσετε για 10 λεπτά χωρίς χρέωση. Ωστόσο, η παραμονή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα επιφέρει βαριά τέλη».

Αντίστοιχα, στο Παρίσι η στάθμευση στα αεροδρόμια ελέγχεται αυστηρά για λόγους ασφαλείας και οι στάσεις μπροστά από τους τερματικούς σταθμούς απαγορεύονται εκτός των χώρων στάθμευσης που βρίσκονται στο Terminal Parking ή στην αποβίβαση.

«Οι τερματικοί σταθμοί αποβίβασης είναι ανοιχτοί χώροι στάθμευσης κοντά στους τερματικούς σταθμούς αναχώρησης και άφιξης με μίνιμουμ τα 10 λεπτά, και μετά 1 ευρώ για κάθε επιπλέον λεπτό. Η στάθμευση για πάνω από μιάμιση ώρα απαγορεύεται και μπορεί να οδηγήσει σε ρυμούλκηση». Στη Βιέννη, από τα τέλη Απριλίου, η ράμπα αναχώρησης στο αεροδρόμιο είναι ζώνη περιορισμένης στάθμευσης. Τα πρώτα δέκα λεπτά σύντομης στάθμευσης είναι δωρεάν για όλους τους επιβάτες, τις υπηρεσίες μεταφοράς και όσους παραλαμβάνουν. «Αν μείνετε περισσότερο σε αυτόν τον χώρο, μπορείτε να παρκάρετε με δύο ευρώ ανά 15 λεπτά».

Στη Μαδρίτη η δωρεάν προσωρινή στάθμευση ισχύει για έως 10 λεπτά κι εν συνεχεία ισχύουν πλήρεις χρεώσεις, ενώ όσον αφορά τα «παράνομα σταθμευμένα οχήματα», δηλαδή οχήματα που σταθμεύουν σε μη εξουσιοδοτημένες περιοχές ή καταστάσεις, όπως η κατάληψη έως και δύο θέσεων στάθμευσης ή δρόμου, υπάρχει διαθέσιμος γερανός για τις περιπτώσεις, στις οποίες οι χρήστες χρεώνονται και για την υπηρεσία ρυμουλκούμενου, όσο για τη διαμονή στο πάρκινγκ.

Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος: Τι ισχύει στην Αθήνα

Στο Ελ. Βενιζέλος όπως αναφέρεται πλέον επίσημα στο επίσημο site του αεροδρομίου στο ερώτημα γιατί δημιουργήθηκε η ανάγκη της αλλαγής πρόσβασης των οχημάτων μπροστά στους χώρους αναχωρήσεων και αφίξεων, όπως επισημαίνεται, «ήδη από το 2019, δημιουργήθηκε μπροστά στο Κτίριο του Κύριου Αεροσταθμού το δυσάρεστο φαινόμενο του συνωστισμού λόγω της μη τήρησης των κανονισμών από αυτοκίνητα που παρέμεναν για μεγάλο διάστημα στους χώρους που προορίζονται αποκλειστικά για αποβίβαση/επιβίβαση ταξιδιωτών.

Η εγκατάσταση σημείων ελεγχόμενης πρόσβασης έγινε για να αποφεύγεται η συμφόρηση και η παράνομη στάθμευση, που προκαλούσε μια πολύ δυσάρεστη εμπειρία στους συγκεκριμένους χώρους. Λαμβάνοντας υπόψη τα σχόλια όλων των χρηστών για την αρνητική εικόνα, οι περιοχές των Αναχωρήσεων και Αφίξεων διαμορφώθηκαν έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε όλους να έχουν 10 λεπτά δωρεάν παραμονής για να αποχαιρετίσουν ή να καλωσορίσουν τους ταξιδιώτες τους με άνεση και ασφάλεια».

Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος: Οι οδηγοί ΙΧ

Τι αλλάζει για τους οδηγούς IX; Το αεροδρόμιο διαθέτει πλέον νέα διαμόρφωση εισόδων/ εξόδων στα οδικά τμήματα πρόσβασης των αναχωρήσεων και των αφίξεων, στις οποίες έχουν τοποθετηθεί αυτόματες ανακλινόμενες μπάρες. Ο οδηγός παραλαμβάνει κατά την είσοδό του εισιτήριο, το οποίο θα ακυρώνει κατά την έξοδο κι έχει στη διάθεσή του 10 λεπτά δωρεάν παραμονής στο χώρο για να αποβιβάσει / επιβιβάσει τον ταξιδιώτη.

  • Μετά τα 10 λεπτά η χρέωση θα ανέρχεται σε: 5 ευρώ για τα επόμενα 10 λεπτά ( 10-20 λεπτά)
  • Μετά τα 20 λεπτά η χρέωση θα είναι 1 ευρώ / λεπτό
  • Ο μέγιστος χρόνος παραμονής στο χώρο ανέρχεται στη 1 ώρα
  • Μετά τα 60 λεπτά το όχημα θα απομακρύνεται

Η πληρωμή σε περίπτωση παραμονής μεγαλύτερης των 10 λεπτών θα γίνεται κατά την ακύρωση του εισιτηρίου στα μηχανήματα εξόδου. Η δωρεάν δεκάλεπτη παραμονή ισχύει για 2 διελεύσεις ανά όχημα την ημέρα. Τα 20 λεπτά δωρεάν στάθμευσης στους χώρους Μικρής Διάρκειας P1 & P2 εξακολουθούν να ισχύουν για όλους.

Για τους ταξιδιώτες με μειωμένη κινητικότητα και αυξημένες ανάγκες, ισχύουν ειδικές προβλέψεις και έχουν προβλεφθεί ειδικά διαμορφωμένες θέσεις. Γενικότερα, ποσά που ενδεχομένως θα προέλθουν από μη συμμόρφωση των οδηγών και υπέρβαση του χρόνου, θα διατεθούν από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για το σχεδιασμό, την υποστήριξη και την υλοποίηση προγραμμάτων του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος: Ταξί, προμισθωμένα

Για τα ταξί πιάτσας, αυτά παραμένουν στην εσωτερική λωρίδα των αφίξεων, έχοντας πλέον στη διάθεσή τους διπλάσιο αριθμό θέσεων σε σχέση με το παρελθόν, ενώ έχει διαμορφωθεί νέος σύγχρονος χώρος αναμονής των ταξί στο Εμπορικό Πάρκο του αεροδρομίου. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, η διευθέτηση της ροής των ταξί από τον χώρο αναμονής στο κτίριο του κεντρικού αεροσταθμού γίνεται μέσω e-system που παρέχεται από το αεροδρόμιο.

Για τα προμισθωμένα ταξί/βαν έχει δημιουργηθεί νέος χώρος παραλαβής δίπλα από χώρο στάθμευσης Μικρής Διάρκειας P1 (100 θέσεις) και εντός του χώρου στάθμευσης Μικρής Διάρκειας P2 (50 θέσεις). Επιπλέον, έχει δημιουργηθεί ειδικά διαμορφωμένος χώρος αναμονής 100 θέσεων, στο Εμπορικό Πάρκο του αεροδρομίου.

Σύμφωνα με το «Ελευθέριος Βενιζέλος», με τη νέα διευθέτηση του χώρου διατίθενται συνολικά 250 θέσεις στάθμευσης για προμισθωμένα οχήματα, έναντι 66 μέχρι σήμερα. Για τις 100 θέσεις στον χώρο παραλαβής δίπλα στο P1 ισχύει μία ώρα δωρεάν παραμονής, για την επόμενη μισή ώρα (60΄- 90΄) 2 ευρώ, για την επόμενη μισή ώρα (90’ – 120’) 5 ευρώ και από τις 2 ώρες και μετά η χρέωση ανέρχεται σε 5 ευρώ / ώρα.

Για τις 50 θέσεις εντός του χώρου στάθμευσης Μικρής Διάρκειας P2, ισχύουν 20 λεπτά δωρεάν παραμονής, 5 ευρώ για 1 ώρα και μετά τη 1 ώρα και έως 4 ώρες το κόστος θα είναι 10 ευρώ.