ZARA

ZARA: Ποια εταιρεία «γκρέμισε» από την κορυφή τα ZARA και κέρδισε τη μάχη των online πωλήσεων. Ο «κολοσσός» των παπουτσιών που σαρώνει σε όλο τον κόσμο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Τελικά το μυστήριο λύθηκε. Η ZARA είναι ο νούμερο 2 παίκτης στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης με μερίδιο 6,3%. Αν στο μερίδιο της προστεθεί και αυτό της ομόσταβλης Bershka, τότε ο Ισπανικός όμιλος Inditex ελέγχει το 9,1% των διαδικτυακών πωλήσεων προϊόντων ένδυσης και υπόδησης της χώρας, τζίρος που δεν προσμετράται στις επιδόσεις των εν Ελλάδι θυγατρικών του Ισπανικού ομίλου αλλά στα κεντρικά.

Όμως τις μεγαλύτερες πωλήσεις μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα, αν εξετάσουμε ξεχωριστά την ΖARA και την Bershka, τις πραγματοποιούν οι Πολωνοί της epapoutsia που ελέγχουν μερίδιο 6,7%. Στην τρίτη θέση με 3,1% βρίσκεται η Shein και ακολουθούν με 2,8% η Celestine και με αντίστοιχο μερίδιο η Nike και η Bershka ενώ ο Σουηδικός όμιλος H&M ελέγχει μερίδιο 2,7%.

Σε ότι αφορά τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών, αυτοί κυμαίνονται από 1-3 ημέρες από τα επίσημα sites των Under Armour και MAC, 3-6 ημέρες από τις ΝΙΚΕ, MANGO, Asos, κ.ά. και 6-12 ημέρες από τις American Eagle, Levi’s, Mango, Adidas.

Η Deloitte, από έρευνα της οποίας προκύπτουν αυτά τα στοιχεία, εκτιμά ότι οι online πωλήσεις στη χώρα θα αναπτυχθούν ραγδαία τα επόμενα χρόνια, ωστόσο σημειώνει πως αυτή τη στιγμή πρόκειται για μια κατακερματισμένη αγορά.

Σε αυτή την κατακερματισμένη αγορά εισήλθε προ ολίγων εβδομάδων η Γερμανικών συμφερόντων About You που ιδρύθηκε στα μέσα της περασμένης δεκαετίας και στην οποία ποσοστό κοντά στο 30% ελέγχει η εταιρεία ενδυμάτων Bestseller. Η About You εστιάζει κυρίως σε γυναίκες ηλικίας 20 και 30 ετών.

Την έλευση του στην Ελλάδα προετοιμάζει και ο Ισραηλινός όμιλος Fox -γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ- με το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X. Σε αυτό το διαδικτυακό κατάστημα θέση έχει η Heartland, το επενδυτικό όχημα του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία Anders Holch Povlsen, του μεγαλύτερου μετόχου της ASOS.

ZARA: Ο απροσδιόριστος τζίρος και η μείωση στο προσωπικό

Στην Ελλάδα, ο όμιλος κατέγραψε συνολικές απώλειες 40% σε ότι αφορά τις πωλήσεις του φυσικού του δικτύου. Ωστόσο άγνωστο παραμένει πως κινήθηκαν οι διαδικτυακές του πωλήσεις και αυτό γιατί δεν προσμετρούνται στον τζίρο των αλυσίδων του group που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αλλά εγγράφονται απευθείας στη μητρική. Εκτός από τις πωλήσεις που πιέστηκαν, σημαντικές ήταν οι απώλειες σε επίπεδο αποτελεσμάτων αλλά και αριθμού απασχολούμενου προσωπικού ο οποίος μειώθηκε σημαντικά.

Η ZARA Ελλάδας που έκανε την εμφάνισή της στο εγχώριο λιανεμπόριο το 1993, στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου του 2021 εμφάνισε πωλήσεις μειωμένες κατά 43%, στα 168,154 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων της περιορίστηκαν σε 10,2 εκατ ευρώ από 19,3 εκατ ευρώ που ήταν στη χρήση του 2019 και τα κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν κατά 44% στα 7,7 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα διατηρεί 47 καταστήματα στη χώρα, τα ταμειακά της διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 15,198 εκατ. ευρώ από 18,386 εκατ. ευρώ ενώ ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού της μειώθηκε 16,8% περιοριζόμενος στα 1.667 άτομα.

Η ΖΑRΑ ΗΟΜΕ, που ήρθε στην Ελλάδα το 2003, έκλεισε πέρυσι ένα κατάστημα -πλέον διαθέτει 9- και μείωσε το προσωπικό της στα 102 άτομα από 119 (-14,28%). Οι πωλήσεις της μειώθηκαν 17% στα 15,054 εκατ. ευρώ και τα συνολικά καθαρά κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 3,3 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,148 εκατ. ευρώ.

Η PULL AND BEAR, που άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα το 1997 και σήμερα διατηρεί 25 καταστήματα -πέρυσι έκλεισε το κατάστημά της στην Πανεπιστημίου-, μείωσε το προσωπικό της κατά 20% με αποτέλεσμα στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου του 2021 απασχολούσε 350 άτομα.

Οι πωλήσεις της μειώθηκαν πέρυσι 42% σε σχέση με το 2019 διαμορφούμενες στα 32,216 εκατ. ευρώ, ενώ εμφάνισε συνολικές καθαρές ζημίες προ φόρων 1,492 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 3,465 εκατ. ευρώ.

Η αλυσίδα BERSHKA, που εμφανίσθηκε στη χώρα το 1999 και διαθέτει δίκτυο 28 καταστημάτων, μείωσε το προσωπικό της κατά 14,23% στα 500 άτομα. Η αλυσίδα εμφάνισε πέρυσι μειωμένες πωλήσεις κατά 34% , στα 45,1 εκατ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο προ φόρων αποτελεσμάτων, κατέγραψε ζημίες 205.804 ευρώ, έναντι κερδών 4,2 εκατ. ευρώ το 2019.

Απώλειες 47% εμφάνισε πέρυσι η αλυσίδα MASSIMO DUTTI, που ήρθε στην Ελλάδα το 1998. Με δίκτυο 13 καταστημάτων και 151 άτομα προσωπικό (-20% σε σχέση με το 2019) οι πωλήσεις της αλυσίδας περιορίσθηκαν στα 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων συρρικνώθηκαν στις 47.237 ευρώ από 2,83 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2019.

Μειωμένες πωλήσεις κατά 44,7% εμφάνισε η αλυσίδα Stradivarius το 2020 που εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα το 2000 και πέρυσι διέθετε δίκτυο 22 καταστημάτων. Οι πωλήσεις περιορίσθηκαν στα 29,11 εκατ. ευρώ ενώ παρουσίασε ζημιές προ φόρων 887.909 ευρώ, έναντι κερδών προ φόρων 5,7 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά το απασχολούμενο προσωπικό της αλυσίδας αυτό μειώθηκε κατά 16,8% στα 375 άτομα.

Για την OYSHO το 2020 δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ακριβώς μια πολύ κακή χρονιά. Και αυτό γιατί η αλυσίδα εσωρούχων και αθλητικών ειδών του ομίλου Inditex που εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα το 2001 και σήμερα διαθέτει 18 καταστήματα, από 20 το 2019, παρουσίασε πωλήσεις μειωμένες μόλις κατά 15,6% στα 19,298 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων της αυξήθηκαν στα 2,9 εκατ ευρώ το 2020, έναντι 1,9 εκατ ευρώ, τα ταμειακά της διαθέσιμα και ισοδύναμα ξεπέρασαν τα 2,974 εκατ. ευρώ από 1,058 εκατ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά το προσωπικό της μειώθηκε 5% στα 162 άτομα.

Η UTERQUE, που έχει παρουσία στην Ελλάδα μόνο διαδικτυακά εμφάνισε πωλήσεις 239.593 ευρώ, δηλαδή 38% λιγότερες σε σχέση με το 2019, τα συνολικά καθαρά κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 59.371 ευρώ έναντι 74.646 ευρώ.

ZARA: Εισβολή στα καλλυντικά

Τα γνωστά πολυκαταστήματα ZARA κάνουν το επόμενο βήμα και μπαίνουν και στον χώρο των καλλυντικών. Τι θα δούμε στα καταστήματα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Τα καλλυντικά διατίθενται σε μία μεγάλη γκάμα αποχρώσεων και υφών – Τα περισσότερα από αυτά δέχονται ανταλλακτικά για να γεμίσεις ξανά τις συσκευασίες όταν έχουν τελειώσει

Πιο συγκεκριμένα, η φίρμα Zara, η ναυαρχίδα της ισπανικής Inditex SA, θα πουλήσει σειρά προϊόντων για μάτια, χείλη, πρόσωπο και νύχια, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της τη Δευτέρα 3 Μαΐου.

Η συλλογή περιλαμβάνει προϊόντα όπως κραγιόν, παλέτες για το πρόσωπο με highligter, ρουζ και μπρόνζερ, πούδρες μπρόνζερ, παλέτες σκιών, pigments για χείλη, βλέφαρα και πρόσωπο, βερνίκια νυχιών και πινέλα μακιγιάζ.

Αυτό που τα κάνει να ξεχωρίζουν, εκτός από το γεγονός πως διατίθενται σε μία μεγάλη γκάμα αποχρώσεων και υφών για να καλύψουν τις ανάγκες κάθε γυναίκας, είναι το ότι τα περισσότερα από αυτά δέχονται ανταλλακτικά για να γεμίσεις ξανά τις συσκευασίες όταν έχουν τελειώσει. Επιπλέον, κανένα προϊόν δεν έχει δοκιμαστεί σε ζώα, ενώ οι περισσότερες συνθέσεις είναι vegan.

Κινήσεις όμως -και μάλιστα σε πολλά επίπεδα- αναμένονται και από τις αλυσίδες του ομίλου Inditex (Zara, Zara Home, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oyshο, Uterque) στη χώρα μας, που σήμερα αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη της αγοράς με ένα συνολικό μερίδιο κοντά στο 20%.

Σε εταιρικό επίπεδο ήδη προχωρά η μεγάλη αναδιάρθρωση κατά την οποία όλες οι θυγατρικές στη χώρα μας μπαίνουν κάτω από την ομπρέλα της Ζάρα Ελλάς Μ.ΑΕ (Zara Home Ελλάς Μ.ΑΕ, Massimo Dutti Ελλάς Μ.ΑΕ, Bershka Ελλάς Μ.ΑΕ, Oyshο Ελλάς Μ.ΑΕ, Uterque Ελλάς Μ.ΑΕ, Pull & Bear Ελλάς Μ.ΑΕ, Stradivarius Ελλάς Μ.ΑΕ).

Η συγχώνευση, που γίνεται στο πλαίσιο της στρατηγικής εξορθολογισμού που ακολουθεί ο ισπανικός όμιλος, θα αυξήσει επίσης το μετοχικό κεφάλαιο της Ζάρα Ελλάς Μ.ΑΕ κατά 1,61 εκατ. ευρώ περίπου, φθάνοντας τα 2,93 εκατ. ευρώ, διαιρούμενο σε 97.741 μετοχές ονομαστικής αξίας 30 ευρώ. Μοναδικός μέτοχος είναι η Zara Holding BV.

Με την ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού, σύμφωνα με πληροφορίες του «business stories», η εταιρεία υπό τη γενική διεύθυνση του κ. Ηλία Μάλαμα θα ξετυλίξει το σχέδιο επενδύσεων που ήδη έχει καταρτίσει. Σε αυτό περιλαμβάνεται και η αναδιάρθρωση του μοντέλου των καταστημάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα, ένα project που είχε σχεδιαστεί ήδη προ πανδημίας και είχε προλάβει να εφαρμοστεί στην ισπανική αγορά.

Το νέο μοντέλο προκρίνει τα μεγάλα καταστήματα, όπου θα μπορεί κανείς να βρει το σύνολο των προϊόντων κάθε κολεξιόν των μπραντών του ομίλου, και στα οποία θα διατίθενται νέες υπηρεσίες με βάση την τεχνολογία που θα κάνουν τις αγορές πιο ξεκούραστες: από τη δυνατότητα ηλεκτρονικής παραγγελίας εντός του καταστήματος και άμεσης παραλαβής έως τη δυνατότητα πληρωμής σε αυτόματα μηχανήματα έξω από τα δοκιμαστήρια κ.ο.κ.

Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες του «b.s.», αναμένεται ως τον ερχόμενο Ιούλιο να είναι έτοιμο το πρώτο κατάστημα Zara που θα ακολουθεί το νέο μοντέλο, αλλά και τη νέα εμφάνιση που ήδη έχει ξεκινήσει να αναπτύσσεται στην ισπανική αγορά. Πρόκειται για το κατάστημα στο «Golden Hall», το οποίο θα ανακαινιστεί σε eco-shop, το πρώτο του είδους στην Ελλάδα. Αργότερα θα πάρουν σειρά και άλλα.